Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Public Group: Επενδύει 120 εκατ. ευρώ στο e-commerce και ετοιμάζει deals

Οι επιδόσεις και οι νέες στρατηγικές συνεργασίες που ετοιμάζει ο όμιλος. Τι είπε ο Ρόμπι Μπουρλάς για τη στρατηγική Public² και τα κυοφορούμενα deals σε last mile delivery, edtech και audio books.

Public Group: Επενδύει 120 εκατ. ευρώ στο e-commerce και ετοιμάζει deals

Μπροστά σε νέες στρατηγικές συνεργασίες και εξαγορές είναι η Public Group στους τομείς last mile, delivery, edtech (education technology) και audio books, ενώ επενδύσεις έχει δρομολογήσει και στο marketplace με τη στήριξη των μετόχων του ομίλου Olympia, που επενδύουν συστηματικά στο retail και ειδικότερα στο e-commerce.

Ο διευθύνων σύμβουλος του Public Group Ρόμπι Μπουρλάς, κατά τη διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης με δημοσιογράφους, ανακοίνωσε χθες επενδύσεις 120 εκατ. ευρώ στη διετία 2022-2023, οι οποίες συνεισφέρουν ήδη σε αύξηση μεριδίων αγοράς και βελτιωμένες οικονομικές επιδόσεις. Όπως αποκάλυψε ο κ. Μπουρλάς, οι πωλήσεις του group παρουσιάζουν αύξηση 10% στο εννεάμηνο του 2022, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021, μία από τις υψηλότερες επιδόσεις στην αγορά, που καταγράφει πτώση περίπου 3% σε αξία και 7%-8% σε όγκο.

Οι επιδόσεις αυτές ενισχύουν την πρόβλεψη της διοίκησης ότι ο τζίρος του Public Group θα ξεπεράσει τα 500 εκατ. ευρώ το 2022 σε Ελλάδα και Κύπρο. Σημειώνεται ότι το 2021 ο τζίρος ανήλθε σε 440 εκατ. ευρώ με λειτουργικά κέρδη 2,2 εκατ. ευρώ, ενώ η εταιρεία προχώρησε σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 50 εκατ. ευρώ για να καλύψει νέες επενδύσεις και κόστη λόγω της συνένωσης των εταιρειών Public και Media Markt.

Μιλώντας για τις επιδόσεις της δραστηριότητας, o κ. Μπουρλάς αναφέρθηκε ειδικότερα στην κατηγορία των λευκών συσκευών, που έχει ήδη τοποθετηθεί σε 17 καταστήματα. Το 2023 θα ξεπεράσουν τα 32, με στόχο τα νέα προϊόντα να μπουν σταδιακά σε όλα τα καταστήματα του δικτύου. Όπως αναφέρθηκε, σε λιγότερο από 6 μήνες οι πωλήσεις λευκών συσκευών στα καταστήματα Public έφτασαν στο 65% των πωλήσεων της Media Markt. Συνολικά αντιστοιχούν στο 20% των πωλήσεων του ομίλου, ποσοστό που αναμένεται να ξεπεραστεί μέχρι το τέλος του 2022, με αξία πάνω από 100 εκατ. ευρώ.

Οι επενδύσεις με επίκεντρο το e-commerce

Σημειώνεται ότι τα omnichannel κανάλια εισφέρουν ήδη το 25% του τζίρου της Public Grοup. Οπότε δεν σχεδιάζονται περαιτέρω επενδύσεις σε επέκταση του δικτύου φυσικών καταστημάτων (διαθέτει 67), πέραν ανακαινίσεων και επανατοποθετήσεων των σημάτων Public και Media Markt σε καταστήματα «2 σε 1», ώστε να αποδίδουν «x2», όπως ανέφεραν στελέχη της διοίκησης.

Σε περιοχές όπου τα καταστήματα ξεπερνούν τις 2.500 τ.μ., η Public Group προσανατολίζεται σε συνεργασίες με άλλους retailers -από εμπορικά σήματα μόδας μέχρι επίπλων, αρκεί να λειτουργούν συμπληρωματικά με το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της.

Συνοψίζοντας, με ορίζοντα τα επόμενα 3-5 χρόνια έχουν προγραμματιστεί επενδύσεις σε digital first υπηρεσίες που απαντούν στις νέες καταναλωτικές τάσεις, σε ενοποίηση των δύο brands, σε καινοτομία, βιώσιμη ανάπτυξη και προετοιμασία για το μέλλον.

