ΑΚΤΩΡ: Το οριστικό «αντίο» από Adamas-Wade Adams και οι δεύτερες σκέψεις

Ενόψει αποφάσεων για την τύχη του κατασκευαστικού βραχίονα του ομίλου βρίσκεται ο βασικός μέτοχός του Reggeborgh Invest. Οι μνηστήρες και το εναλλακτικό bypass σχέδιο.

ΑΚΤΩΡ: Το οριστικό «αντίο» από Adamas-Wade Adams και οι δεύτερες σκέψεις

Τον τερματισμό των αποκλειστικών διαπραγματεύσεων με το κοινοπρακτικό σχήμα Adamas Group - Wade Adams με αντικείμενο την πώληση της Άκτωρ αναμένεται να ανακοινώσει σύντομα ο όμιλος Ελλάκτωρ, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες.

Υπενθυμίζεται ότι η περίοδος αποκλειστικής διαπραγμάτευσης είχε οριστεί για τις 31 Μαρτίου 2023, οπότε ο εσπευσμένος τερματισμός πιστοποιεί την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων σε σχετικά πρώιμο στάδιο.

Σημειώνεται ότι η κοινοπραξία μετά το σχετικό MoU είχε προχωρήσει σε έκδοση εγγυητικής επιστολής ύψους 5 εκατ. ευρώ (η οποία μετά την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων εκπίπτει υπέρ της Άκτωρ) και σε βεβαίωση ικανών πόρων χρηματοδότησης (Proof of Funds), ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες τραπεζικών πηγών, που μετέφερε και η στήλη Χαμαιλέων, δεν προέβη σε αίτημα για τη μεταβίβαση των εγγυήσεων της Ελλάκτωρ για την Άκτωρ.

Η διακοπή των διαπραγματεύσεων, παρότι το Euro2day.gr επιχείρησε να διασταυρώσει, δεν απαντήθηκε από την πλευρά της ενδιαφερόμενης κοινοπραξίας, ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες της κατασκευαστικής αγοράς, διατηρείται κάποιος δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ της Άκτωρ (και των μετόχων της) με την πλευρά της Adamas Group, κοινώς την πλευρά του Δ. Κούτρα.

Την ίδια στιγμή και σύμφωνα με πληροφορίες της κατασκευαστικής αγοράς, εξετάζεται η πιθανότητα -η οποία δεν επιβεβαιώθηκε από τον όμιλο Ελλάκτωρ- παραχώρησης μικρού μετοχικού ποσοστού σε επαΐοντα του κλάδου, ο οποίος θα αναλάβει να «τρέξει» τον κατασκευαστικό βραχίονα με σημερινό ανεκτέλεστο της τάξης των 2,8 δισ. ευρώ, έως ότου παρθούν νέες αποφάσεις.

Η επόμενη μέρα

Δεδομένου ότι ο βασικός μέτοχος της Άκτωρ, Reggeborgh Invest, εμφανίστηκε ως αδιαμφισβήτητος πωλητής της κατασκευαστικής δραστηριότητας, μένει να φανεί η στάση που θα τηρήσει στο προσεχές διάστημα και ενόψει σημαντικών διαγωνισμών τόσο στο επίπεδο της «καθαρής» κατασκευής όσο και στον τομέα των Παραχωρήσεων, που μοιραία εμπλέκονται με εκείνον των έργων στην πλειονότητα των περιπτώσεων (πλην Αττικής Οδού).

Υπενθυμίζεται πως ο μέτοχος της Ελλάκτωρ απέρριψε νωρίτερα -σύμφωνα με συγκλίνουσες πληροφορίες - επίσημη πρόταση εξαγοράς από τον όμιλο Ιντρακάτ (η οποία υπερέβαινε την οικονομική προσφορά Δ. Κούτρα - Wade Adams κατά 20 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με πληροφορίες), με επίσημο πρόσχημα την αργή διαδικασία αδειοδοτήσεων για ένα deal μεταξύ εισηγμένων εταιρειών, αλλά και με την αίρεση εγκρίσεων από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Ανεπισήμως, είναι προφανές πως μετά το 3ο Proxy War στον όμιλο, η πλευρά Reggeborgh δεν θα επιθυμούσε συνεταιρισμό με τα συμφέροντα των εφοπλιστών Δ. Μπάκου - Γ. Καϋμενάκη και του Α. Εξάρχου. Πάντως, και πάλι σύμφωνα με πηγές της κατασκευαστικής αγοράς, το ενδιαφέρον της Iντρακάτ για πιθανή εξαγορά της Άκτωρ παραμένει ενεργό.

Σε ό,τι αφορά το «χαλαρό ενδιαφέρον» της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αφενός, ο όμιλος έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν έχει ουσιώδη συμμετοχή στην όλη υπόθεση (μη εκδήλωση ενδιαφέροντος και δεσμευτική προσφορά) ενώ πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι ο κατασκευαστικός βραχίονας της Ελλάκτωρ (σ.σ. Άκτωρ) δεν αποτελεί δέλεαρ, καθώς ο μηχανισμός της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ήδη πλήρης και ενεργός.

Σύμφωνα και πάλι με εκτιμήσεις της αγοράς, μοναδικό «νόημα» σε μια νέα διαπραγμάτευση μεταξύ παλαιών «γνωρίμων» (σ.σ. η Reggeborgh Invest υπενθυμίζεται ότι αποτελούσε βασικό μέτοχο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έως τον Μάρτιο του 2021, οπότε το ολλανδικό fund προχώρησε στην πώληση συμμετοχής του άνω του 28%) θα ήταν και η πώληση της Ακτωρ Παραχωρήσεις, για την οποία ωστόσο η Ελλάκτωρ έχει δηλώσει επισήμως ότι δεν εξετάζει το ενδεχόμενο πώλησης.

Σε κάθε περίπτωση, η Ελλάκτωρ και ο βασικός της μέτοχος αναμένεται να ξεκαθαρίσουν τη στάση τους, σύμφωνα με κύκλους προσκείμενους στον όμιλο, τις επόμενες μέρες, με το «σενάριο» διατήρησης της κυριότητας της κατασκευαστικής δραστηριότητας να κερδίζει πόντους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v