Κόβει προσωπικό στη ΔΕΠΑ Υποδομών η Italgas

Σε αναβρασμό το προσωπικό καθώς μετά τις πρώτες απολύσεις εργολαβικών εργαζομένων, ακούγονται φήμες ότι επίκεινται άμεσα νέες. Η κρίσιμη συνάντηση με τη διοίκηση και οι συμβάσεις που λήγουν.

Κόβει προσωπικό στη ΔΕΠΑ Υποδομών η Italgas

Μόλις πέντε μήνες αφότου πέρασε στα χέρια της η ΔΕΠΑ Υποδομών, η Italgas προχώρησε στην απομάκρυνση επτά εργαζομένων, δύο από τους οποίους είναι συνδικαλιστές. Το προσωπικό στον όμιλο της ΔΕΠΑ Υποδομών βρίσκεται από χθες σε αναβρασμό, με τις πληροφορίες να μιλάνε ότι επίκειται η αποχώρηση 100 ακόμα.

Σήμερα, στις 10 το πρωί, οι θεσμικοί εκπρόσωποι των εργαζομένων έχουν συνάντηση με τη διοίκηση της ΔΕΠΑ Υποδομών, σε μια προσπάθεια να ανακληθούν οι αναιτιολόγητες, όπως χαρακτηρίζονται από τους ίδιους, απολύσεις. Είναι ενδιαφέρον, πάντως, το γεγονός ότι η Italgas φαίνεται ότι επιστρατεύει και τον Διευθυντή Ανθρώπινου Δυναμικού της μητρικής εταιρίας Peter Durante, ο οποίος έφθασε στην Αθήνα δύο μέρες πριν και εκτιμάται ότι θα είναι παρών στη συνάντηση. Άλλωστε, ο ίδιος έχει τοποθετηθεί και στο διοικητικό συμβούλιο της ΔΕΠΑ Υποδομών, με CEO την Barbara Morgante.

Οι συμβάσεις των επτά εργαζομένων που βρέθηκαν χωρίς δουλειά έληγαν στα τέλη Ιανουαρίου. Ήταν εργολαβικοί εργαζόμενοι, που απασχολούνταν στην εταιρεία από 3 έως 20 συνεχόμενα χρόνια και διαθέτουν υψηλή εξειδίκευση στον κλάδο της ενέργειας και ειδικά στο φυσικό αέριο. Δύο από αυτούς είναι συνδικαλιστές, ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων στη ΔΕΠΑ (ΕΝΕΡ ΔΕΠΑ) Παναγιώτης Ασλανόπουλος και ο γενικός γραμματέας Φώτης Σγουρίδης.

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση της ΕΝΕΡ ΔΕΠΑ, που καταδικάζει τη μη ανανέωση των συμβάσεων των επτά εργαζομένων, όλοι τους «είχαν ενεργό ρόλο στη διάσπαση του ομίλου ΔΕΠΑ και στη συνέχεια στην αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ Υποδομών σε χρονοδιαγράμματα άκρως πιεστικά και υπό συνθήκες Covid».

Σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day.gr, στις 28 Φεβρουαρίου λήγουν συμβάσεις εργαζομένων στη ΔΕΔΑ και στις 31 Μαΐου στην ΕΔΑ Αττικής, τις δύο από τις τρεις θυγατρικές εταιρείες που πέρασαν επίσης στον έλεγχο της Italgas. Η τρίτη είναι η ΕΔΑ Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας.

Σε επιβεβαίωση του ρεπορτάζ του Euro2day.gr ήρθε σήμερα και η είδηση για την τοποθέτηση του Λεωνίδα Μπακούρα ως διευθύνοντος συμβούλου στην ΕΔΑ Αττικής. Ο κ. Μπακούρας «τρέχει» την ΕΔΑ Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας ως γενικός διευθυντής και στο εξής, όπως αποφάσισε η Italgas, θα έχει την ευθύνη ολόκληρου σχεδόν του υφιστάμενου δικτύου διανομής του ομίλου της ΔΕΠΑ Υποδομών. Προφανώς, έχουν ξεκινήσει σιωπηρά οι διαδικασίες για την ενοποίηση των τριών ΕΔΑ που ανήκουν στον έλεγχο της ΔΕΠΑ Υποδομών.

