Διπλή επένδυση σε City Link και Golden Hall, η οποία θα ενισχύσει τους εμπορικούς χώρους που διαχειρίζεται πάνω από τις 62.000 τ.μ. προωθεί η Αττικά Πολυκαταστήματα, που βλέπει τα μεγέθη της να επιστρέφουν σταδιακά στην κανονικότητα, κοντά στα επίπεδα του 2019, ενώ το e-shop της «τρέχει» με ρυθμό 22% στο 8μηνο.
Η εταιρεία φέρεται να βρίσκεται σε επαφές με τη Lamda Development για την ανάπτυξη ενός νέου monobrand καταστήματος στο Golden Hall και στο πλαίσιο αυτό είναι σε καταληκτικές συζητήσεις με οίκο του εξωτερικού, τον οποίο αντιπροσωπεύει.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το κατάστημα θα λειτουργήσει από το νέο έτος και θα έχει επιφάνεια περί τα 1.000 τ.μ. Συμπεριλαμβανομένης και της νέας επέκτασης που προωθείται στο attica Συντάγματος, η Αττικά Πολυκαταστήματα αυξάνει έτσι τη συνολική επιφάνεια των καταστημάτων που διαχειρίζεται -attica και monobrand- στις 62.000 τ.μ.
Σε αυτά δεν υπολογίζονται οι επενδύσεις στο Ελληνικό, στο Vouliagmenis Mall και στη Marina Galleria, όπου σχεδιάζεται η ανάπτυξη ενός μεγάλου πολυκαταστήματος περί τις 9.000-10.000 τ.μ. και ορισμένων monobrand περί τα 1.000-1.200 τ.μ. αντίστοιχα. Οι σχετικές επενδύσεις έχουν ορίζοντα το 2025, σύμφωνα και με τον προγραμματισμό της Lamda Develοpment.
Εντωμεταξύ για το 2023 δρομολογείται η περαιτέρω ανάπτυξη στο City Link. Η Αττικά Πολυκαταστήματα έχει συμφωνήσει την επέκταση του 5ου ορόφου του attica στο City Link με την Picar, εταιρεία διαχείρισης και εκμετάλλευσης του κτιρίου του Μετοχικού Ταμείου Στρατού και μέλους του ομίλου της Τράπεζας Πειραιώς.
Η υπογραφή της συμφωνίας ανοίγει τον δρόμο σε μια ακόμη επένδυση της Αττικά Πολυκαταστήματα στη ναυαρχίδα του δικτύου της, καθώς είχαν προηγηθεί ανάλογες επενδύσεις ύψους περίπου 4,5 εκατ. ευρώ πέρυσι, για την ολοκλήρωση της επέκτασης του 3ου και 4ου ορόφου, με την προσθήκη 4.000 τ.μ. Η νέα επένδυση θα προσθέσει στο δυναμικό του καταστήματος άλλα 2.000 τ.μ.
Πτώση πωλήσεων 6,8% στο 8μηνο λόγω «κακής εκκίνησης»
Αναφορικά με τα οικονομικά μεγέθη της Αττικά Πολυκαταστήματα, το πρόσημο είναι θετικό σε σχέση με το 2021 αλλά λόγω των περιοριστικών μέτρων για την πανδημία στις δύο τελευταίες οικονομικές χρήσεις, μια πιο αντιπροσωπευτική εικόνα δίνει η σύγκριση με το 2019. Έτσι στο 8μηνο (Ιανουάριος - Αύγουστος 2022) η εταιρεία σημειώνει πτώση της τάξης του 6,8%, έχοντας περιορίσει αισθητά την ισχυρή πτώση του Ιανουαρίου που αποδείχθηκε ένας «κακός» μήνας για την αγορά της ένδυσης συνολικά.
Μάλιστα, όπως μεταφέρεται από αρμόδιες πηγές, εάν δεν ληφθεί υπόψη η επίδοση του Ιανουαρίου, οι πωλήσεις της Αττικά Πολυκαταστήματα αναπτύσσονται με θετικό ρυθμό, ο οποίος μάλιστα κλιμακώνεται αισθητά από τον Μάρτιο.
Αξιοσημείωτη είναι επίσης η ανάπτυξη πωλήσεων του e-shop, που κυμαίνεται στο 22% στο 8μηνο -σημειωτέον, τα μεγέθη του ενοποιούνται μετά τη συγχώνευση με απορρόφηση από την Αττικά Πολυκαταστήματα της θυγατρικής Cosmobrands, με δραστηριότητα στην εισαγωγή και διανομή καλλυντικών και στο e-commerce.
Οι προβλέψεις για το 2022 και το tax free
Με βάση τις συντηρητικές προβλέψεις της διοίκησης το 2022 αναμένεται να κλείσει πολύ κοντά στα επίπεδα του 2019 (όταν διαμορφώθηκε σε 183,7 εκατ. ευρώ), με πτώση περίπου 5% και με προ φόρων κερδοφορία γύρω στα 9-10 εκατ. ευρώ (έναντι 12,2 εκατ. ευρώ το 2019). Οι υπολογισμοί γίνονται με βάση και τη δυναμική που αναπτύσσουν οι πωλήσεις σε ξένους επισκέπτες.
Ας σημειωθεί ότι το tax free εμφανίζει μια υστέρηση περίπου 25% στο 8μηνο σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, που ήταν ωστόσο μια χρονιά-ρεκόρ για τις αγορές tax free (αγορές με επιστροφή ΦΠΑ από επισκέπτες εκτός ΕΕ) κι ενώ αυτή η πελατεία έχει μειωθεί κατά το ήμισυ λόγω της απουσίας τουριστών από Κίνα, Ρωσία και Ουκρανία. Αντιστάθμισμα τείνουν να δημιουργήσουν οι δαπάνες από Ισραηλινούς, Αμερικανούς, Βρετανούς και τουρίστες από Αραβικά κράτη και ειδικά από την Αίγυπτο.
Ως εκ τούτου, στο επιτελείο της Αττικά Πολυκαταστήματα επικρατεί ικανοποίηση από τις πωλήσεις, ειδικά σε αυτό το προφίλ πελατών ενώ καλλιεργούνται προσδοκίες για διατήρηση της τάσης μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, σε συνδυασμό και με τα θετικά μηνύματα από την ξενοδοχειακή αγορά για την επιμήκυνση της σεζόν.