Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ευτ. Βασιλάκης: Θέλουμε να αγοράσουμε τα warrants, πόσο θα κοστίσουν

H Aegean έχει επιστρέψει σε τροχιά ανάπτυξης, τα πρώτα σημάδια για το 2023 είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, τόνισε ο επικεφαλής της εταιρείας. Ο σχεδιασμός για επενδύσεις.

Ευτ. Βασιλάκης: Θέλουμε να αγοράσουμε τα warrants, πόσο θα κοστίσουν

«Εχουμε επανέλθει σε τροχιά ανάπτυξης. Είμαστε μια υγιής ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία», τόνισε, μεταξύ άλλων, στο πλαίσιο τηλεδιάσκεψης για τα αποτελέσματα του 2022 ο Ευτύχιος Βασιλάκης, πρόεδρος της AEGEAN Airlines, επισημαίνοντας ότι τα πρώτα σημάδια για το 2023 είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, χάρη στην αυξημένη ζήτηση που καταγράφεται σε σχέση τόσο με το 2022 όσο και με το 2019. «Η πρόβλεψη για το 2023 είναι πολύ θετική, ωστόσο είναι ακόμη πολύ νωρίς για συμπεράσματα. Είμαστε δυνατοί και ανθεκτικοί κι ελπίζουμε να συνεχιστεί η χρονιά όπως ξεκίνησε με ισχυρή ζήτηση», είπε.

Αναφορικά με την πρόταση για μη διανομή μερίσματος, ο Ευτ. Βασιλάκης τόνισε ότι στόχος είναι η διατήρηση κεφαλαιακού αποθέματος ικανού τόσο για τη χρηματοδότηση της επένδυσης της AEGEAN που αφορά τη δημιουργία ενός Κέντρου Υπηρεσιών Συντήρησης και Προσομοιωτών Πτήσεων, όσο και για τη δυνατότητα εξαγοράς των δικαιωμάτων του Δημοσίου σε περίπτωση άσκησης των warrants που κατέχει.

Συγκεκριμένα, όπως είπε, στόχος της εταιρείας είναι να αγοράσει τα warrants που κατέχει το ελληνικό Δημόσιο αν τελικά η κυβέρνηση επιλέξει να ασκήσει αυτό το δικαίωμα (σ.σ. το σχετικό παράθυρο ανοίγει τον Ιούλιο) και εκτίμησε, με βάση την πορεία της μετοχής της εταιρείας, το κόστος αυτό στα 42 εκατ. ευρώ, δηλαδή 12 εκατ. ευρώ παραπάνω από τα 30 εκατ. ευρώ που είχε αρχικά προβλέψει η εταιρεία. «Εχουμε τη ρευστότητα και την πρόθεση να αγοράσουμε τα warrants», τόνισε χαρακτηριστικά.

Μάλιστα, επεσήμανε πως εάν το 2023 εξελιχθεί σε «δυνατή» χρονιά για την εταιρεία, θα προταθεί διανομή μερίσματος το 2024 για τη χρήση του 2023.

Σχετικά με την επένδυση-μαμούθ για τα νέα Airbus neo, ο διευθύνων σύμβουλος της AEGEAN, Δημήτρης Γερογιάννης τόνισε ότι τελικά το 2022 η εταιρεία παρέλαβε 9 αεροσκάφη έναντι 12 που είχαν αρχικά προγραμματιστεί και το 2023 αναμένεται να παραλάβει ακόμη 9 νέα Airbus A320/321neo συνεχίζοντας το επενδυτικό πλάνο για 46 Airbus neo αεροσκάφη έως το 2026. Αναφορικά, μάλιστα, με την ανανέωση του στόλου της εταιρείας, ο CEO της επεσήμανε ότι το 2022 ολοκληρώθηκε η καθολική αντικατάσταση του ελικοφόρου στόλου (turboprop) με ATR 42 & 72-600.

Το 2023, όπως επεσήμανε ο Ευτ. Βασιλάκης, η AEGEAN αναμένεται να επιχειρήσει με 76 αεροπλάνα, προσφέροντας συνολικά 18 εκατ. θέσεις, εκ των οποίων οι 11 εκατ. θέσεις θα είναι εξωτερικού, 2 εκατ. περισσότερες συγκριτικά με το 2022 και 800 χιλιάδες περισσότερες από το 2019. Η εταιρεία θα «πετάει» σε 46 χώρες, πραγματοποιώντας 264 δρομολόγια σε 161 προορισμούς από συνολικά 8 βάσεις.

Το α’ δίμηνο του έτους, μάλιστα, οι επιβάτες της εταιρείας στις πτήσεις εξωτερικού, αλλά και οι πωλήσεις εισιτήριων για το καλοκαίρι υπερβαίνουν σημαντικά τα αντίστοιχα μεγέθη του 2022 και του προ πανδημίας 2019.

Πάντως, ο επικεφαλής της AEGEAN τόνισε ότι από τα 76 αεροσκάφη που θα επιχειρήσουν φέτος, τα 6-7 (έναντι των 3-4 που παραδοσιακά ίσχυε) δεν θα «πετάξουν», προκειμένου να «αξιοποιηθούν» σε περίπτωση ανάγκης, όπως για παράδειγμα σε περίπτωση καθυστέρησης στην παραλαβή των 9 νέων αεροσκαφών Airbus neo που προβλέπεται να παραλάβει φέτος η εταιρεία. Ως προς τη χωρητικότητα της εταιρείας (προσφερόμενες θέσεις), επεσήμανε ότι το 2023 είναι αυξημένη κατά 5%-6% σε σχέση με το 2022 και κατά 15% συγκριτικά με το 2019.

Σχολιάζοντας τη ζήτηση από την εσωτερική αγορά, ο Ευτ. Βασιλάκης επεσήμανε ότι έχει ανακάμψει και βρίσκεται σε επίπεδα υψηλότερα από εκείνα του 2019, ωστόσο, λόγω του υψηλού ανταγωνισμού και των εταιρειών που πλέον πραγματοποιούν πτήσεις εσωτερικού, εποχικές και τακτικές, το μερίδιο της εταιρείας τα τελευταία χρόνια έχει μειωθεί. Εξ ου και το 80% του συνολικού κύκλου εργασιών του ομίλου για το 2022 οφείλεται στην κίνηση του δικτύου εξωτερικού.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v