Β. Γεωργάτος (Γρηγόρης): Εως 30% αυξήθηκαν τα κόστη, ανατιμήσεις 8%

Συνολικά 370 καταστήματα διαθέτει η αλυσίδα, με 19 νέα το 2022. Καταγράφει αύξηση ενεργειακού κόστους 30% και πρώτων υλών 17%. Επενδύει σε τουρισμό και franchise.

Β. Γεωργάτος (Γρηγόρης): Εως 30% αυξήθηκαν τα κόστη, ανατιμήσεις 8%

Σε περαιτέρω ενίσχυση του δικτύου της στοχεύει το 2023 η Γρηγόρης, που πρόσθεσε 19 καταστήματα στο δυναμικό της το 2022, κλείνοντας με θετικό πρόσημο την οικονομική χρήση, εν μέσω πιέσεων από τα υψηλά κόστη ενέργειας, πρώτων υλών και μισθολογίου, τα οποία πάντως απορρόφησε σε μεγάλο βαθμό, όπως αναφέρει στο Euro2day.gr o Βλάσσης Γεωργάτος, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.

Εξηγεί ότι οι προκλήσεις από τη σημαντική αύξηση του λειτουργικού κόστους αντιμετωπίστηκαν με κάποιες ανατιμήσεις στα προϊόντα, που μεσοσταθμικά κυμάνθηκαν σε 8% το 2022. «Ουσιαστικά, μετακυλήσαμε ένα μέρος της αύξησης των πρώτων υλών και το υπόλοιπο το απορροφήσαμε», τονίζει ο κ. Γεωργάτος, σημειώνοντας ότι το 2023 δεν έχουν γίνει ανατιμήσεις και ελπίζει ότι οι συνθήκες θα επιτρέψουν την επαναφορά, κάποια στιγμή, των τιμών στα προ κρίσης επίπεδα.

Ο όμιλος έχει έρθει αντιμέτωπος με αυξήσεις στο κόστος των πρώτων υλών που αγγίζουν το 17% σε σχέση με το 2021 ενώ στο κόστος της ενέργειας η αύξηση είναι της τάξης του 30%. «Αν προσθέσουμε και τις αυξήσεις που έγιναν στον κατώτατο μισθό το 2022, γιατί και το μισθολογικό κόστος συμμετέχει στη διαμόρφωση του συνολικού λειτουργικού κόστους, η επιβάρυνση είναι σαφώς πολύ μεγαλύτερη», προσθέτει ο κ. Γεωργάτος, που ευελπιστεί σε μείωση του κόστους ενέργειας μετά την πτώση στις διεθνείς τιμές, κάτι που δεν έχει αποτυπωθεί ακόμη στην επιβάρυνση για την εταιρεία.

Σημειώνεται ότι η Γρηγόρης στήριξε τους συνεργάτες franchisees του δικτύου της, χορηγώντας τους τον Μάρτιο του 2022 «επίδομα ενέργειας», ύψους 1.500 ευρώ ανά κατάστημα. Πρόκειται για σημαντική ενέργεια, εάν υπολογιστεί ότι τα εταιρικά καταστήματα είναι ελάχιστα και δεν ξεπερνούν τα 4-5.

Η εταιρεία έχει ηγετική θέση στην αγορά εστίασης αριθμώντας 370 καταστήματα, μετά την προσθήκη 19 σημείων το 2022. Ειδικά στο εξωτερικό, λειτουργεί 14 καταστήματα, εκ των οποίων 3 στη Ρουμανία, 4 στη Γερμανία και 7 στην Κύπρο. Στόχος είναι η ενίσχυση της παρουσίας του σήματος στις συγκεκριμένες χώρες ενώ σχεδιάζεται ενίσχυση του δικτύου και στην Ελλάδα, με έμφαση σε επαρχιακές πόλεις και νησιά και εφόσον προκύψουν ευκαιρίες σε κάποιες περιοχές της Αττικής, συμπεριλαμβανομένων κλειστών αγορών, δραστηριότητα που ενδιαφέρει τη διοίκηση της Γρηγόρης.

Όσο για την ανάπτυξη νέου brand, σε συνέχεια και της εξαγοράς πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της "Seven 2 Seven", ο κ. Γεωργάτος επαναλαμβάνει ότι εξετάζονται πάντα ενδιαφέρουσες προτάσεις και ευκαιρίες από την αγορά, οι οποίες θα μπορούσαν να προσφέρουν συνέργειες που θα αναπτύξουν περαιτέρω το brand Γρηγόρης.

