Καθώς επιστρέφει δυναμικά η ζήτηση στον κλάδο ρολογιών και κοσμημάτων μετά τα lockdown, η Swatch, που αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα μερικές από τις πιο δημοφιλείς μάρκες ρολογιών όπως Swatch, Longines, Omega, Hamilton, Tissot, Rado, εμφανίζει ισχυρές επιδόσεις επιστρέφοντας σταδιακά στα προ πανδημίας επίπεδα πωλήσεων.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η ανάπτυξη ακολουθεί διψήφιο ρυθμό σε συνέχεια του 2021, όπου ο τζίρος της ελληνικής θυγατρικής του Swatch Group ενισχύθηκε κατά 63,64%.
Ειδικότερα, η Τhe Swatch Group Greece έκλεισε την οικονομική χρήση με κύκλο εργασιών 17,08 εκατ. ευρώ από 10,5 εκατ. ευρώ το 2020 ενώ επέστρεψε σε κερδοφορία, με κέρδη μετά από φόρους 137 χιλ. ευρώ το 2021 από ζημιές 3 εκατ. ευρώ το 2020. Επίσης στα τέλη του 2021 η εταιρεία προχώρησε σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 0,5 εκατ. ευρώ, με καταβολή μετρητών και έκδοση νέων μετοχών.
Τα στοιχεία που δημοσίευσε η Τhe Swatch Group Greece για το 2021 δείχνουν ότι κάλυψε μεγάλο μέρος των απωλειών του 2020 (ο κύκλος εργασιών το 2019 ήταν 21,6 εκατ. ευρώ), χρονιά που ο κλάδος ρολογιών και κοσμημάτων δέχθηκε μεγαλύτερο πλήγμα συγκριτικά με κάθε άλλη κατηγορία της αγοράς μόδας.
Η ελληνική θυγατρική του Swatch Group, που απασχολεί 72 άτομα προσωπικό, προσβλέπει σε θετική πορεία και το 2022 μετά το καλό αποτέλεσμα πέρυσι, που ήρθε -σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας- χάρη στην καλή φήμη των προϊόντων, την επάρκεια αποθέματος αλλά και στη συνεισφορά των εμπορικών συνεργατών της. Σημειώνεται ότι διαθέτει ένα δίκτυο που ξεπερνά τα 80-90 καταστήματα, συμπεριλαμβανομένων των συνεργατών franchisee ανά την επικράτεια. Η εταιρεία, εκτός από γραφεία και αποθήκη στην Αθήνα, έχει στην κυριότητά της 4 σημεία πώλησης, την boutique της Omega στη Βουκουρεστίου, την boutique Tissot στην Πανεπιστημίου και δύο καταστήματα Swatch σε Ερμού και Μαρούσι ενώ διαθέτει κατάστημα Swatch και στην οδό Τσιμισκή στη Θεσσαλονίκη.
Τα μηνύματα για το 2022 από το MoonSwatch
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο όμιλος Swatch Group έκλεισε το α' εξάμηνο του 2022 με καθαρές πωλήσεις 3,612 δισ. ελβετικά φράγκα, με αύξηση 7,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες ή αύξηση 6,5% σε τρέχουσες ισοτιμίες.
Αυτό το αποτέλεσμα ήρθε παρά τις απώλειες πωλήσεων περίπου 400 εκατ. ελβετικών φράγκων λόγω του κλεισίματος αποθηκών και καταστημάτων λιανικής τον Απρίλιο και τον Μάιο στην Κίνα. Αντιστάθμισμα δημιούργησε η επιτυχία, λόγω προσιτής τιμής, του MoonSwatch από τη μάρκα Swatch σε συνεργασία με την Omega. Το μοντέλο αποτελεί αντίγραφο του διάσημου Speedmaster Professional της Omega, που φορούσαν Αμερικανοί αστροναύτες και κυκλοφόρησε στην τιμή των 250 ευρώ αντί για άνω των 6.700 ευρώ που κοστίζει το αρχικό αυθεντικό. Ως αποτέλεσμα, καταναλωτές σχημάτιζαν ουρές έξω από τα καταστήματα Swatch που διέθεταν το μοντέλο. Ισχυρή ζήτηση παρατηρήθηκε και στην Ελλάδα.
Όσο για τα λειτουργικά κέρδη του ομίλου ανήλθαν σε 503 εκατ. ελβετικά φράγκα με αύξηση 25,1% και τα καθαρά κέρδη σε 320 εκατ. ελβετικά φράγκα αυξημένα κατά 18,5%.
Η διοίκηση του ομίλου είναι πεπεισμένη ότι ο στόχος για διψήφια αύξηση πωλήσεων σε τοπικά νομίσματα στο σύνολο του 2022 είναι ρεαλιστικός. Οι προοπτικές ανάπτυξης για τα ρολόγια του χαρτοφυλακίου του ομίλου, σε όλα τα επίπεδα τιμών, από τη Swatch μέχρι τις μάρκες πολυτελείας, είναι εξαιρετικά θετικές, σύμφωνα με τη διοίκηση, που προβλέπει ισχυρότερη ανάπτυξη στο β' εξάμηνο σε Αμερική, Ασία και ηπειρωτική Κίνα.