Νέες επενδύσεις 7 εκατ. ευρώ από την Kafea Terra

Ολοκληρώνοντας επενδύσεις 27 εκατ. ευρώ, η Kafea Terra ετοιμάζει νέο γύρο ύψους 7 εκατ. ευρώ. Ποιο είδος καφέ εμφανίζει ανάπτυξη και πού ποντάρει η ελληνική εταιρεία που δραστηριοποιείται στον καφέ από το 1988.

Νέες επενδύσεις 7 εκατ. ευρώ από την Kafea Terra

Από το 1988 που η βιομηχανία επεξεργασίας καφέ Kafea Terra ιδρύθηκε, έχουν περάσει 34 χρόνια κατά τη διάρκεια των οποίων πολλά έχουν αλλάξει στην αγορά. Ο ελληνικός καφές μπορεί να παραμένει ένα από τα πλέον ισχυρά είδη στην κατηγορία, ωστόσο ο espresso και δη οι κάψουλες espresso εμφανίζουν σήμερα ανάπτυξη, με τους υπόλοιπους καφέδες να καταγράφουν οριακή πτώση.

Σε αυτή την αγορά που βρίσκεται σε ανάπτυξη η Kafea Terra των Γιάννη Ιωσηφίδη και Νιόβης Καλλέργη  -παράγει προϊόντα καφέ με το brand Dimello και αντιπροσωπεύει και διακινεί τα προϊόντα του ιταλικού οίκου illycaffe SpA-, τις ημέρες αυτές ολοκληρώνει το τετραετές επενδυτικό της πλάνο ύψους 27 εκατ. ευρώ και ετοιμάζεται να ανοίξει έναν νέο επενδυτικό κύκλο ύψους 7 εκατ. ευρώ.

Αυτές οι νέες επενδύσεις περιλαμβάνουν νέες εγκαταστάσεις στο Μαρκόπουλο, όπου θα δημιουργηθεί μονάδα service και αποθήκη logistics, προϋπολογισμού 2,5 εκατ. ευρώ. Παράλληλα δρομολογείται η δημιουργία υποκαταστήματος στη Θεσσαλονίκη, προϋπολογισμού 1,5 εκατ. ευρώ, την επέκταση του εργοστασίου στην Παιανία με νέα μονάδα καβουρδίσματος προϋπολογισμού 2 εκατ. ευρώ και την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων, που αναμένεται να καλύψει το 50% του συνόλου των ενεργειακών αναγκών του εργοστασίου και των κεντρικών γραφείων της εταιρείας συνολικού προϋπολογισμού 400 χιλ. ευρώ. 

Επενδύσεις για ενίσχυση του αποτυπώματός της στην αγορά που συνδέονται με το εκτόπισμα της εταιρείας και την αύξηση της κατανάλωσης τόσο στο HORECA όσο και στο σπίτι.

Σήμερα το 83% του τζίρου της προέρχεται από το κανάλι του Ho.Re.Ca., το 14% από το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, ενώ 3% αφορά τις εξαγωγές αλλά και το κανάλι των γραφείων (office).

Σε ό,τι αφορά το μίγμα των πωλήσεών της, τα προϊόντα παραγωγής της αποτελούν το 55% του όγκου πωλήσεών της (τονάζ) και το 40% της συνολικής αξίας πωλήσεων, λόγω της υψηλότερης μέσης τιμής πώλησης του καφέ illy.

Τη φετινή χρονιά, ο τζίρος της εκτιμάται ότι θα κυμανθεί μεταξύ 96,5 και 97 εκατ. ευρώ, από 84,8 εκατ. ευρώ που ήταν το 2021, ως αποτέλεσμα της αύξησης του όγκου πωλήσεων αλλά και των ανατιμήσεων. Το 2021 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ξεπέρασε τα επίπεδα του 2019, με αύξηση 10% του παραγόμενου όγκου καφέ. Σύμφωνα με όσα δήλωσε η διοίκησή της κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής ενημέρωσης, από 67 εκατ. ευρώ πωλήσεων χωρίς ΕΦΚ τα 37 εκατ. ευρώ αφορούν πωλήσεις καφέ Illy.

Στους στόχους της εταιρείας είναι ο διπλασιασμός του μεριδίου της στις κάψουλες. Σήμερα το μερίδιό της στην κατηγορία είναι 3,1%. Σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες που προτιμούν οι καταναλωτές, ο espresso καταγράφει εφέτος ανάπτυξη 4%, όταν οι υπόλοιπες κατηγορίες κινούνται οριακά πτωτικά.

Εκτός από επώνυμα προϊόντα, η εταιρεία παράγει και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για τα Mikel, για την αλυσίδα convenience 4all στη Θεσσαλονίκη και την αλυσίδα Choco Coffee στην Κρήτη. Παράλληλα, διατηρεί συνεργασία με την Οικογένεια Λουμίδη για το brand ελληνικού καφέ «Σπιτικός» αποκλειστικά για το Ho.Re.Ca.

Έμφαση δίνει και στις εξαγωγές, με βασικό εξαγώγιμο brand από του Dimello. Για την ενίσχυση της διεθνούς της παρουσίας σήμερα η εταιρεία διατηρεί θυγατρικές εταιρείες σε Ηνωμένο Βασίλειο, Κύπρο και Βουλγαρία, παράλληλα εξάγει μέσω συνεργατών σε ακόμη 14 χώρες ενώ έχει υπογράψει νέες συνεργασίες σε Ισραήλ και Παλαιστίνη.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v