Motor Oil: Τι θα κρίνει τη μερισματική πολιτική του 2022

Το κρίσιμο στοιχείο είναι η εξισορρόπηση της κεφαλαιακής δομής, γιατί ο όμιλος της Motor οil «βρίσκεται σε διαδικασία μετεξέλιξης», τόνισε η διοίκηση. Πώς εξελίσσεται το ντιλ με την ΕΛΛΑΚΤΩΡ.

Motor Oil: Τι θα κρίνει τη μερισματική πολιτική του 2022

Οι ανάγκες χρηματοδότησης των επενδυτικών σχεδίων για τη μετεξέλιξη του ομίλου θα προσδιορίσουν εν πολλοίς τη μερισματική πολιτική της Motor Oil για το 2022.

Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και οικονομικός διευθυντής της εταιρείας Πέτρος Τζαννετάκης, μιλώντας χθες στους αναλυτές, στο πλαίσιο του conference call που ακολούθησε την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του α’ εξαμήνου, ανέφερε ότι η εταιρεία ιστορικά δίνει καλές αποδόσεις. «Θα είμαστε συνεπείς με αυτή την πρακτική», είπε. Ωστόσο, επισήμανε ότι το κρίσιμο στοιχείο είναι η εξισορρόπηση της κεφαλαιακής δομής, γιατί ο όμιλος της Motor οil «βρίσκεται σε διαδικασία μετεξέλιξης με πολύ καλά αποτελέσματα. Θέλουμε να οδηγήσουμε την εταιρεία στην επόμενη ημέρα, με υγιή και επιτυχημένη διαχείριση».

Σχολιάζοντας, πάντως, τα αποτελέσματα του α’ εξαμήνου τα χαρακτήρισε «πολύ δυνατά», με ύψος-ρεκόρ κερδοφορίας και περιθώρια διύλισης σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.

Με αυτά τα δεδομένα, ο κ. Τζαννετάκης ανέφερε ότι δεν έχει ληφθεί ακόμη απόφαση για το μέρισμα της τρέχουσας χρήσης, ενώ απέκλεισε τη διάθεση ειδικού μερίσματος για φέτος (special, το χαρακτήρισε). Για το πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών, που «τρέχει», είπε ότι επί του παρόντος δεν έχει επιθετικό χαρακτήρα αλλά ενεργητικό.

Αναφερόμενος, εξάλλου, στο deal με την Ελλάκτωρ εκτίμησε ότι θα έχει ολοκληρωθεί πριν από τα τέλη του έτους. Ήδη, εγκρίθηκε στις 25 Αυγούστου από τη γενική συνέλευση των μετόχων της Ελλάκτωρ η απόσχιση του κλάδου των ΑΠΕ και η εισφορά τους σε μία νέα εταιρεία, την SpinCo, που θα ελέγχεται κατά 100% από την κατασκευαστική, όπως και η δημιουργία μίας ακόμη από τη Μotor Oil Renewable Energy (MORE) και την Ελλάκτωρ, την HoldCo, με αντίστοιχα ποσοστά 75% και 25%. Στις 8 Σεπτεμβρίου, η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της Mοtor Oil θα εγκρίνει κι αυτή τη σχετική συμφωνία.

Η ίδρυση των δύο εταιρειών γίνεται παράλληλα με ταχείς διαδικασίες, ενώ διαθέσιμη είναι και η χρηματοδότηση, τόσο από τις τράπεζες όσο και από τη Mοtor Oil και τη MORE. Εκτός από τον κλάδο των ΑΠΕ, η συμφωνία προβλέπει και την εξαγορά του 30% της Ελλάκτωρ. Με οψιόν που έχει συμφωνηθεί, η Motor Οil έχει το δικαίωμα σε δύο χρόνια να πωλήσει στους μετόχους της Ελλάκτωρ το 50% του αρχικού ποσοστού εξαγοράς, στην ίδια τιμή που το αγόρασε. Σχολιάζοντας την προοπτική αυτή ο κ. Τζαννετάκης μίλησε ουσιαστικά για ασφαλιστική δικλίδα που θα περιορίσει την έκθεση της Mοtor Oil. «Έχουμε τη βεβαιότητα ότι μπορούμε να πουλήσουμε το 15%», επισήμανε.

Με την εξαγορά του κλάδου των ΑΠΕ, η MORE θα αποκτήσει ένα χαρτοφυλάκιο περί τα 800 MW, με pipeline έργων 2,3 GW. Σε αυτή τη φάση κατασκευάζονται έργα ισχύος 84 MW, τα οποία προβλέπεται να λειτουργήσουν το 2023 και θα προστεθούν στα 279 MW που λειτουργούν σήμερα. Παράλληλα, ο όμιλος αναζητά νέες ευκαιρίες ανάπτυξης έργων ΑΠΕ, που θα προέλθουν είτε από διαθέσιμες άδειες είτε από νέα projects.

Ο κ. Τζαννετάκης διατύπωσε προβλέψεις για την εξέλιξη όλων των δραστηριοτήτων του ομίλου στα επόμενα τρίμηνα. Πιο συγκεκριμένα:

  • Στο γ’ τρίμηνο, τα περιθώρια διύλισης κινούνται χαμηλότερα σε σχέση με του β’ τριμήνου, αλλά παραμένουν ιστορικά υψηλά.
  • Η εγχώρια αγορά καυσίμων δείχνει ισχυρή ανάπτυξη και λόγω του τουρισμού, με τις πωλήσεις του διυλιστηρίου να συνεχίζουν να είναι δυνατές. Προς το παρόν, δεν έχει καταγραφεί τάση ανάσχεσης της ζήτησης, με τον αυξανόμενο πληθωρισμό να παραμένει «σοβαρό ρίσκο».
  • Το νέο συγκρότημα κατεργασίας νάφθας προβλέπεται να τεθεί σε λειτουργία στα τέλη Οκτωβρίου και να έχει ικανοποιητική συνεισφορά στα αποτελέσματα του ομίλου.
  • Στο α’ εξάμηνο, ο όμιλος διαθέτει 315 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα οποία προβλέπονται να ανέλθουν σε 500 στα τέλη του έτους, με στόχο να διπλασιαστούν στα τέλη του 2023.

Τέλος, ο κ. Τζαννετάκης μίλησε και για το φορτίο αργού πετρελαίου της Mοtor Oil, το οποίο μετέφερε ελληνικό τάνκερ που κρατείται παράνομα από το Ιράν, σε αντίποινα για την κατάσχεση φορτίου ιρανικού πετρελαίου από την Ελλάδα. Η εταιρεία το έχει πληρώσει αντί 115 εκατ. ευρώ και είναι καλυμμένο κατά 100% από ασφαλιστικές εταιρείες. Όπως είπε ο ίδιος, «ελπίζουμε ότι θα επιστραφεί από τους Ιρανούς. Περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v