Λητώ: Προσαρμογή του επιχειρηματικού μοντέλου με στροφή στο omnichannel

Τι λέει ο R. Barkshire για τη στρατηγική της εταιρείας και τον ανταγωνισμό. Η μετάβαση σε μικρότερα καταστήματα και η εικόνα από τα έσοδα το πρώτο εννεάμηνο.

Λητώ: Προσαρμογή του επιχειρηματικού μοντέλου με στροφή στο omnichannel

Έμφαση στο online κανάλι δίνει η αλυσίδα βρεφικών πολυκαταστημάτων Λητώ, η οποία προσβλέπει σε βελτίωση τζίρου και κερδοφορίας το 2022 ενώ θετικό αντίκτυπο στα κόστη αναμένει από την απόφαση απεξάρτησης από τη μητρική ΕΛΒΕ.

Η εταιρεία, που αριθμεί δίκτυο 12 καταστημάτων και 6 μέσω συνεργατών franchisee, έχει επενδύσει σε νέα συνεργασία με logistic center στην Παιανία. Ενισχύει έτσι την ανταγωνιστικότητά της, βελτιώνοντας τη διαδικασία εκτέλεσης παραγγελιών στο e-shop, με 24ωρη εξυπηρέτηση.

Ο Ronald Barkshire, κύριος μέτοχος και πρόεδρος του ΔΣ της εταιρείας, θεωρεί μονόδρομο το πολυκαναλικό μοντέλο πωλήσεων (omnichannel) και στο πλαίσιο αυτό προσαρμόζει το επιχειρηματικό μοντέλο της Λητώ στις νέες συνθήκες της αγοράς. Καθώς αυξάνονται οι online πωλήσεις και οι γενικές πωλήσεις μένουν σταθερές, λόγω της επιβράδυνσης τζίρου στα φυσικά καταστήματα, η εταιρεία αναζητά ευελιξία σε μικρότερα ακίνητα.

Το brand επανατοποθετείται στην αγορά στοχεύοντας σε μείωση τετραγωνικών στις περιοχές που διαθέτει πολύ μεγάλα καταστήματα, πάνω από 2.000 τ.μ., εξοικονομώντας κόστος. Έτσι π.χ. έχει μετεγκατασταθεί το κατάστημα της Μεσογείων σε πολύ μικρότερο. Προσεχώς, από 1.1.2023, θα μεταφερθεί και το κατάστημα Περιστερίου στον Κηφισό, περί τα 3.500 τ.μ., στο διπλανό, που στεγάζει σήμερα κατάστημα ΗΡΑ και διαθέτει σχεδόν τη μισή επιφάνεια. Σε επίπεδο συνεργασιών, σημειώνεται ότι η αλυσίδα συνεργάζεται με την ΗΡΑ, της επιχειρηματικής οικογένειας Κοκκώνη, που κλείνει τα δυο της καταστήματα και εισέρχεται στα Λητώ με shop in shop. Ταυτόχρονα η Λητώ προσαρμόζεται στις νέες τάσεις της αγοράς με επανεκπαίδευση των πωλητών/τριών της και εστιάζει σε νέες πρακτικές πωλήσεων αξιοποιώντας τις δυνατότητες του online καναλιού. Ενδεικτικό είναι το λανσάρισμα της «λίστας μωρού», κατά τη λογική της «λίστας γάμου».

Οι επιδόσεις

Αναφορικά με τις οικονομικές επιδόσεις, η Λητώ έκλεισε το εννεάμηνο με οριακή αύξηση πωλήσεων, περίπου 1% και ζημιές. Ο κ. Barkshire εμφανίζεται αισιόδοξος, θεωρώντας πιθανή την ανάκαμψη της κερδοφορίας, όπως είχε γίνει και πέρυσι αλλά τονίζει στο Euro2day.gr πως στις τρέχουσες συνθήκες οι προβλέψεις είναι επισφαλείς. Είχε προηγηθεί μια χρονιά (2021) με μείωση τζίρου για τη Λητώ 5,6%, στα 16,3 εκατ. ευρώ, με κέρδη προ φόρων 174 χιλ. ευρώ από ζημιές 124 χιλ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση και με καθαρά κέρδη μετά από φόρους 136 χιλ. ευρώ από ζημιές 155 χιλ. ευρώ αντίστοιχα. Σε επίπεδο ομίλου η Λητώ εμφάνισε αύξηση τζίρου 6,3%, στα 17,4 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 124,6 χιλ. ευρώ από ζημιές 201 χιλ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση.

Σημειώνεται ότι η Λητώ δραστηριοποιείται στον τομέα της εμπορίας βρεφικών ρούχων και ειδών μπε-μπε και ο κύκλος εργασιών της προέρχεται από χονδρικές και λιανικές πωλήσεις. Διαθέτει παρουσία εκτός από την Ελλάδα και στο Βελιγράδι, με 2 καταστήματα μέσω της θυγατρικής της Letoshop Beograd D.O.O. Επίσης, η θυγατρική Παιδικές Συλλογές Μ.Α.Ε. είναι προς αναζήτηση νέου καταστήματος. Στόχος της είναι μελλοντικά ν' αναπτύξει αποκλειστικά καταστήματα της γαλλικής φίρμας Okaidi.

Η Λητώ εκτός του ισολογισμού της ΕΛΒE

Σχετικά με την πρόσφατη απόφαση αυτονόμησης της εταιρείας, σημειώνεται ότι ο κ. Barkshire διατηρούσε θέση αντιπροέδρου στο ΔΣ της EΛΒΕ, ως μητρικής, μέχρι πρόσφατα και κατόπιν ήταν μέλος. Αποφάσισε ωστόσο, σε συνεννόηση με τον Τηλέμαχο Κιτσικόπουλο, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΛΒE (στην οποία ελέγχει ατομικά και μέσω κοινής επενδυτικής μερίδας 74,87% των μετοχών) να πάψει να θεωρείται θυγατρική της ΕΛΒΕ η Λητώ.

Στόχος της απόφασης είναι να αποφευχθεί γραφειοκρατία και διαδικασίες/υποχρεώσεις δημοσιότητας -που απορρέουν από το γεγονός ότι η μητρική είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο- καθώς συνεπάγονται κόστη για την εταιρεία βρεφικών πολυκαταστημάτων. Εξάλλου, όπως αναφέρει ο κ. Barkshire, μετά από 20 χρόνια συνεργασίας, οι δύο πλευρές διαπίστωσαν ότι πρακτικά δεν υπάρχει σχέση αλληλεπίδρασης στις αποφάσεις και οι δύο εταιρείες, ΕΛΒE και Λητώ, λειτουργούν αυτόνομα. Με το νέο σχήμα οι δύο επιχειρηματίες, Barkshire και Κιτσικόπουλος, δεν θα χρειάζεται να αντικαθιστούν ο ένας τον άλλο στις συνεδριάσεις των διοικητικών συμβουλίων, όπως γινόταν μέχρι σήμερα, ενώ παραμένουν μέτοχοι ο ένας στην εταιρεία του άλλου.

Σημειώνεται ότι η Λητώ αντιστοιχεί στο 59,2% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών και στο 40,9% των περιουσιακών στοιχείων του ομίλου ΕΛΒE ενώ στις ενδιάμεσες χρηματοοικονομικές καταστάσεις της 30.6.2022 αντιστοιχούσε στο 57,1% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών και στο 38,7% των περιουσιακών στοιχείων του ομίλου. Η συνεισφορά της εταιρείας στα καθαρά κέρδη του ομίλου ήταν αρνητική, τόσο στις ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις 2021 όσο και στο α' εξάμηνο του 2022.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v