Κορρές: Διψήφια ανάπτυξη στην Ελλάδα λόγω τουρισμού

Αύξηση τζίρου 10% το 2021, με 14% στην Ελλάδα, αλλά και ζημιές. Αύξησε τον έλεγχο στην αμερικανική θυγατρική η Nissos.

Κορρές: Διψήφια ανάπτυξη στην Ελλάδα λόγω τουρισμού

Ο τουρισμός αλλά και το δίκτυο διανομής των φαρμακείων, μαζί με το e-shop, που αποτέλεσαν άμυνα της Κορρές στην πανδημία εξακολουθούν και το 2022 να παρέχουν στήριξη στα μεγέθη της απέναντι στις νέες προκλήσεις όπως ο πληθωρισμός, οι πιέσεις στην αγοραστική δύναμη των καταναλωτών και οι αβεβαιότητες στην κινεζική αγορά, ειδικά μετά τα lockdown.

Ο τουρισμός καλλιεργεί προσδοκίες για επανάληψη της καλής επίδοσης της ελληνικής αγοράς, όπου οι πωλήσεις καλλυντικών Κοrres το 2021 αυξήθηκαν κατά 14% έναντι αύξησης 10% για τις πωλήσεις της εταιρείας συνολικά. Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 56,1 εκατ. ευρώ από 51 εκατ. ευρώ το 2020 επιστρέφοντας σταδιακά στα προ πανδημίας επίπεδα. Υπενθυμίζεται ότι το 2019 οι πωλήσεις της Κορρές είχαν ξεπεράσει τα 60 εκατ. ευρώ.

Άνοδο σημείωσαν και οι αγορές προτεραιότητας στις οποίες είχαν γίνει επενδύσεις από τον όμιλο της Nissos SA, στον οποίο ανήκει η Κορρές από το 2017, όπως Γερμανία, Αγγλία, Γαλλία, Κίνα και Νορβηγία. Η εταιρεία έκλεισε με ζημιές 1,2 εκατ. ευρώ μειωμένες συγκριτικά με τις ζημιές του 2020, ύψους 2,4 εκατ. ευρώ. Πάντως οι λειτουργικές ταμειακές ροές, ήταν θετικές και διαμορφώθηκαν σε 2 εκατ. ευρώ το 2021 από 2,3 εκατ. ευρώ το 2020 παρουσιάζοντας οριακή μείωση. Το μικτό κέρδος διαμορφώθηκε σε 26,8 εκατ. ευρώ με αύξηση 12%, με ενισχυμένο περιθώριο κέρδους 48% από 47% στην προηγούμενη χρήση ενώ το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων ανήλθε σε 60 εκατ. ευρώ και τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα σε 6,2 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2021.  

Το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον σε συνδυασμό με το αυξημένο μεταφορικό κόστος, τις ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες και τα προβλήματα στη διαθεσιμότητά τους επηρεάζει αρνητικά τα αποτελέσματα, την ρευστότητα και τη λειτουργία της εταιρείας. 

Ωστόσο η διοίκηση του Απόστολου Κορρέ εκτιμά ότι υπάρχουν οι πιστωτικές γραμμές για να ανταπεξέλθει η εταιρεία στις χρηματοδοτικές της ανάγκες εξ ου και αύξησε το δυναμικό της σε 337 εργαζόμενους πέρυσι από 308 ένα χρόνο πριν ενώ συνεχίζει να λανσάρει νέα προϊόντα βασισμένα στο Full Circle Process μοντέλο που αποτελεί την πυξίδα της μάρκας αξιοποιώντας συνεργασίες με οργανισμούς όπως το Ινστιτούτο Θαλάσσιας Προστασίας Αρχιπέλαγος, με το οποίο επαναφυτεύει τα θαλάσσια λιβάδια Ποσειδωνίας στο Αιγαίο αλλά και το δίκτυο ηθικών συνεργασιών που έχει αναπτύξει με Έλληνες καλλιεργητές.

Συνεχίζεται η αναδιάρθρωση της Nissos 

Εν τω μεταξύ, η Κορρές εξακολουθεί να μειώνει τη συμμετοχή της σε δραστηριότητες που είχε στον έλεγχό της. Στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης του ομίλου Nissos το 2021 μεταβιβάστηκε από την Κορρές στη μητρική η θυγατρική Korres Dach έναντι τιμήματος 245.000 ευρώ. Επίσης, μετά την μεταβίβαση της Κορρές Ομοιοπαθητικά Α.Ε., την αποεπένδυση από την Προϊόντα Κρόκου Κοζάνης ΑΕΒΕ και τη μείωση του ποσοστού της σε 20% στην Korres USA, πέρυσι μείωσε περαιτέρω τη συμμετοχή της στην αμερικανική θυγατρική. Συγκεκριμένα, προχώρησε σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου μέσω subscription agreement με την μητρική εταιρεία Nissos SA για έκδοση επιπλέον κεφαλαίου 3,9 εκατ. ευρώ με έκδοση νέων μετοχών. Ως αποτέλεσμα αυτής της συναλλαγής η Nissos SA αύξησε τη συμμετοχή της στην Korres USA σε 88,8%, με αποτέλεσμα το ποσοστό της Κorres Α.Ε. να μειωθεί από 20% σε 11,2%. 

Η ανάπτυξη στις ξένες αγορές

Στο εξωτερικό, και ειδικότερα στην Βόρεια Αμερική, η Korres USΑ Ltd, εταιρεία με τζίρο γύρω στα 24 εκατ. ευρώ, ενισχύει τη μάρκα με νέα στρατηγικά προϊόντα και με προωθητικές ενέργειες στο site Korresusa.com, στο τηλεοπτικό κανάλι HSN και σε νέους retailers. H θυγατρική στη Γερμανία, D-A-CH Gmbh, που δραστηριοποιείται σε 3 αγορές Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία, με παρουσία σε άνω των 700 σημείων πώλησης, στοχεύει σε ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας της μάρκας. Στη Νορβηγία ο όμιλος στοχεύει στην ενίσχυση της παρουσίας του στην αλυσίδα καλλυντικών VITA και στη Γαλλία στοχεύει σε περαιτέρω διεύρυνση της παρουσίας του στα κανάλια διανομής που έχει παρουσία, όπως η αλυσίδα Carrefour και η διείσδυση στην Marionnaud. Επέκταση στην Κίνα & το Χονγκ Κονγκ κι εν συνεχεία σε άλλες περιοχές της Ασίας σχεδιάζει για το σήμα η Profex, βάσει της σύμβασης αποκλειστικής διανομής και χρήσης σημάτων που έχει συνάψει με την Κορρές. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v