Οι φόβοι που εκφράζονται, είναι ότι οι απολύσεις θα συνεχιστούν, με άλλοθι τη λήξη συμβάσεων εργαζομένων. Σε ένα σύνολο 760 εργαζομένων σε όλο τον όμιλο της ΔΕΠΑ Υποδομών εκτιμάται ότι «μαγειρεύονται» απολύσεις περί των 100 ατόμων, χωρίς να θεωρείται βέβαιο ότι θα είναι και το τελικό νούμερο.

Η ΡΑΕ αποπειράθηκε να θέσει ασφαλιστικές δικλίδες στη διατήρηση για μία τριετία των εργασιακών σχέσεων του προσωπικού της ΔΕΠΑ Υποδομών, μέσω της πιστοποίησης ως Διαχειριστών των τριών θυγατρικών ΕΔΑ, ενόψει της πώλησης του ομίλου στην Italgas. Ήθελε, δηλαδή, να μην αλλάξει η μετοχική σύνθεση των τριών ΕΔΑ για μία τριετία, από τη στιγμή που θα περάσουν στον έλεγχο της ItalGas, και παράλληλα να παραμείνει αμετάβλητο στο ίδιο διάστημα το εργασιακό καθεστώς των εργαζομένων σε αυτές.

Η προσπάθειά της, ωστόσο, έπεσε στο κενό, μετά την ισχυρή πίεση που δέχθηκε από την κυβέρνηση, η οποία ζητούσε πάση θυσία ένα success story στον τομέα των ενεργειακών αποκρατικοποιήσεων και μάλιστα με την υπογραφή ενός προβεβλημένου επενδυτή από την Ιταλία, την Italgas. Έτσι, το τελικό κείμενό της για την πιστοποίηση των τριών ΕΔΑ προέκυψε πιο light, περιλαμβάνοντας «ισχυρή σύσταση» με τον όρο «προσήκει» για τους όρους που έθετε ως προϋπόθεση. Η πιστοποίηση πήρε τον δρόμο της για ΦΕΚ και οι υπογραφές για την πώληση του «φιλέτου» της ΔΕΠΑ Υποδομών έπεσαν την 1η Σεπτεμβρίου 2022 μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και Italgas.

Την ίδια ημέρα, έσπευσε να δώσει συνέντευξη Τύπου ο διευθύνων σύμβουλος της μητρικής εταιρείας Paolo Gallo, ο οποίος ρωτήθηκε από το Euro2day.gr για ενδεχόμενα σχέδια αναδιαμόρφωσης της δομής του ομίλου, συμπεριλαμβανομένων των τριών ΕΔΑ. Αν, δηλαδή, θα ενοποιηθούν με τη ΔΕΠΑ Υποδομών. Επέλεξε να κρατήσει κλειστά τα χαρτιά του, απαντώντας ότι είναι νωρίς ακόμη για αλλαγές. Όπως είπε, η επιδίωξη είναι να «χαρτογραφηθούν» πρώτα οι εταιρείες.

Προφανώς, η χαρτογράφηση κράτησε πέντε μήνες και τώρα είναι η ώρα των αλλαγών, που συναρτώνται, όπως όλα δείχνουν, και με απολύσεις. Εξάλλου, σε δύο μήνες, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το Euro2day.gr, όλος ο όμιλος της ΔΕΠΑ Υποδομών, μαζί και οι θυγατρικές, θα στεγασθούν σε νέο κτίριο, πίσω από το ΥΠΕΝ.

Ένα ακόμη στοιχείο. Τον περασμένο Οκτώβριο, η νέα πλέον ΔΕΠΑ Υποδομών συμφώνησε με τη Eurobank ομολογιακό δάνειο 580 εκατ. ευρώ για να προωθήσει το επενδυτικό πρόγραμμά της. Όχι, δηλαδή, με ίδια κεφάλαια του νέου ιδιοκτήτη, της Italgas, όπως θα ανέμενε κανείς από έναν επενδυτή του μεγέθους της, αλλά δανειακά. 

*Δείτε την ανακοίνωση της Ενωσης Εργαζομένων στη ΔΕΠΑ, στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό". 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v