Σημειώνεται επίσης ότι η Γρηγόρης και οι μέτοχοί της αναπτύσσουν δραστηριότητα και σε άλλους κλάδους όπου αναδύονται επενδυτικές ευκαιρίες, γύρω από τη φιλοξενία, τον τουρισμό, την αναψυχή και τομείς που μπορούν να προσφέρουν συνέργειες στους ήδη υπάρχοντες. Τέτοιοι είναι τα εστιατόρια και καφέ, οι ανοιχτές και κλειστές αγορές (π.χ. αεροδρόμια, σιδηροδρομικοί σταθμοί, λιμάνια κ.ά.), καθώς και ξενοδοχεία και σκάφη αναψυχής.

Οι προσδοκίες για το ΕΣΠΑ

Σύμφωνα με τον κ. Γεωργάτο, η εστίαση έχει πολλές απαιτήσεις, μεταξύ των οποίων η επιλογή του κατάλληλου σημείου, η διαμόρφωση προϊοντικής πρότασης, ο σχεδιασμός του καταστήματος ώστε να προσφέρει μία εξαιρετική εμπειρία στον πελάτη, η εκπαίδευση του προσωπικού, η διεξαγωγή ποιοτικών ελέγχων, η τήρηση αυστηρών κανόνων υγιεινής όπως απαιτούν τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος κ.ο.κ. Τονίζει δε την καθοριστική σημασία του μοντέλου ανάπτυξης μέσω δικαιόχρησης (franchise), δεδομένου ότι στα πετυχημένα franchise brands, με πολυετή εμπειρία, έχουν μελετηθεί όλα τα παραπάνω και εφαρμόζονται από τους συνεργάτες franchisee με συνεχή καθοδήγηση και υποστήριξη.

Εν τω μεταξύ, για πρώτη φορά καλλιεργούνται ελπίδες για ένταξη του franchise στα επιδοτούμενα προγράμματα του ΕΣΠΑ, κάτι εξαιρετικά σημαντικό για τον ανταγωνισμό, ο οποίος όπως σημειώνει ο κ. Γεωργάτος, πρέπει να είναι υγιής, θεμιτός και επί ίσοις όροις. Εξηγεί ότι «τα καταστήματα franchise είναι στην ουσία μικρομεσαίες επιχειρήσεις που τις λειτουργούν επιχειρηματίες, και άρα έτσι θα πρέπει να αντιμετωπίζονται νομοθετικά και θεσμικά...». Εν κατακλείδι, τονίζει ότι η προωθούμενη ένταξη του franchise στα προγράμματα ΕΣΠΑ είναι προς το συμφέρον των καταναλωτών για τις υπηρεσίες που λαμβάνουν, για την αγορά λόγω των καλών και δοκιμασμένων πρακτικών που εφαρμόζονται στο franchise και για την πολιτεία λόγω της σημαντικής συνεισφοράς των επιχειρήσεων franchise στο ΑΕΠ της χώρας.

Τα μεγέθη

Στα οικονομικά μεγέθη, παρά τις αβεβαιότητες το 2022, η Γρηγόρης διατήρησε τη θετική τάση που παρατηρήθηκε το 2021, έτος ανάκαμψης μετά την πανδημία, καθώς αύξησε τον τζίρο της κατά περίπου 10 εκατ. ευρώ από τα επίπεδα του 2019, στα 54,4 εκατ. ευρώ, με EBITDA 14,3 εκατ. ευρώ (από 42,6 εκατ. ευρώ και 10,8 εκατ. ευρώ αντίστοιχα το 2020).

Η επιστροφή στην κανονικότητα, μετά τα περιοριστικά μέτρα στην πανδημία και η αύξηση της κίνησης των αεροδρομίων λειτούργησαν ως επιταχυντές και το 2022. Για το 2023 ο κ. Γεωργάτος μιλά για συγκρατημένη αισιοδοξία, αναφερόμενος στα μηνύματα από το δίκτυο όπου η βελτίωση του κλίματος που παρατηρήθηκε στα τέλη Δεκεμβρίου συνεχίστηκε τον Ιανουάριο. Ωστόσο, εκτιμά ότι θα πρέπει να μειωθεί ο πληθωρισμός, ώστε οι καταναλωτές να δουν αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματός τους, κάτι που θα ενισχύσει την αγορά συνολικά.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v