Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Italgas: Συζητάμε με Κοπελούζο για είσοδο στον όμιλο της ΔΕΠΑ Υποδομών

Ποιο είναι το ποσοστό συμμετοχής που παζαρεύουν οι δύο πλευρές, προκειμένου να μπει στο παιχνίδι η Φαέθων Ενεργειακή ΕΠΕ, θυγατρική του ομίλου Κοπελούζου. Οι επόμενες επιχειρηματικές κινήσεις της ιταλικής εταιρείας. Οι επαφές με τον ΔΕΣΦΑ.

Italgas: Συζητάμε με Κοπελούζο για είσοδο στον όμιλο της ΔΕΠΑ Υποδομών

Επιβεβαιώθηκε επίσημα και από την Italgas το ενδιαφέρον του ομίλου Κοπελούζου να εισέλθει ως νέος μέτοχος στον όμιλο της ΔΕΠΑ Υποδομών, που αλλάζει πλέον σελίδα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ιταλικής εταιρείας, Paolo Gallo, σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε χθες στην Αθήνα, μετά την τελετή για την οριστικοποίηση της πώλησης της ΔΕΠΑ Υποδομών, ανέφερε ότι οι συζητήσεις αφορούν στην εκχώρηση ενός ποσοστού 10%-20%, με πιθανότερο να είναι πιο κοντά στο 10%.

Η θυγατρική του ομίλου Κοπελούζου, Φαέθων Ενεργειακή ΕΠΕ, η οποία ελέγχεται από την κόρη του Δημήτρη Κοπελούζου, Ελμίνα, θα είναι ο νέος εταίρος στην εταιρεία ειδικού σκοπού Italgas NewCo Srl, που είναι στην ουσία το νέο «αφεντικό» της ΔΕΠΑ Υποδομών.

Η συγκεκριμένη εταιρεία ελέγχεται κατά 100% από την Italgas και είναι ο αγοραστής της ελληνικής εταιρείας. Όπως, μάλιστα, έκανε γνωστό ο κ. Gallo, μπορεί να διατεθεί το 49% της NewCo, συνεπώς, υπάρχει θεωρητικά περιθώριο να εισέλθουν και άλλοι μέτοχοι. Οι συζητήσεις μεταξύ Italgas και ομίλου Κοπελούζου συνεχίζονται και όπως είπε ο μάνατζερ της Italgas, αναμένεται να καταλήξουν σε συμφωνία στους επόμενους μήνες.

Η επόμενη άμεση κίνηση της Italgas είναι η εξαγορά του 49% που κατέχει η νυν Plenitude, πρώην Eni Gas e Luce, στην Εταιρεία Διανομής Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας. Η τελευταία είναι μία από τις τρεις θυγατρικές που συγκαταλέγονται στο πακέτο της πώλησης της ΔΕΠΑ Υποδομών, μαζί με τις ΕΔΑ Αττικής και ΔΕΔΑ. Όπως είπε ο κ. Gallo, είναι μία τυπική διαδικασία, έχουν συμφωνηθεί όλα με τη μητρική ιταλική ENI, ακόμη και το τίμημα. Αφού ενημερωθεί η ENI για το επίσημο κλείσιμο της οικονομικής συναλλαγής για τη ΔΕΠΑ Υποδομών, θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για τη μεταβίβαση του ποσοστού της μίας ιταλικής εταιρείας προς την άλλη.

Ερωτηθείς, εξάλλου, ο κ. Gallo για ενδεχόμενα σχέδια αναδιαμόρφωσης της δομής του ομίλου, συμπεριλαμβανομένων των τριών ΕΔΑ, επέλεξε να απαντήσει ότι είναι νωρίς ακόμη για αλλαγές. Όπως είπε, η επιδίωξη είναι να «χαρτογραφηθούν» πρώτα οι εταιρείες. Στο πλαίσιο αυτό ανακοίνωσε ότι παραμένουν στις θέσεις τους ο εκτελεστικός πρόεδρος της ΕΔΑ Αττικής Πιέρρος Χατζηγιάννης και ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΔΑ Μάριος Τσάκας.

