ΜΕΓΑ: Νέες επενδύσεις από τον ισχυρό παίκτη στα είδη ατομικής υγιεινής

Επενδύσεις 45 εκατ. ευρώ στη διετία. Τζίρος 237 εκατ. ευρώ το 2021. Οι πιέσεις στην κερδοφορία και τα ισχυρά μερίδια.

ΜΕΓΑ: Νέες επενδύσεις από τον ισχυρό παίκτη στα είδη ατομικής υγιεινής

Σε ισχυρά μεγέθη και το 2022 προσβλέπει η διοίκηση της ΜΕΓΑ, ελληνικής βιομηχανίας προϊόντων προσωπικής υγιεινής, η οποία κόντρα στις προκλήσεις και τις παρενέργειες που υφίσταται από τη διαταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα, συνεχίζει να επενδύει σε επέκταση εγκαταστάσεων, καινοτομία και τεχνολογία αιχμής, πετυχαίνοντας υψηλές επιδόσεις.

Το 2021 επένδυσε 23,8 εκατ. ευρώ σε ακίνητα και μηχανολογικό εξοπλισμό, αναπτύσσοντας δική της αποθήκη στον Ασπρόπυργο. Προηγήθηκαν επενδύσεις 21,2 εκατ. ευρώ το 2020 ενώ την τελευταία δεκαετία η εταιρεία έχει επεκτείνει τις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της στην Αττική σε πάνω από 73.500 τ.μ. συνολικά. Στο ίδιο διάστημα αύξησε τον τζίρο της κατά 230%, δεκαπλασίασε τις εξαγωγές της και ενίσχυσε παράλληλα τις θέσεις εργασίας κατά 160%.

Η ΜΕΓΑ, εταιρεία της επιχειρηματικής οικογένειας Βιτουλαδίτη, κατατάσσεται στους 10 μεγαλύτερους προμηθευτές του εγχώριου λιανεμπορίου, παράγοντας στις εγκαταστάσεις της στην Ελλάδα ένα πλήρες χαρτοφυλάκιο επώνυμων προϊόντων προσωπικής υγιεινής. Χάρη στην πιστοληπτική της ικανότητα και τις ισχυρές ταμειακές της ροές είναι σε θέση να διαχειριστεί τις προκλήσεις όπως οι «δυσκαμψίες» στην προμήθεια πρώτων υλών από το εξωτερικό, που πιέζουν την κερδοφορία της.

Ενδεικτικά, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους το 2021 μειώθηκαν κατά 35,7% στα 9,4 εκατ. ευρώ από 14,6 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, ενώ αυξήθηκαν οι εμπορικές απαιτήσεις σε 46,4 εκατ. ευρώ από 38,3 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Η εταιρεία εμφάνισε κύκλο εργασιών 236,8 εκατ. ευρώ, με αύξηση 3,6% σε σύγκριση με την υψηλή βάση του 2020. Το κόστος πωλήσεων διαμορφώθηκε σε 156,3 εκατ. ευρώ από 146,3 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Η εταιρεία, που απασχολεί 676 εργαζόμενους, είναι αντιμέτωπη με υψηλά εργοστασιακά κόστη. Οι τιμές ανεβαίνουν σταθερά σε μεταφορικά και πρώτες ύλες, ενώ παρουσιάζονται ελλείψεις, σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, που επισημαίνει σχετικά στις οικονομικές καταστάσεις ότι αναζητά συνεχώς νέους προμηθευτές.

Δυναμικό επενδυτικό πλάνο

Οι εξελίξεις αυτές πάντως δεν έχουν αποπροσανατολίσει τη διοίκηση της ΜΕΓΑ από τον στρατηγικό της στόχο για καινοτομία, ενίσχυση και καθετοποίηση των παραγωγικών της εγκαταστάσεων. Είναι ενδεικτικό ότι τη διετία 2020-2021 οι επενδύσεις ξεπέρασαν τα 45 εκατ. ευρώ ενώ το επενδυτικό πλάνο της περιόδου 2000 έως 2021 είχε ξεπεράσει τα 210 εκατ. ευρώ. Σήμερα η εταιρεία έχει στην κατοχή της ακίνητα και άυλα πάγια στοιχεία καθαρής λογιστικής αξίας (31.12.2021) άνω των 100 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα το 2021, η ΜΕΓΑ άρχισε την ανέγερση ιδιόκτητης αποθήκης στον Ασπρόπυργο, σε έκταση περίπου 12.900 τ.μ. επί ιδιόκτητου οικοπέδου. Επίσης, επειδή δεν διατίθεται γη προς πώληση στο Μενίδι, προχώρησε στην υπογραφή σύμβασης χρηματοδοτικής μίσθωσης αξίας περίπου 9 εκατ. ευρώ με την Alpha Leasing για αγορά οικοπέδου 75.917,92 τ.μ., εντός του οποίου υπάρχει κτιριακό συγκρότημα 28.934,11 τ.μ. στο Σχηματάρι.

Οι εξαγωγές

Με τις συνεχείς επενδύσεις η ΜΕΓΑ αποτελεί σήμερα μια από τις μεγαλύτερες παραγωγικές μονάδες προϊόντων προσωπικής υγιεινής στην Ευρώπη, έχοντας ξεκινήσει το 1980 από μια μικρή μονάδα παραγωγής ωτοασπίδων του Κωνσταντίνου Βιτουλαδίτη. Ενισχύει σταθερά την παραγωγική της δυναμικότητα υποστηρίζοντας καλύτερα τις εξαγωγές των προϊόντων της, που έχουν πλέον παρουσία σε 35 χώρες.

Παράλληλα, αναπτύσσει σημαντική παραγωγή επώνυμων ευρωπαϊκών προϊόντων υπό τη μορφή contract manufacturing. Οι εξαγωγές εισφέρουν σήμερα το 35% του κύκλου εργασιών ενώ με την ενδυνάμωση των συνεργασιών εκτός συνόρων έχουν υπερδεκαπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι η κατηγορία πανών της ΜΕΓΑ  κατατάσσεται ανάμεσα στα 60 πιο εξαγώγιμα ελληνικά προϊόντα, κυρίως χάρη στις πρωτοβουλίες για την τοποθέτηση των Babylino Sensitive στα ράφια διεθνών αλυσίδων.

Τα μερίδια

Τα προϊόντα της ΜΕΓΑ είναι καθιερωμένα στην αγορά και ηγούνται στις κατηγορίες τους. Τα μεγαλύτερα μερίδια αποσπούν τα αντισηπτικά ΜΕΓΑ και Wet Hankies (67,3% της αγοράς) και το βαμβάκι (60%) ενώ ακολουθούν τα μαντίλια ντεμακιγιάζ Pom Pon (55,5%), τα μωρομάντιλα BabyCare και Babylino (53,4%), τα σερβιετάκια EveryDay (53,3%), oι σερβιέτες EveryDay και Clea (50,7%), τα Babylino (47,6%), τα προϊόντα ακράτειας Sani (46,5%) κ.α.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v