Την επέκταση της παρουσίας της στην Ελλάδα δρομολογεί η αεροπορική εταιρεία Gulf Air, με την προσθήκη νέων προορισμών στο δίκτυό της και την αύξηση των συχνοτήτων στα δρομολόγια που εκτελεί ήδη από και προς τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Στο επίκεντρο του προγραμματισμού της αεροπορικής για την επόμενη χρονιά βρίσκεται η Ρόδος, καθώς και άλλοι δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί της χώρας, ενώ, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, αυτή την περίοδο πραγματοποιούνται ζυμώσεις για συνεργασία με την Aegean Airlines όσον αφορά πτήσεις κοινών κωδικών σχετικά με δρομολόγια που θα συνδέουν την ελληνική πρωτεύουσα με άλλες πόλεις της Ευρώπης και της Ασίας.
Ο εθνικός αερομεταφορέας του Μπαχρέιν, εκτός από τα δρομολόγια από και προς το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, εκτελεί κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου πτήσεις σε δύο ακόμη ελληνικούς προορισμούς πρώτης γραμμής, τη Μύκονο και τη Σαντορίνη.
«H Gulf Air εκτελεί πτήσεις από και προς την Αθήνα εδώ και 40 χρόνια. Τα τελευταία 21 χρόνια, από τον Μάρτιο του 2001, όταν λειτούργησε για πρώτη φορά το “Ελευθέριος Βενιζέλος”, η εταιρεία έχει μεταφέρει περίπου 800 χιλιάδες επιβάτες από και προς την Αθήνα, εκτελώντας 10.000 πτήσεις», επεσήμανε η Ιωάννα Παπαδοπούλου, διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, στο πλαίσιο σχετικής ενημέρωσης.
Τόνισε, μάλιστα, ότι η παρουσία της Gulf Air στην Αθήνα έχει συμβάλει καθοριστικά στη συνδεσιμότητα της πόλης, της χώρας και ολόκληρης της περιοχής, καθώς η εταιρεία πέρα από το δρομολόγιο Αθήνα-Μπαχρέιν, ενισχύει τη διασύνδεση της Ελλάδας με χώρες και περιοχές οι οποίες βρίσκονται κυρίως στην Ασία και με τις οποίες δεν υπάρχει απευθείας σύνδεση.
Ενδεικτικό της ισχυρής ανάπτυξης που καταγράφει ο εθνικός αερομεταφορέας του Μπαχρέιν, ο οποίος πετά με πληρότητα άνω του 80% στα αεροσκάφη του, είναι το γεγονός ότι τους 9 πρώτους μήνες του 2022 η εταιρεία έχει σημειώσει διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης, 14% ως προς τον αριθμό των επιβατών και 18% ως προς τον αριθμό των πτήσεων. «Πρόκειται για ένα success story θεαματικής ανάπτυξης», είπε η Ιωάννα Παπαδοπούλου.
Από την πλευρά του, ο Waleed Abdulhameed Al Alawi, CEO της αεροπορικής εταιρείας, τόνισε ότι η Gulf Air επιχειρεί εδώ και 73 χρόνια, εξυπηρετώντας 53 προορισμούς σε 28 χώρες. «Τα τελευταία 5 χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί σημαντικές αλλαγές όσον αφορά την Gulf Air. Πριν από 5 χρόνια η Gulf Air ήταν 3 αστέρων, σήμερα είναι μια αεροπορική 5 αστέρων», τόνισε χαρακτηριστικά. Μάλιστα, όπως επεσήμανε, σύμφωνα με τη Skytrax, τον ιστότοπο αξιολόγησης και κατάταξης αεροπορικών εταιρειών και αεροδρομίων, η Gulf Air πριν από 5 χρόνια βρισκόταν στην 89η θέση στη σχετική παγκόσμια λίστα, το 2021 αναρριχήθηκε στην 44η και το 2022 βρίσκεται στην 22η θέση.
Με στόχο, δε, να διευρύνει ακόμη περισσότερο την παρουσία της διεθνώς, η Gulf Air προχωρά στην ενίσχυση του στόλου της. Στο πλαίσιο αυτό, βρίσκεται σε εξέλιξη ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα, βάσει του οποίου η αεροπορική έχει παραγγείλει 12 αεροσκάφη Boeing 787, εκ των οποίων έχει παραλάβει και έχει εντάξει στο πτητικό της έργο τα 7, καθώς και 29 Airbus neo, εκ των οποίων έχει ήδη παραλάβει 10.
Αναφερόμενος στην ενεργειακή κρίση και στον πληθωρισμό, ο Waleed Abdulhameed Al Alawi υπογράμμισε πως το αυξημένο ενεργειακό κόστος έχει επηρεάσει όλη την αεροπορική βιομηχανία και πως σήμερα το κόστος των καυσίμων είναι σημαντικά υψηλότερο σε σχέση με το αντίστοιχο κόστος πριν από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία. Επεσήμανε, ωστόσο, ότι ένα μέρος του επιπλέον κόστους αναγκαστικά θα απορροφηθεί από τις αεροπορικές και το υπόλοιπο θα μετακυλιστεί στους καταναλωτές και στις τιμές των εισιτηρίων.
Ποιοι ταξιδεύουν Αθήνα-Μπαχρέιν
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, το 81% των ταξιδιωτών στο δρομολόγιο Αθήνα - Μπαχρέιν είναι ξένοι και το 19% είναι Ελληνες. Η πλειονότητα των επιβατών, δηλαδή το 57%, ταξιδεύει για αναψυχή, το 33% ταξιδεύει για επαγγελματικούς λόγους και το 10% των επιβατών επισκέπτεται φίλους και συγγενείς. Τέλος, το 56% των επιβατών που ξεκινά από την Αθήνα ταξιδεύει με τελικό προορισμό το Μπαχρέιν και το 44% με τελικό προορισμό κάποια άλλη χώρα της Ασίας.