Μαυρογιάννης (Πειραιώς): Για πρώτη φορά οι πελάτες ζητούν τις αλλαγές

Παράγοντες όπως οι δημογραφικές αλλαγές και η εξοικείωση των πελατών με νέες τεχνολογίες ώθησαν στην υλοποίηση της ψηφιακής ατζέντας με δύο γεγονότα όμως να δρουν καταλυτικά: ο μετασχηματισμός του κράτους και η πανδημία, τόνισε ο COO της τράπεζας.

Μαυρογιάννης (Πειραιώς): Για πρώτη φορά οι πελάτες ζητούν τις αλλαγές

Για τις τράπεζες η πρόκληση του μετασχηματισμού είναι διαχρονική και βρίσκεται στο DNA τους έτσι ώστε να αλλάζουν διαρκώς με ταχύτητα μεγαλύτερη από την ταχύτητα που αλλάζει το περιβάλλον στο οποίο λειτουργούν και να προσαρμόζονται σε αυτό, επισήμανε ο κ. Δημήτρης Μαυρογιάννης, Ανώτερος Γενικός Διευθυντής, Group Chief Operating Officer (COO), της Τράπεζας Πειραιώς, μιλώντας στο 5ο BankTech Conference.

Στη συζήτηση με θέμα «Building Tomorrow’s Bank Today: Fast-track to sustainable, digital-focused banking» ο κ. Μαυρογιάννης τόνισε ότι η ψηφιακή ατζέντα βρέθηκε στο επίκεντρο από τη στιγμή που άρχισαν οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές να εισέρχονται στις επιχειρήσεις με στόχο τη δημιουργία ταχύτερων, ευέλικτων οργανισμών που λειτουργούν με χαμηλότερο κόστος και περισσότερους ελέγχους για την αποφυγή λαθών.

«Αυτό που συμβαίνει τώρα είναι πως για πρώτη φορά οι πελάτες ζητούν αυτή την αλλαγή και όχι οι οργανισμοί. Για παράδειγμα, στις τράπεζες, ήταν άθλος να πείσουμε τους πελάτες ότι έχουν τη δυνατότητα να κάνουν ανάληψη από το ΑΤΜ και να χρησιμοποιήσουν την χρεωστική κάρτα για αγορές τους».

Όπως επισήμανε ο κ. Μαυρογιάννης, παράγοντες όπως οι δημογραφικές αλλαγές και η εξοικείωση των πελατών με νέες τεχνολογίες ώθησαν στην υλοποίηση της ψηφιακής ατζέντας, με δύο γεγονότα όμως να δρουν καταλυτικά:

1. ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους που οριοθετεί μια νέα κουλτούρα για τους πολίτες, ορίζει εκ νέου τη βάση των απαιτήσεων και βοηθά τους οργανισμούς να συναλλάσσονται ψηφιακά.

2. η πανδημία του covid-19 που ανάγκασε τους πολίτες να παραγγέλουν από το σούπερ μάρκετ, να κάνουν ένα έμβασμα μέσω ebanking, να συναλλάσσονται από απόσταση.

«Αφού το έκαναν εξ ανάγκης, είδαν τα οφέλη και ζητούν ακόμη περισσότερες λειτουργικότητες και υπηρεσίες», υπογράμμισε, προσθέτοντας ότι η ψηφιακή ατζέντα άλλαξε χέρια και πέρασε από τους οργανισμούς στους ίδιους τους πελάτες.

Στο ερώτημα αν οι μεγάλοι οργανισμοί αντιμετωπίζουν προκλήσεις κατά το μετασχηματισμό τους, ο κ. Μαυρογιάννης διευκρίνισε ότι ο μετασχηματισμός προκύπτει ως ανάγκη γιατί οι τεχνολογίες, οι υποδομές, οι απαιτήσεις των πελατών, και το περιβάλλον αλλάζουν πολύ γρήγορα.

Στο πλαίσιο αυτό οι τράπεζες έχουν πάλι μεγάλη διαδρομή να διανύσουν για δύο λόγους: πρώτον, γιατί κατά τη διάρκεια της κρίσης οι επενδύσεις σε τεχνολογικό μετασχηματισμό δεν ήταν η βασική προτεραιότητα και δεύτερον, γιατί η ταχύτητα αλλαγής του περιβάλλοντος σε θέματα τεχνολογίας αυξάνεται.

«Μετασχηματισμός είναι η δυνατότητα ενός οργανισμού να αλλάζει γρήγορα και η πρόκληση είναι πως θα προσαρμόσουν οι τράπεζες το DNA τους προκειμένου να αλλάζουν συνεχώς με ταχύτητα μεγαλύτερη από την ταχύτητα που αλλάζει το περιβάλλον που λειτουργούν».

Όπως τόνισε ο κ. Μαυρογιάννης, στην Τράπεζα Πειραιώς κάναμε ακριβώς αυτό. Τα τελευταία χρόνια εκτός από τα μεγάλα έργα που άλλαξαν τον οργανισμό, χτίστηκε η υποδομή και αναπτύχθηκε η κουλτούρα ενός οργανισμού που μπορεί να αλλάζει διαρκώς.

Πρόκειται για ένα θέμα που δεν είναι μόνο τεχνικό αλλά έχει μια σειρά προαπαιτούμενα: τη δυνατότητα υλοποίησης με ταχύτητα, την αλλαγή του μοντέλου προμηθειών με χτίσιμο συνεργασιών, την ενίσχυση του business με νέες δεξιότητες, τη λειτουργία ενός μηχανισμού προτεραιοποίησης εφαρμογής και μέτρησης αποτελέσματος, την αλλαγή του λειτουργικού μοντέλου, κατέληξε.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v