Στην πλήρη αποεπένδυσή της από την εισηγμένη κατασκευαστική ΑΒΑΞ προχώρησε στις 31 Αυγούστου η οικογένεια Παρασκευαΐδη (J&P Investments), μεταβιβάζοντας το σύνολο της συμμετοχής της, ήτοι 22,041%, σε εταιρικά σχήματα που ελέγχονται από τον νυν εκτελεστικό πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου της κατασκευαστικής και βασικό μέτοχό της κ. Χ. Ιωάννου.
Στο πλαίσιο αυτό, ο νέος μεγαλομέτοχος του ομίλου ελέγχει πλέον το 33,326% της εισηγμένης (προστιθέμενο στο 11,2% που ήδη ήλεγχε) και οριακά χαμηλότερα από το 33,333% που εκ της νομοθεσίας θα τον υποχρέωνε στην υποβολή δημόσιας προσφοράς.
Μετά τις παραπάνω μεταβιβάσεις, πέραν της ισχυροποίησης της οικογένειας Ιωάννου στην ελληνική κατασκευαστική, κλείνουν και οι επιχειρηματικές εκκρεμότητες μεταξύ των οικογενειών Ιωάννου και Παρασκευαΐδη, οι οποίες είχαν συγκρουστεί με αντικείμενο τον διεθνή κατασκευαστικό όμιλο J&P Overseas, ο οποίος πτώχευσε το 2018.
Υπενθυμίζεται ότι η J&P Investments κατείχε περίπου το 45% του ομίλου ΑΒΑΞ από την ίδρυσή του, όταν είχε σχηματισθεί με τη συνένωση της ΑΒΑΞ, της J&P Hellas και της ΕΤΕΘ. Όμως το ποσοστό της περιορίστηκε στο 23,8% λόγω μη συμμετοχής στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους, 20 εκατ. ευρώ, που πραγματοποιήθηκε στις αρχές του 2020. Μέσα στο 2022 πώλησε επίσης ποσοστό 1,7%, το οποίο κατέληξε σε θεσμικά χαρτοφυλάκια, περιορίζοντας τη συμμετοχή της -η οποία ήταν ούτως ή άλλως τυπική- σε 22,041%.
Παρά τη μη ενεργή συμμετοχή της οικογένειας Παρασκευαΐδη στα τεκταινόμενα του εισηγμένου κατασκευαστικού ομίλου, οι μετοχικές εξελίξεις οριστικοποιούν ένα συνεννοήσιμο μετοχικό και διοικητικό σχήμα (μαζί με τις οικογένειες Μιτζάλη και Κουβαρά), το οποίο ήδη διαθέτει ένα σημαντικό ανεκτέλεστο έργων, ενώ διεκδικεί περαιτέρω μερίδιο στα δημόσια και ιδιωτικά έργα της περιόδου.
Σημειώνεται πως το ανεκτέλεστο έργων του ομίλου από 1,4 δισ. ευρώ στο τέλος του 2021 ανέρχεται πλέον σε 2,2 δισ. ευρώ ενώ, σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, το επίπεδο αυτό αναμένεται να αυξηθεί τα προσεχή χρόνια, καθώς πρόκειται να διεκδικήσει ενεργά νέα συμβόλαια σε κάθε κατηγορία έργων.
Υπενθυμίζεται πως πέραν της κατασκευής της Γραμμής 4 του Μετρό και της εργολαβίας για τα έργα υποδομών στο Ελληνικό, ο όμιλος Άβαξ σε κοινοπραξία με τον όμιλο Μυτιληναίoυ, έχουν αναδειχθεί προσωρινοί ανάδοχοι για το οδικό έργο ΣΔΙT του Flyover στη Θεσσαλονίκη, προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ, το οποίο αναμένεται να συμβασιοποιηθεί μέσα στο 2022, ενώ αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος για το οδικό έργο Μπράλος - Άμφισσα, προϋπολογισμού 285,5 εκατ. ευρώ.