Απώλειες 5,2% σε όγκο και 4,4% σε αξία έγραψε πέρυσι η αγορά γαλακτοκομικών προϊόντων, με το ταμείο να είναι μείον 7,5% σε όγκο κατά και 7,7% σε αξία στο φρέσκο γάλα και 5,1% σε αξία στα προϊόντα γιαούρτης.
Η πτωτική τάση, στη συγκεκριμένη αγορά, συνεχίζεται και τη φετινή χρονιά, με την υποχώρηση του όγκου πωλήσεων να είναι υπερδιπλάσια τους πρώτους μήνες του έτους, αναφέρουν πηγές του κλάδου στο Euro2day.gr.
Σε αυτό το περιβάλλον, ο όμιλος ΔΕΛΤΑ εμφάνισε οριακή ανάπτυξη 1,6% του τζίρου του, που προήλθε κυρίως από τις διεθνείς δραστηριότητες. Οι πωλήσεις του ομίλου εκτός Ελλάδος αυξήθηκαν κατά 12,2% στα 71,2 εκατ. ευρώ, με τις πωλήσεις της θυγατρικής της στη Βουλγαρία, της UMC, να έχουν καταγράψει ανάπτυξη 9%. Έτσι οι πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν στα 279,6 εκατ. ευρώ, τα μικτά κέρδη μειώθηκαν κατά 28,5% στα 79,8 εκατ. ευρώ, τα EBITDA υποχώρησαν στα 16,7 εκατ. ευρώ από 24,5 εκατ. ευρώ, ενώ ο όμιλος εμφάνισε κέρδη προ φόρων 0,2 εκατ. ευρώ από ζημιές 0,5 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 2,9 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 0,8 εκατ. ευρώ.
Ανά κατηγορία δραστηριότητας, η ΔΕΛΤΑ στη συνολική κατηγορία του λευκού γάλακτος είδε το μερίδιό της να υποχωρεί κατά 0,4% σε αξία, ενώ στην κατηγορία του στραγγιστού γιαουρτιού έχασε 1 ποσοστιαία μονάδα. Στην αγορά του γιαουρτιού με φρούτα, η οποία αναπτύχθηκε σε αξία κατά 0,6%, η ΔΕΛΤΑ με τη μάρκα VITALINE αύξησε το μερίδιό της κατά 2,5 ποσοστιαίες μονάδες, ενώ απώλεια 1,4% σε αξία έγραψε στην αγορά του παιδικού γάλακτος, η οποία κινήθηκε πτωτικά καταγράφοντας απώλειες 5,9% σε όγκο και 4,4% σε αξία.
Στην κατηγορία των χυμών, η οποία αναπτύχθηκε 0,5% σε όγκο και 2% σε αξία, η Δέλτα διατήρησε σταθερό το μερίδιό της στο 27,2% σε αξία, ενώ στην κατηγορία του έτοιμου παγωμένου συσκευασμένου τσαγιού που σημείωσε αύξηση πωλήσεων +3,2% σε όγκο και +2,1% σε αξία, η ΔΕΛΤΑ ενίσχυσε το μερίδιό της κατά περίπου 1 ποσοστιαία μονάδα.
Τέλος, στην κατηγορία των φυτικών ροφημάτων που αναπτύχθηκε πέρυσι 25% σε όγκο και 20% σε αξία, η ΔΕΛΤΑ ενίσχυσε κατά περίπου 4 ποσοστιαίες μονάδες το μερίδιό της.