Αυτούς τους άξονες ανέλυσε ο Ρόμπι Μπουρλάς, τονίζοντας ότι «η εταιρεία έχει κάνει άλματα από τον Ιούνιο του 2021, όταν εγκαινίασε το νέο concept καταστημάτων με το Public του Golden Hall». Μίλησε για τον στόχο του ομίλου να διεισδύσει περαιτέρω στο λιανεμπόριο με περισσότερα προϊόντα τεχνολογίας, πολιτισμού και ειδών για το σπίτι, πέραν του 1 εκατ. κωδικών που διαθέτει σήμερα, οικοδομώντας παράλληλα ένα οικοσύστημα υπηρεσιών μέσω εξαγορών startups και επενδύσεων σε vc funds. Οι συνολικές επενδύσεις 120 εκατ. ευρώ που ανακοίνωσε αναλύονται ως εξής:

Τα 20 εκατ. θα χρηματοδοτήσουν επενδύσεις σε scale up εταιρείες. Μάλιστα το ποσό προβλέπεται να αυξηθεί περαιτέρω, καθώς, όπως ανέφερε ο κ. Μπουρλάς, 10 εκατ. ευρώ έχουν δεσμευτεί χωρίς να περιλαμβάνεται σε αυτό το ποσό η συμμετοχή στον γύρο χρηματοδότησης των 800 εκατ. ευρώ της fintech Klarna.

«Θέλοντας να είναι ένα βήμα μπροστά από τις ανάγκες του πελάτη και να φέρνει άμεσα καινοτομίες στην αγορά, το Public Group έχει αναπτύξει ένα μοναδικό στη ΝΑ Ευρώπη οικοσύστημα καινοτομίας, που περιλαμβάνει επενδύσεις 1 με 5 εκατ. ευρώ καθεμία σε καινοτόμες, ταχέως αναπτυσσόμενες εταιρείες, συνεπενδύσεις με Venture Capital Funds, καθώς και το δικό του hub καινοτομίας, το Public Next, και συμμετοχές στο Endeavor Catalyst Fund IV και το Venture Friends 3», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Μπουρλάς.

Κυοφορούμενα deals

Σύμφωνα με τον κ. Μπουρλά, πολύ σύντομα θα ανακοινωθεί επένδυση και στον κλάδο του education technology, όπου δίνεται ιδιαίτερη σημασία. Επιπλέον, ωριμάζουν συζητήσεις με ξένους και εγχώριους παίκτες που ειδικεύονται σε τομείς όπως last mile delivery, fintech, edtech και audiobooks. Οι νέες αυτές επενδύσεις θα φέρουν συμπληρωματικές υπηρεσίες στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου που περιλαμβάνει ήδη τις τοποθετήσεις στην iRepair, στο Douleutaras, στη σουηδική Klarna, αλλά και την εμπορική συνεργασία με την Box Now, το μεγαλύτερο δίκτυο smart lockers στη χώρα (1.000 lockers αυτή τη στιγμή, όπου οι πελάτες των Public και MediaMarkt θα μπορούν να παραλαμβάνουν τα προϊόντα που αγοράζουν 24 ώρες το 24ωρο).

Στην οργανική ανάπτυξη του ομίλου θα κατευθυνθούν 100 εκατ. ευρώ με στόχο την ενοποίηση των δύο brands Public και MediaMarkt κάτω από τη μάρκα Public, στο πλαίσιο της στρατηγικής με την ονομασία “Public²”.

Η συμφωνία με την Box Now και το προβάδισμα στο delivery

Στο ίδιο πλαίσιο ανακοινώθηκε η αποκλειστική εμπορική συμφωνία με την Box Now, την οποία οι πελάτες του Ομίλου Public θα κάνουν χρήση των περίπου 1.000 αυτόματων μηχανημάτων παραλαβής δεμάτων (smart lockers) σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Η συνεργασία αυτή μαζί με το κέντρο κέντρο logistics, έκτασης 40 στρεμμάτων, που έχει τη δυνατότητα παράδοσης 100.000 προϊόντων την επόμενη ημέρα (υπηρεσία Next Day Delivery) δημιουργούν σημαντικό προβάδισμα του ομίλου στο delivery των προϊόντων της. Δεν είναι τυχαίο ότι ο όμιλος σχεδιάζει τη δημιουργία 10 logistic hubs σε καταστήματα MediaMarkt που έχουν τεράστιους αποθηκευτικούς χώρους.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στο εσωτερικό σύστημα παραγωγής καινοτομίας, το Public Next, το οποίο απασχολεί σήμερα 20-25 άτομα και θα κλείσει τη χρονιά με 100 εργαζόμενους, στην πλειοψηφία τους μηχανικοί υπολογιστών και προγραμματιστές.

Όπως είπε ο κ. Μπουρλάς, στόχος είναι η βελτίωση της εμπειρίας πελάτη που στρέφεται ολοένα περισσότερο στις online αγορές. Πρόσθεσε ότι μία στις δύο αποδείξεις είναι ψηφιακή ενώ μία στις 4 συναλλαγές γίνεται με self check out, δηλαδή μέσα από το κινητό χωρίς να στήνεται ο πελάτης στην ουρά, κάτι που θα βοηθήσει σημαντικά στις γιορτές, μειώνοντας τον φόρτο στα ταμεία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v