Black Friday: Με προσωπικά μηνύματα άρχισαν οι προσφορές

Με προσφορές και «λίστες επιθυμιών» προθερμαίνονται οι μεγάλες αλυσίδες. Καμπάνιες και 15νθήμερα προσφορών στα πολυκαταστήματα. Προσωπικό μάρκετινγκ από τους μικρούς παίκτες της αγοράς.

Black Friday: Με προσωπικά μηνύματα άρχισαν οι προσφορές

Με μηνύματα και λίστες επιθυμιών προσελκύουν τους πελάτες τους οι μεγάλες αλυσίδες ενώ ξεδιπλώνουν τα εμπορικά τους σχέδια ενόψει Black Friday με διαφημιστικές καμπάνιες και 15νθήμερα προσφορών, την ώρα που οι μικρότερες επιχειρήσεις ρίχνουν το βάρος στο προσωπικό μάρκετινγκ.

Τις επόμενες 4 εβδομάδες, η αγορά θα κινείται στους ρυθμούς του δημοφιλούς εμπορικού event και ο ανταγωνισμός θα κλιμακώνεται όσο πλησιάζει η τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου. Αυτό προμηνύουν οι «κόντρες» σε επίπεδο μηνυμάτων από τους μεγάλους παίκτες της αγοράς, που συναγωνίζονται για το ποιος θα ξεκινήσει πιο δυναμικά από τη γραμμή εκκίνησης της εκπτωτικής σεζόν.

Όλοι έχουν κάνει τον προγραμματισμό τους, με προβλέψεις για ειδικές παραγγελίες σε κωδικούς υψηλής ζήτησης όπως π.χ. στα ηλεκτρονικά - ηλεκτρικά είδη, που παραδοσιακά πρωταγωνιστούν αυτό το διάστημα. Αναλόγως έχει γίνει προγραμματισμός για τον όγκο εμπορευμάτων που θα βγει σε προσφορά και τις τιμές, με τις επιχειρήσεις που έχουν εξασφαλίσει καλύτερους όρους από τους προμηθευτές τους να έχουν και μεγαλύτερη ευελιξία για πιο επιθετική εμπορική πολιτική.

Σημειώνεται επίσης ότι μπορεί να έχουν καταργηθεί οι ενδιάμεσες εκπτώσεις αλλά οι προσφορές είναι απελευθερωμένες και ήδη υπάρχουν σχετικές ενέργειες που «προθερμαίνουν» το κλίμα ενόψει Black Friday. Ενδεικτικές είναι π.χ. οι προσφορές σε μεγάλες τηλεοράσεις ενόψει Μουντιάλ και σε αρώματα ενόψει εορτών.

Ειδικά δε στα καλλυντικά συνεχίζονται οι κυλιόμενες προσφορές από πολυκατάστημα σε πολυκατάστημα, συμπεριλαμβανομένων των εξειδικευμένων αλυσίδων με επίκεντρο προωθητικές ενέργειες μεγάλων brands (La Prairie, Estee Lauder, Shiseido κ.α.). Σχεδόν από τις αρχές Οκτωβρίου τρέχουν καμπάνιες σε attica, Notos Galleries και Hondos Center, με εκπτώσεις που ξεκίνησαν από 35% για να φτάσουν στο 50%. Μάλιστα ορισμένες επιχειρήσεις, μεταξύ των οποίων τα attica, προχωρούν ήδη σε 15νθήμερο προσφορών για είδη μόδας.

Εν τω μεταξύ, οι μεγάλες αλυσίδες ειδών τεχνολογίας άνοιξαν ήδη τις ιστοσελίδες της Black Friday και υποδέχονται «λίστες επιθυμιών» από πελάτες τους, τους οποίους θα ενημερώνουν με emails και sms. Τους καλούν να συμπληρώνουν ηλεκτρονικές διευθύνσεις και αριθμούς κινητών τηλεφώνων προκειμένου να λαμβάνουν ενημέρωση για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν -κινητά, smartphone, τηλεοράσεις κ.ο.κ.- και για τη διαδικασία αγορών τη συγκεκριμένη ημέρα των προσφορών, διατηρώντας παράλληλα τον έλεγχο του προϋπολογισμού τους.

Όπως σημειώνουν στελέχη μεγάλων αλυσίδων, οι προσφορές θα ανακοινώνονται κατά κύματα και θα αφορούν συγκεκριμένες κατηγορίες και για περιορισμένο χρόνο. Εξάλλου η διάρκεια του εμπορικού γεγονότος της Black Friday δεν είναι μόνο μια μέρα αλλά σχεδόν μια εβδομάδα. Αρχίζει πριν την Παρασκευή 25/11, τόσο στα φυσικά καταστήματα όσο και στα e-shop, για να ολοκληρωθεί με τη Cyber Monday τη Δευτέρα, 28/11.

Λόγω της υψηλής ζήτησης που αναμένεται τις συγκεκριμένες ημέρες, οι μεγάλοι λιανέμποροι, Public, Plaisio, Κωτσόβολος και άλλες αλυσίδες στοχεύουν σε προσφορές σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μίγμα κατηγοριών. Στόχος επίσης, όπως αναφέρουν στελέχη τους, είναι να προετοιμαστούν για να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους όσο πιο έγκαιρα και σωστά γίνεται.

«Κάνοντας από νωρίς την απαραίτητη έρευνα αγοράς, θα εντοπίσεις όλα όσα χρειάζεσαι και θα δεις όλες τις διαθέσιμες τιμές της αγοράς, ώστε να επωφεληθείς από τα καλύτερα Black Friday deals», αναφέρει στο μήνυμά της η Public, που υπενθυμίζει ότι έφερε πρώτη την Black Friday στην Ελλάδα, το 2016.

Η Πλαίσιο μάλιστα υπενθυμίζει τι πέτυχαν όσοι μπήκαν πέρυσι στην Βlack Friday list: ενημερώθηκαν 4 ώρες νωρίτερα, πήραν προτεραιότητα στην παραγγελία και στην παραλαβή, δεν μπήκαν σε καμία ουρά, δεν συνάντησαν ελλείψεις και εξυπηρετούνταν άμεσα από το τηλεφωνικό κέντρο χωρίς αναμονή.

Από την πλευρά της, η Κωτσόβολος βασίζεται μεταξύ άλλων στο ισχυρό δίκτυο καταστημάτων, στη μεγάλη γκάμα προϊόντων και στην ταχύτητα παράδοσης και καλεί τους καταναλωτές να κάνουν εγγραφή στο newsletter της για να ενημερώνονται για τις προσφορές που αρχίζουν μέρες πριν την Black Friday.

Από την άλλη μεριά, οι μικροί παίκτες της αγοράς, χωρίς οικονομική δυνατότητα για διαφήμιση, εστιάζουν στη στρατηγική τους για personal marketing και πέραν ενός 10% που συνηθίζουν να προσφέρουν στους καλούς πελάτες τους (όλο τον χρόνο) σχεδιάζουν εκπτώσεις τουλάχιστον 20%-30% στα περισσότερα είδη. Ειδικά στον κλάδο ένδυσης-υπόδησης, εκφράζουν ικανοποίηση από την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων και ευελπιστούν σε ενίσχυση της ρευστότητάς τους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v