Η στρατηγική επιλογή του Ομίλου Jumbο να εξαιρέσει από το προϊοντικό του φάσμα κάθε προϊόν που λόγω των νέων κοστολογικών δεδομένων η σχέση μεταξύ τιμής και ποιότητας κρίνεται ότι δεν κλίνει προς όφελος του καταναλωτή, αποδίδει ήδη συγκεκριμένα θετικά αποτελέσματα και διατηρεί ακέραια την αισιοδοξία για την επόμενη μέρα, όταν η κρίση σταδιακά περιοριστεί, σημειώνει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Οι πωλήσεις για τον μήνα Ιούνιο 2022 παρέμειναν σταθερές παρά το γεγονός ότι συγκρίνονται με μία περίοδο καταναλωτικής ευφορίας, μετά τα διαδοχικά lockdown και τους αυστηρούς περιορισμούς που προκάλεσε η πανδημία.
Συνολικά, οι πωλήσεις για τον Όμιλο κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους (Ιανουάριος- Ιούνιος 2022) καταγράφονται αυξημένες κατά +12,8% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, παρά την εισοδηματική αναστάτωση που προκαλούν η πληθωριστική έκρηξη και οι γεωπολιτικές συνθήκες, η ενεργειακή ανασφάλεια και το παράλογα ακριβό κόστος μεταφορών. Πάραυτα, καμία από τις παραμέτρους δεν παρουσιάζει βελτίωση αλλά αντιθέτως έχουν τάση περαιτέρω αρρυθμίας, οδηγώντας το σύστημα στα απόλυτα όριά του.
Αναλυτικά η πορεία των πωλήσεων:
Ελλάδα: Για τον Ιούνιο 2022, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας (χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές), παρουσίασαν μείωση κατά -1,4% περίπου σε σχέση με τον Ιούνιο του 2021.
Συνολικά για το εξάμηνο του 2022, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς τις ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν αύξηση κατά +21% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο.
Κύπρος: Οι πωλήσεις κατά τον Ιούνιο του 2022 αυξήθηκαν κατά +14% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Συνολικά οι πωλήσεις, στην Κύπρο, για το εξάμηνο του 2022 είναι αυξημένες κατά +25% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο.
Βουλγαρία: Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν αύξηση κατά +1,5% περίπου τον Ιούνιο του 2022, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Συνολικά οι πωλήσεις των καταστημάτων, στη Βουλγαρία, για το εξάμηνο του 2022 είναι μειωμένες κατά -0,3% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο.
Ρουμανία: Οι πωλήσεις του δικτύου ήταν μειωμένες κατά -4% περίπου τον Ιούνιο του 2022, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Συνολικά οι πωλήσεις, στη Ρουμανία, για το εξάμηνο του 2022 είναι μειωμένες κατά -7% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο.
Ο Όμιλος Jumbo αξιοποιεί την ισχυρή οικονομική του θέση και συνεχίζει απερίσπαστα, το επενδυτικό του πρόγραμμα για το 2022-2023. Στοχεύοντας στην ενίσχυση της αγοράς της Ρουμανίας, η JUMBO θα προχωρήσει στο άνοιγμα ενός ακόμα ιδιόκτητου υπερκαταστήματος στο Sibiu, πριν τα Χριστούγεννα του 2022. Για το 2023 αναμένεται να λειτουργήσουν δύο ακόμα υπερκαταστήματα στη Ρουμανία και ένα υπερκατάστημα στην Κύπρο. Επίσης, αναμένεται να ξεκινήσει και η λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος στη Ρουμανία.
Όσον αφορά το 2024, η αβεβαιότητα είναι τέτοια που κινήσεις οι οποίες υπό κανονικές συνθήκες θα γινόντουσαν σήμερα, έχουν προς το παρόν ετεροχρονισθεί λόγω της ανεξέλεγκτης αύξησης του κόστους και τις πιθανολογούμενες παρενέργειες που αυτό μπορεί να έχει στην ανταγωνιστικότητα κάθε μελλοντικής μας επενδυτικής επιλογής, καταλήγει η ανακοίνωση.