Αντίθετα, σαρωτικές αλλαγές έγιναν στη ΔΕΠΑ Υποδομών. Η γενική συνέλευση των μετόχων, χθες, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς, ενέκρινε το νέο καταστατικό της εταιρείας, καθώς και το διοικητικό συμβούλιο της. Πρόεδρος αναλαμβάνει ο Nunzio Ferrulli, διευθύνων σύμβουλος η Barbara Morgante, με μέλη τους Peter Durante, Θόδωρο Πανάγο και Σπύρο Φλογαΐτη. Η τύχη της διοίκησης της ΕΔΑ Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας θα αποφασιστεί μετά την εξαγορά του 49% από την Plenitude.

Άγνωστο, επίσης, είναι αν θα αλλάξει η επωνυμία της ΔΕΠΑ Υποδομών. Ο κ. Gallo περιορίστηκε να πει «δεν το έχουμε σκεφθεί ακόμη», αφήνοντας στην ουσία ανοικτά όλα τα ενδεχόμενα.

Στα σχέδια του νέου ιδιοκτήτη της ΔΕΠΑ Υποδομών είναι, μεταξύ άλλων, η επέκταση και η ψηφιοποίηση του δικτύου. Όπως είπε ο κ. Gallo, στόχος είναι το νέο δίκτυο να εξυπηρετεί τη μεταφορά όχι απαραίτητα του φυσικού αερίου αλλά εναλλακτικών αερίων. Τα νέα δίκτυα που θα κατασκευαστούν θα είναι ψηφιοποιημένα εξαρχής, ενώ σταδιακά προβλέπεται να γίνει η ψηφιοποίηση και του υφιστάμενου δικτύου.

Ο όμιλος της ΔΕΠΑ Υποδομών εξυπηρετεί αυτή τη στιγμή περί τις 600.000 πελάτες, οι περισσότεροι των οποίων βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη (60%) και λιγότεροι στην Αττική (40%). Στόχος είναι να φθάσουν ως το 2028 περίπου στο 1.000.000, με παράλληλη εξισορρόπηση της διασποράς τους.

Αναφορά έκανε ο κ. Gallo και στον ΔΕΣΦΑ, με αφορμή τα προγραμματισμένα έργα του Διαχειριστή που περιλαμβάνουν και αναγκαίες υποδομές για τη διασύνδεση με το εθνικό σύστημα φυσικού αερίου. Ο μάνατζερ της Italgas εξέφρασε την άποψη ότι θα πρέπει να βρεθεί κοινός βηματισμός και να συμφωνηθεί ένα κοινό πλάνο, με τον συντονισμό μεταξύ των Διαχειριστών (ΔΕΣΦΑ-ΕΔΑ), διαφορετικά θα κινούνται με διαφορετικούς ρυθμούς σε ό,τι έχει να κάνει με την κατασκευή έργων. Προς αυτή την κατεύθυνση ο κ. Gallo εκτίμησε ότι θα συμβάλει το γεγονός ότι ΔΕΣΦΑ και Italgas έχουν ένα κοινό σημείο: μέτοχός τους είναι η Snam (ο ιταλικός αντίστοιχος ΔΕΣΦΑ).

Η Italgas αποδίδει ιδιαίτερη σημασία και στην ενεργειακή εξοικονόμηση, διαθέτοντας μάλιστα θυγατρική με τεχνογνωσία και ειδικούς για την επίτευξη αυτού του σκοπού. Σε ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από το υψηλό ενεργειακό κόστος, οι Ιταλοί προτίθενται να εκπαιδεύσουν τους πελάτες της ΔΕΠΑ Υποδομών, με λύσεις εξοικονόμησης ενέργειας.

Ο κ. Gallo ρωτήθηκε, τέλος, για την άποψή του σχετικά με τις προθέσεις της Κομισιόν να προτείνει διαρθρωτικές αλλαγές στο μοντέλο της ηλεκτρικής αγοράς (target model). Παρότι εμφανίσθηκε να συμφωνεί με την πρόταση της ιταλικής κυβέρνησης να μπει πλαφόν στο φυσικό αέριο, για τις αλλαγές στο target model ήταν επιφυλακτικός. Όπως είπε, το μοντέλο αυτό λειτούργησε καλά ως τώρα. Και πρόσθεσε: Το πλαφόν στο φυσικό αέριο θα πρέπει να είναι προσωρινό, για να επανέλθει η αγορά στην κανονικότητα. Θα πρέπει, όμως, να είμαστε προσεκτικοί στις αλλαγές του target model υπό τις σημερινές εξαιρετικά ακραίες συνθήκες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v