Πάτησε γκάζι στα έσοδα η Κωτσόβολος το τελευταίο δίμηνο

Οι καλές επιδόσεις Black Friday και Χριστουγέννων ευνοούν το guidance που έδωσε η επιχείρηση. Oι επιδόσεις του ομίλου Currys από 29 Οκτωβρίου έως 7 Ιανουαρίου.

Πάτησε γκάζι στα έσοδα η Κωτσόβολος το τελευταίο δίμηνο

Ώθηση στις πωλήσεις της Κωτσόβολος για την τρέχουσα χρήση, που κλείνει τον Απρίλιο, δίνει το τελευταίο δίμηνο του 2022, που έτρεξε με ρυθμό ανάπτυξης 12%, υπερδιπλάσιο του εξαμήνου που προηγήθηκε.

Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε ο όμιλος Currys για την περίοδο των 10 εβδομάδων από 29 Οκτωβρίου έως 7 Ιανουαρίου, που περιλαμβάνει την Black Friday αλλά και την εορταστική αγορά, η ελληνική εταιρεία σημείωσε αύξηση πωλήσεων 12%.

Μάλιστα αύξηση καταγράφεται στην ελληνική αγορά και συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο προ πανδημίας (2019/2020), της τάξης του 13%. Η Κωτσόβολος υπεραποδίδει έναντι των άλλων θυγατρικών του βρετανικού ομίλου και σε ετήσια βάση (οικονομική χρήση Μάιος 2022 - Απρίλιος 2023), δηλαδή από 1η Μαΐου 2022 μέχρι 7 Ιανουαρίου 2023, με αύξηση των πωλήσεων που διαμορφώνεται σε 6%.

Τα στοιχεία έρχονται σε συνέχεια της δημοσίευσης αποτελεσμάτων α' εξαμήνου (Μάιος-Οκτώβριος 2022), όπου ο τζίρος της Κωτσόβολος έκλεισε ενισχυμένος κατά 5% ενώ σε ίδια καταστήματα η αύξηση κυμάνθηκε σε 4%. Οι πωλήσεις της ελληνικής εταιρείας ανήλθαν σε 339 εκατ. ευρώ (295 εκατ. στερλίνες) έναντι 321 εκατ. ευρώ (280 εκατ. στερλίνες) στο αντίστοιχο διάστημα του 2021 και οι online πωλήσεις υποχώρησαν στο 7% του τζίρου από 8% αντίστοιχα.

Υπενθυμίζεται επίσης ότι η κερδοφορία στο α' εξάμηνο επηρεάστηκε από την πίεση στα κόστη σε όλο το φάσμα της λειτουργίας αλλά και την καθυστέρηση ενεργοποίησης του προγράμματος «Ανακυκλώνω, Αλλάζω συσκευή». Οπότε τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) μειώθηκαν σε περίπου 1,15 εκατ. ευρώ (1 εκατ. στερλίνες από 11 εκατ. στερλίνες στο αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρήσης), το προσαρμοσμένο EBITDA διαμορφώθηκε σε περίπου 15 εκατ. ευρώ και οι λειτουργικές ταμειακές ροές ανήλθαν σε 4,6 εκατ. ευρώ.

Η αλυσίδα στις 29 Οκτωβρίου λειτουργούσε 91 καταστήματα στην Ελλάδα και 2 στην Κύπρο, όπου δρομολογεί προσεχώς τα εγκαίνια ενός ακόμη καταστήματος στην Πάφο.

Εν κατακλείδι, οι καλές επιδόσεις κατά την επίμαχη περίοδο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου φαίνεται ότι θα επιβεβαιώσουν την πρόβλεψη του Γιάννη Βασιλάκου, Αντιπροέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της Κωτσόβολος - Dixons South East Europe, για αύξηση πωλήσεων πάνω από τα 700 εκατ. ευρώ στην τρέχουσα χρήση, με κέρδη στο ύψος της περσινής επίδοσης.

Οι τάσεις στον όμιλο

Εν τω μεταξύ, ο βρετανικός όμιλος Currys εμφάνισε μείωση τζίρου κατά 6% στο εξεταζόμενο διάστημα των δέκα εβδομάδων. Δραστηριοποιείται με online πωλήσεις και 830 καταστήματα σε 8 χώρες και ειδικότερα, με το ομώνυμο σήμα έχει παρουσία στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ιρλανδία, με το σήμα Elkjøp στις σκανδιναβικές χώρες και με την Κωτσόβολος στην Ελλάδα. Στις διεθνείς αγορές, η πτώση κατά την περίοδο αιχμής των δέκα εβδομάδων ήταν εντονότερη στις σκανδιναβικές χώρες (-10%) ενώ σε επίπεδο ομίλου μετριάστηκε από την υπεραπόδοση της Ελλάδας.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Alex Baldock, εξέφρασε την βεβαιότητα για τη δημιουργία ισχυρών κερδών και ρευστότητας στην διεθνή δραστηριότητα και σχολίασε μεταξύ άλλων ότι «διεθνώς το περιβάλλον παραμένει δύσκολο και συνεχίζουμε να αντιμετωπίζουμε έντονες αλλά προσωρινές πιέσεις στην αγορά. Φυσικά, δεν περιμένουμε απλώς να βελτιωθεί το εξωτερικό περιβάλλον. Έχουμε ήδη μειώσει τα επίπεδα αποθεμάτων και εντείναμε τα μέτρα για να αυξήσουμε τα περιθώρια κέρδους και να μειώσουμε το κόστος».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v