Γιατί η Wolt Market ποντάρει στο «εβδομαδιαίο καλάθι»

Δύο χρόνια συμπληρώνει στην αγορά η Wolt Market, ένα online super market. Τι είπε και τι απέφυγε να αποκαλύψει ο επικεφαλής της εταιρείας για τη στρατηγική της.

Γιατί η Wolt Market ποντάρει στο «εβδομαδιαίο καλάθι»

Το ότι οι Ευρωπαίοι δεν αγοράζουν μαζικά είδη παντοπωλείου μέσω διαδικτύου δεν σημαίνει ότι δεν θέλουν. Στην πραγματικότητα, γράφει σε έρευνά της η McKinsey, πολλοί από αυτούς λατρεύουν την ιδέα της εξοικονόμησης χρόνου με το να μην χρειάζεται να ταξιδέψουν σε ένα σούπερ μάρκετ, να σπρώξουν ένα καρότσι αγορών και μετά να περιμένουν στην ουρά του ταμείου.

Η ευκολία των αγορών για είδη παντοπωλείου στο διαδίκτυο είναι δελεαστική. Αλλά η ευκολία δεν είναι το παν, σημειώνει η ίδια έρευνα. Σύμφωνα με τη McKinsey οι καταναλωτές θα ψωνίσουν για είδη παντοπωλείου μέσω διαδίκτυο μόνο εάν η προσφορά είναι σωστή, από άποψη τιμής, ευκολίας και παράδοσης.

Η Wolt Market, όπως υποστηρίζει ο 40χρονος επικεφαλής της Αθανάσιος Μπιλάλης, προσφέρει πλούσια γκάμα προϊόντων -σήμερα διαθέτει 4.000 κωδικούς-, οι τιμές της είναι ανταγωνιστικές -τον Οκτώβριο μείωσε τις τιμές σε 1.500 προϊόντα ενώ προσφέρει και το καλάθι του νοικοκυριού- και δίνει την επιλογή στον πελάτη να παραλάβει τα ψώνια του είτε στην πόρτα του σπιτιού του ή να κάνει pick up από ένα από τα 10 dark store που διαθέτει η εταιρεία. Το όφελος για τον καταναλωτή στην τελευταία περίπτωση, δηλαδή της παραλαβής των αγορών από το dark store, μεταφράζεται σε έκπτωση 10% επί της απόδειξης, λέει στο Euro2day.gr ο κ. γενικός διευθυντής της Wolt Market.

Ο κ. Μπιλάλης που ανέλαβε τη γενική διεύθυνση για την Ελλάδα, τη Μάλτα και την Κύπρο της Wolt Market τον Οκτώβριο του 2021, -σ.σ. έχει εργαστεί τα τελευταία 24 χρόνια σε Leroy Merlin, Public και Aldi- επικαλούμενος το γεγονός ότι η Wolt ανήκει στον εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης DoorDash απέφυγε να δώσει ακριβή στοιχεία για το επενδυτικό πλάνο της Wolt Market στην Ελλάδα, τις πωλήσεις που αυτή πραγματοποιεί, τη μέση απόδειξη αλλά και τον αριθμό των πελατών της.

Περιορίστηκε να αναφέρει ότι το δεύτερο εξάμηνο της φετινής χρονιάς, σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2022, οι πωλήσεις της διπλασιάστηκαν, ενώ για τα μεγέθη του 2021 -σ.σ. η εταιρεία δεν έχει δημοσιεύσει ακόμη ισολογισμό στο ΓΕΜΗ- είπε ότι αυτά θα δημοσιευθούν σε 10 ημέρες από σήμερα.

Φειδωλός ήταν ο κ. Μπιλάλης και για το πλάνο επέκτασης για το 2023. «Δεν είναι ξεκάθαρο» είπε και συμπλήρωσε «αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι θα ενισχύσουμε τη θέση μας στις περιοχές όπου βρισκόμαστε ήδη και εξετάζουμε αν θα πάμε σε άλλη».

