Ένα νέο brand ένδυσης, το Temeno, που θα πουλάει σύντομα και στο metaverse, έστησε η ομάδα του Pitch Me Up, podcast για την προώθηση νεοφυών επιχειρήσεων που υποστηρίχθηκε από καταξιωμένους angel investors, μεταξύ των οποίων το Public Group.
Το λανσάρισμα του νέου brand έγινε μόλις την περασμένη εβδομάδα και αποτελεί έμπνευση του Λάκη Γαβαλά, γνωστού σχεδιαστή και επιχειρηματία στον χώρο της μόδας, που γνώρισε οικονομική καταστροφή κατά την προηγούμενη δεκαετία, αλλά έχει επιστρέψει στην ενεργό δράση. Ήταν άλλωστε συμπαραγωγός της ψηφιακής εκπομπής και συνεργάστηκε με τον Guy Krief, angel investor και συνιδρυτή των Persado και Bryq, ο οποίος τέθηκε επικεφαλής της νέας εταιρείας που αναπτύσσει το Temeno.
Συμμετέχουν επίσης στελέχη με τεχνογνωσία από το retail και το e-commerce μέχρι τις startups και το metaverse: Νίκος Βαρβαδούκας (Public Group), Μιχάλης Γκόντας (συνιδρυτής Forky, Cookisto), Στέργιος Βοσκόπουλος (Altnovel), Παναγιώτης Γκεζερλής (Convert Group), Kώστας Καστάνης (Upstream), Ελευθέριος Καραμπατσάκης (Carge) και Δρ. Μαρίλη Νίκα (Product Lead Metaverse/Avatars & Identity).
H αρχική επένδυση αγγίζει περίπου τις 200.000 ευρώ, με στόχο η δραστηριότητα να είναι λειτουργικά κερδοφόρα μετά από τρεις μήνες, ενώ τα προϊόντα έχουν τοποθετηθεί σε περιθώριο κέρδους πολύ κάτω από τον μέσο όρο της αγοράς, λόγω του υψηλού κόστους παραγωγής.
Όπως δηλώνει ο Guy Krief στο Euro2day.gr, τα ρούχα είναι προς το παρόν διαθέσιμα μόνο online (temenolab.com), χωρίς χονδρική διανομή. Τον σχεδιασμό και την παραγωγή συντονίζει ο κ. Γαβαλάς με την Ελίνα Μαγκαφώση (συνεργάτιδά του όταν ανέπτυσσε τη μάρκα L.A.K.), αξιοποιώντας ακατέργαστα υλικά, μη συνθετικά, χωρίς χημική επεξεργασία, όπως μας ενημερώνει ο κ. Krief.
Στόχος είναι τον πρώτο χρόνο η δραστηριότητα -στην οποία απασχολούνται 5 εργαζόμενοι και 4 εξωτερικοί συνεργάτες- να παραμείνει στην Ελλάδα με διανομή μέσω του website και κάποιων pop-up stores στη συνέχεια. Από το 2024 θα εξεταστεί η έξοδος σε διεθνή αγορά.
Για το τρέχον έτος σχεδιάζεται η ανάπτυξη ενός εποχιακού καταστήματος (pop-up store) κατά τα Χριστούγεννα, ενώ σύντομα κάποια από τα ρούχα της συλλογής θα είναι διαθέσιμα στο metaverse. H oμάδα της Temeno στοχεύει να αξιοποιήσει όλες τις δυνατότητες που δίνει η τεχνολογία και στο πλαίσιο αυτό, κάθε ρούχο έχει ένα QR code για την ενημέρωση του αγοραστή σχετικά με τη φροντίδα του, αλλά και για άλλα προϊόντα που μπορεί να συνδυάσει.
Όπως εξηγεί ο κ. Krief, τα περιθώρια κέρδους είναι εσκεμένα πολύ περιορισμένα καθώς τα κόστη παραγωγής είναι πολύ υψηλά. «Το να παράγεις τα πάντα στην Ελλάδα είναι μια συνειδητή απόφαση», τονίζει εξηγώντας την προσπάθεια που γίνεται ώστε το brand να είναι προσιτό (οι τιμές της τρέχουσας συλλογής κυμαίνονται μεταξύ 85 και 140 ευρώ) και να χτίσει εμπιστοσύνη για τα υλικά που αξιοποιεί, το μοντέλο παραγωγής και τις δίκαιες αμοιβές που προσφέρει στους εργαζόμενους που το παράγουν.
Η εταιρεία δεν ανταγωνίζεται τα προϊόντα πολυεθνικών αλυσίδων και η πρώτη της συλλογή έχει 20 κωδικούς που απευθύνονται και σε άνδρες και σε γυναίκες (genderless), ενώ σε δύο μήνες θα προστεθούν άλλοι 10 κωδικοί για το καλοκαίρι. Αναμένεται επέκταση και στα αξεσουάρ μέσω συνεργασιών.
Η Temeno σχεδιάστηκε με γνώμονα την εξωστρέφεια και είναι σημαντικό ότι σε λίγες μόνο ημέρες παρουσίας της στην αγορά, το 5-10% των παραγγελιών έρχεται από το εξωτερικό.