Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αttica Stores: Δυναμική εκκίνηση το 2023 και επενδύσεις με... ουρά

Πάνω από 190 εκατ. ευρώ πωλήσεις και 19,5 εκατ. ευρώ EBITDA το 2022. Στο +50% ο τζίρος τον Ιανουάριο. Η έκρηξη τον Δεκέμβριο και το σήμα του tax free για τον τουρισμό.

Αttica Stores: Δυναμική εκκίνηση το 2023 και επενδύσεις με... ουρά

Mε το δεξί μπήκε η νέα χρονιά για τα πολυκαταστήματα attica, με αύξηση πωλήσεων 50% και διπλάσια έσοδα από τις αγορές τουριστών το πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου, καθώς η αλυσίδα απολαμβάνει ήδη οφέλη από τις εν εξελίξει επενδύσεις επέκτασης και αναβάθμισης των εμπορικών χώρων, με επιρροές από το Le Bon Marché στο Παρίσι ή τα Harrods και Selfridges στο Λονδίνο.

Η Αττικά Πολυκαταστήματα έχει ήδη επεκτείνει τον 3ο και 4ο όροφο της ναυαρχίδας της, του attica στο City Link, προσθέτοντας 4.000 τ.μ. επιφάνεια πωλήσεων.

Την 1η Μαρτίου αναμένεται να δοθεί προς χρήση και η επέκταση του 5ου ορόφου, που ανακατασκευάζεται αυτό το διάστημα, ενώ σχεδόν ταυτόχρονα θα εγκαινιαστεί και το κατάστημα Hugo Boss στο Golden Hall.

Την επόμενη τριετία, από φέτος έως και το 2025, θα ακολουθήσουν επενδύσεις για ανακαινίσεις όλων των πολυκαταστημάτων του δικτύου attica. Μετά, θα πάρουν σειρά οι επενδύσεις στο Ελληνικό, στο Vouliagmenis Mall και στη Marina Galleria, σε συνέχεια του προσυμφώνου που έχει υπογραφεί με τη  Lamda Develοpment.

Προς το παρόν, το 2023, αρχίζει με θετικούς οιωνούς, με τα πολυκαταστήματα attica να προσελκύουν τόσο Έλληνες όσο και ξένους καταναλωτές. Το πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου τρέχει με αύξηση 50% ενώ οι πωλήσεις tax free (αγορές με επιστροφή ΦΠΑ σε επισκέπτες από χώρες εκτός ΕΕ) διαμορφώνονται 100% πάνω από τα αντίστοιχα περσινά επίπεδα, στοιχείο που μεταφράζεται ως θετικό σήμα για τα φετινά έσοδα της ελληνικής αγοράς από τον τουρισμό.

Η «έκπληξη» από την εσωτερική κατανάλωση

Με υψηλές ταχύτητες κινήθηκε και η εορταστική περίοδος για τα attica, με τις πωλήσεις τον Δεκέμβριο να σημειώνουν αύξηση πάνω από 18% σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2019. Αν και ήταν εμφανής η συμμετοχή τουριστών, η εγχώρια κατανάλωση ήταν αυτή που έδωσε την τάση το 2022 κι αυτό δικαιολογείται εν μέρει από την άρση των περιοριστικών μέτρων για την πανδημία, την ενίσχυση του brand portfolio και τις επενδύσεις για την αναβάθμιση των πολυκαταστημάτων. Η δυναμική των πωλήσεων χαρακτηρίζεται μη αναμενόμενη, σε μια περίοδο που οι καταναλωτές περιορίζουν δαπάνες και ως εκ τούτου το επιτελείο της εταιρείας παρακολουθεί τις εξελίξεις τηρώντας επιφυλακτική στάση.

Όπως αναφέρουν στο Euro2day.gr στελέχη της Αττικά Πολυκαταστήματα, η ζήτηση έχει ξεπεράσει τις προβλέψεις τις τελευταίες εβδομάδες, αλλά ασφαλή συμπεράσματα θα εξαχθούν με τα στοιχεία στο κλείσιμο του μήνα και κατόπιν αντιπαραβολής με τα αντίστοιχα του 2019, δεδομένης της χαμηλής βάσης σύγκρισης του 2022. Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι το λιανεμπόριο επηρεάστηκε από τους περιορισμούς στη λειτουργία των καταστημάτων τις ημέρες της κακοκαιρίας ("Διομήδης" και "Ελπίς").

Οι επιδόσεις το 2022 στα επίπεδα του 2019

Αναφορικά με τον οικονομικό απολογισμό του 2022, τα προσωρινά στοιχεία δείχνουν κλείσιμο στα επίπεδα του 2019, που ήταν μια χρονιά-ρεκόρ για την Αττικά Πολυκαταστήματα. Η εταιρεία, με βάση προβλέψεις που εξαιρούν την επίδραση του IFRS 16, κλείνει με πωλήσεις περί τα 190-191 εκατ. ευρώ, EBITDA 19,5 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων πάνω από 12 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για μεγέθη που ικανοποιούν τη διοίκηση, καθώς είναι σαφώς πάνω από αυτά του 2021 και εφάμιλλα -αν όχι υψηλότερα- του 2019 σε επίπεδο τζίρου και λειτουργικής κερδοφορίας, κάτι που μένει να επιβεβαιωθεί με την οριστικοποίηση των οικονομικών στοιχείων.

Υπενθυμίζεται ότι το 2021 η Αττικά Πολυκαταστήματα έκλεισε με κύκλο εργασιών 144,1 εκατ. ευρώ, EBITDA 15,3 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων περίπου 6 εκατ. ευρώ.

Κλείνει το κενό Ρώσων και Κινέζων

Είναι σημαντικό επίσης ότι παράλληλα με την αύξηση της εσωτερικής κατανάλωσης βελτιώνονται τα έσοδα της εταιρείας από τουρίστες. Εξάλλου, το μερίδιο του tax free ήταν μειωμένο πέρυσι κατά περίπου 35% σε σχέση με το 2021 αλλά αναπληρώθηκε σημαντικό μέρος του τζίρου που έκαναν Ρώσοι και Κινέζοι, οι οποίοι δεν ταξίδεψαν στην Ελλάδα -οι μεν λόγω των κυρώσεων της ΕΕ κατά της Ρωσίας και οι δε λόγω των περιοριστικών μέτρων για την πανδημία. Σημειώνεται ότι στο σύνολο του τζίρου από αγορές tax free οι δύο αυτές εθνικότητες αντιστοιχούσαν σε περίπου 55%. Σημαντικό μέρος όμως καλύφθηκε από Ισραηλινούς, Αμερικανούς, Αιγύπτιους και άλλες εθνικότητες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v