Η πτήση πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τις εταιρείες GE Aerospace, Boeing, Honeywell, Neste και Virent, και αποτελεί την πρώτη δοκιμαστική πτήση στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική που τροφοδοτείται από 100% SAF σε έναν από τους δύο κινητήρες του αεροσκάφους, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.
Η Emirates, πραγματοποίησε την πρώτη δοκιμαστική πτήση με αεροσκάφος Boeing 777-300ER, με τον έναν από τους κινητήρες να τροφοδοτείται από Βιώσιμο Αεροπορικό Καύσιμο (SAF). Η πτήση αναχώρησε από το Διεθνές Αεροδρόμιο του Ντουμπάι, υπό τις οδηγίες του Κυβερνήτη Fali Vajifdar και του Κυβερνήτη Khalid Nasser Akram, και πέταξε για περισσότερο από μία ώρα πάνω από την ακτογραμμή του Ντουμπάι.
Η συγκεκριμένη πτήση αποτελεί μέρος της συλλογικής προσπάθειας του κλάδου των αερομεταφορών που στοχεύει σε μελλοντικές πτήσεις με 100% SAF και στην ενίσχυση της προώθησης των στόχων βιωσιμότητας των ΗΑΕ.
Η δοκιμαστική πτήση της Emirates, η πρώτη στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική, υποστηρίζει τις ευρύτερες προσπάθειες για τη μείωση των εκπομπών CO2, καθώς ο κλάδος των αερομεταφορών επιδιώκει την αύξηση της χρήσης των βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων. Οι πτήσεις θα συμβάλλουν επίσης στη βελτίωση των πρότυπων οδηγιών για μελλοντικές χρήσεις SAF και θα υποστηρίξουν μελλοντικές πιστοποιήσεις, βάσει των οποίων θα εγκρίνεται η 100% χρήση SAF. Επί του παρόντος, το βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο που έχει εγκριθεί για χρήση σε όλα τα αεροσκάφη είναι ένα μείγμα καυσίμου jet με μέγιστο όριο ανάμειξης 50%. Επί του παρόντος, το βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο που έχει εγκριθεί για χρήση σε όλα τα αεροσκάφη είναι ένα μείγμα καυσίμου jet με μέγιστο όριο ανάμειξης 50%, συνεχίζει η ανακοίνωση.
Η Emirates συνεργάστηκε με τις εταιρείες GE Aerospace, Boeing, Honeywell, Neste και Virent για την προμήθεια και ανάπτυξη ενός μίγματος SAF που προσομοιάζει τις ιδιότητες των συμβατικών καυσίμων jet. Σε κάθε αναλογία μείγματος και τις πολλαπλές και εργαστηριακές δοκιμές, διεξήχθη μια σειρά από μετρήσεις για τις χημικές και φυσικές ιδιότητες των καυσίμων. Συνολικά αναμείχθηκαν 8 τόνοι βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων, αποτελούμενοι από υδρογονοκατεργασμένους εστέρες και λιπαρά οξέα και συνθετική παραφινική κηροζίνη (HEFA-SPK) που παρείχε η Neste και οξυγονωμένη συνθετική αρωματική κηροζίνη (HDO-SAK) που παρείχε η Virent. Το 100% SAF χρησιμοποιήθηκε σε έναν κινητήρα GE90, με ένα συμβατικό καύσιμο jet να τροφοδοτεί τον άλλο κινητήρα.
Ο Adel Al Redha, Διευθύνων Σύμβουλος της Emirates Airline, δήλωσε:
«Η συγκεκριμένη πτήση αποτελεί ορόσημο για την Emirates καθώς και μια ελπιδοφόρα εξέλιξη για τον ευρύτερο κλάδο των αερομεταφορών. Εργαζόμαστε συλλογικά για να αντιμετωπίσουμε μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις -τη μείωση του ανθρακικού μας αποτυπώματος. Η Emirates είναι η πρώτη επιβατική αεροπορική εταιρεία στον κόσμο που έχει εντάξει στον στόλο της αεροσκάφος τύπου Boeing 777 με κινητήρα GE, ο οποίος τροφοδοτείται από 100% SAF. Τέτοιου είδους πρωτοβουλίες προσδίδουν σημαντικές γνώσεις για το SAF στον κλάδο και παρέχουν δεδομένα που αφορούν στη χρήση μεγαλύτερων μιγμάτων SAF και θα οδηγήσουν μελλοντικά σε ρυθμιστικές εγκρίσεις. Ευελπιστούμε πως αντίστοιχες, εμβληματικές, δοκιμαστικές πτήσεις θα συμβάλλουν στην κλιμάκωση της χρήσης SAF στην εφοδιαστική αλυσίδα, καθιστώντας τη ευρέως διαθέσιμη, προσβάσιμη και προσιτή σε όλες τις περιοχές για εκτεταμένη, χρήση στο μέλλον από τον κλάδο των αερομεταφορών».
Αξίζει να σημειωθεί πως η πρώτη πτήση αεροσκάφους Boeing 777 της Emirates με τη χρήση μίγματος SAF και συμβατικού καυσίμου jet πραγματοποιήθηκε το 2017 από το αεροδρόμιο O' Hare του Σικάγο. Στη συνέχεια, και συγκεκριμένα το 2020, η αεροπορική παρέλαβε το πρώτο αεροσκάφος A380 με κινητήρα SAF ενώ διέθεσε 32 τόνους SAF για τις πτήσεις της από Στοκχόλμη.