Ισχυρή ανάπτυξη καταγράφει στην Ελλάδα η μάρκα αθλητικών ειδών adidas, που κερδίζει μερίδια έχοντας καλύψει το κενό της πανδημίας και ξεπερνώντας τις επιδόσεις του 2019.
Είναι ωστόσο ζητούμενο εάν η μεταβίβαση της Reebok από τον πολυεθνικό όμιλο θα επιτρέψει στο δημοφιλές σήμα αθλητικών ειδών να καταγράψει ρεκόρ πωλήσεων το 2022 όπως το 2021.
Όπως είναι γνωστό, η adidas Hellas A.E. (aHellas) διανέμει στην Ελλάδα τα αθλητικά προϊόντα της adidas και της Reebok, τα οποία αποκτά κυρίως από την adidas International Trading AG και τα πωλεί στη χονδρική αγορά αλλά και σε δίκτυο δικών της καταστημάτων λιανικής, απευθυνόμενη απευθείας στους καταναλωτές, όπως και με το ηλεκτρονικό της κατάστημα που λειτουργεί τα τελευταία χρόνια.
Όμως, πέρυσι τον Αύγουστο, ο όμιλος adidas ανακοίνωσε πως έχει συνάψει οριστική συμφωνία για την πώληση της Reebok στην Authentic Brands Group έναντι 2,1 δισ. ευρώ. Η συναλλαγή ολοκληρώθηκε στις 28 Φεβρουαρίου του 2022. Σημειώνεται ότι ο καθαρός τζίρος της Reebok στην Ελλάδα κυμαίνεται στα 13,3 εκατ. ευρώ με κόστος πωληθέντων περί τα 7,7 εκατ. ευρώ (έτος βάσης 2021) και αποθέματα σε εμπορεύματα Reebok 163.677,36 ευρώ.
Το επιτελείο της θυγατρικής του γερμανικού σήματος τονίζει ότι η πώληση της Reebok δεν έχει καμία επίδραση στις οικονομικές προοπτικές της adidas ή στις οικονομικές φιλοδοξίες της για το 2025 που ανακοινώθηκε ως μέρος της στρατηγικής Own the Game τον Μάρτιο του 2021. Επιπλέον, προβλέπει αύξηση πωλήσεων στην ελληνική αγορά ποντάροντας τόσο στο πελατολόγιο χονδρικής όσο και στην περαιτέρω ενίσχυση των ηλεκτρονικών πωλήσεων.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Adidas Hellas πέτυχε επιδόσεις ρεκόρ το 2021 καταγράφοντας καλό οικονομικό αποτέλεσμα παρά τις δύσκολες συνθήκες που προκλήθηκαν στην αγορά από την πανδημία και την αβεβαιότητα στο οικονομικό περιβάλλον. Η εταιρεία παραμένει σε τροχιά ανάπτυξης και συνεχίζει να αυξάνει το μερίδιο της στην ελληνική αγορά έναντι του ανταγωνισμού.
Ο κύκλος εργασιών της adidas Hellas A.E. (aHellas) το 2021 ανήλθε σε 156,2 εκατ. ευρώ έναντι 116,5 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης, σημειώνοντας αύξηση 34,11%. Η επίδοση κινείται πάνω από την αντίστοιχη του 2020, όταν η εταιρεία εμφάνισε τζίρο 142,2 εκατ. ευρώ. Το κόστος πωληθέντων το 2021 ανήλθε σε 127,4 εκατ. ευρώ, έναντι 88,8 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης, με αύξηση κατά 43,2%. Τα αποτελέσματα μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε κέρδη 2,3 εκατ. ευρώ έναντι 3,3 εκατ. ευρώ αντίστοιχα και τα EBITDA ενισχύθηκαν σε 7,4 εκατ. ευρώ από 7,2 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Σημειώνεται ότι πέρυσι η adidas Hellas, θυγατρική κατά 100% της adidas AG με έδρα τη Γερμανία, άνοιξε ένα νέο κατάστημα ενισχύοντας το δίκτυό της στα 11 σημεία. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας ο όμιλος έλαβε την έγκριση της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης της Γερμανίας για την συμμετοχή σε κοινοπρακτικό δάνειο ύψους 2,4 δισ. ευρώ, ενώ έλαβε δάνειο 600 εκατ. ευρώ από άλλες τράπεζες.