Σήμερα η Wolt Market, -είναι συγγενής εταιρεία με τη Wolt- διαθέτει 10 dark stores -7 στην Αττική, 2 στη Θεσσαλονίκη και 1 στην Πάτρα- που λειτουργούν 7 ημέρες την εβδομάδα από τις 8 το πρωί έως τις 12 το βράδυ. Στους βασικούς της στόχους δεν είναι να «κτίσει» dark store σε κάθε γωνία, όπως ανέφερε ο ίδιος κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής ενημέρωσης, ενώ άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο δημιουργίας αποθήκης που θα εξυπηρετεί το δίκτυο των dark store της. «Υπάρχει πάντα η σκέψη στο μυαλό μας, το εξετάζουμε αλλά δεν έχουμε αποφασίσει» είπε. Ανοικτό άφησε ο κ. Μπιλάλης και το ενδεχόμενο επέκτασης της Wolt Market και σε μια ακόμη αγορά της Μεσογείου.

Η εταιρεία, -απασχολεί 130 υπαλλήλους με σύμβαση αορίστου χρόνου και μέσο όρο ηλικίας τα 26 έτη-, όπως λέει ο κ. Μπιλάλης η εταιρεία προχώρησε την 1η Οκτωβρίου στη μείωση των τιμών σε 1.500 κωδικούς που διαθέτει, ενώ κάθε μήνα 300 κωδικοί της πωλούνται σε προσφορά. «Μειώσαμε τις τιμές ματώνοντας», είπε ο ίδιος και σημείωσε πως η εταιρεία αποφάσισε να μειώσει το margin της. Ωστόσο απέφυγε να απαντήσει αν η εταιρεία είναι κερδοφόρα και με τι margin δουλεύει.

Σύμφωνα με την έρευνα της McKinsey το μέσο καλάθι σε ένα online super market είναι στα 91,2 ευρώ και στα 67,3 ευρώ για παραλαβή από το σημείο με το gross margin στην πρώτη περίπτωση να είναι 18,6 ευρώ και 13,7 ευρώ στη δεύτερη, ανά παραγγελία και το delivery fee στα 7 ευρώ και 4 ευρώ αντίστοιχα.

Για το κόστος διανομής της Wolt Market, -τη διανομή των παραγγελιών της την κάνει η Wolt-, ο επικεφαλής της εταιρείας δεν θέλησε να μπει σε λεπτομέρειες. «Πληρώνουμε commission όπως ακριβώς και οι υπόλοιποι» είπε.

Ποια όμως είναι η σχέση της με τους προμηθευτές της και πόσοι είναι αυτοί σήμερα. Από 2-3 βασικοί προμηθευτές που είχε όταν ξεκίνησε το πρώτο dark store στο Νέο Κόσμο σήμερα η εταιρεία συνεργάζεται με 100 ενώ έχει συνάψει και τέσσερις μεγάλες συνεργασίες με τις εταιρείες Cellier, Intersport, Φούρνοι Βενέτη και με τη Lego.

Αναφορικά με τους χρόνους πληρωμών ο κ. Μπιλάλης απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Euro2day.gr είπε: «πληρώνουμε άμεσα. Σε λιγότερο από ένα μήνα από την έκδοση του τιμολογίου. Γιατί το λογιστήριο είναι στη Φινλανδία».

Στα σχέδια της εταιρείας στην προσπάθεια της να γίνει ακόμη πιο προσιτή στους καταναλωτές είναι να παράξει τα δικά της προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε συνεργασία με κάποιους προμηθευτές.

Όμως η βασική στόχευση είναι να γίνει για τους καταναλωτές ο εβδομαδιαίος προορισμός για τις αγορές τους και να μπει στη μεγάλη κατηγορία. Σήμερα η ζυγαριά -αφορά ποσοστό 60% των παραγγελιών- γέρνει υπέρ των ημερήσιων αγορών, που σημαίνει μικρότερη απόδειξη και μεγαλύτερο κόστος διανομής.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v