Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ομιλος Olympia: Η επένδυση στη Northvolt και το κυνήγι της «πράσινης μπαταρίας»

Η επένδυση στη Northvolt, που υπόσχεται να κατασκευάσει την πιο πράσινη μπαταρία στον κόσμο. Η θέση της Sunlight και το πλεονέκτημα στην αλυσίδα αξίας της αγοράς αποθήκευσης ενέργειας.

Ομιλος Olympia: Η επένδυση στη Northvolt και το κυνήγι της «πράσινης μπαταρίας»

Θέση στο εξπρές της οικονομίας μηδενικού άνθρακα με όχημα τις μπαταρίες λιθίου παίρνει ο όμιλος Olympia, που συμμετείχε μαζί με κολοσσούς της παγκόσμιας αγοράς -αυτοκινητοβιομηχανίες και funds- σε γύρο χρηματοδότησης της Northvolt, της startup που ανταγωνίζεται το τμήμα μπαταριών της Tesla.

Σκοπός της επένδυσης, ύψους 1,1 δισ. δολ. μέσω convertible note, είναι η στήριξη της σουηδικής εταιρείας για την επέκταση των εργοστασίων της προκειμένου να παράγουν στοιχεία μπαταριών λιθίου και καθοδικών υλικών για την ευρωπαϊκή βιομηχανία.

Η δραστηριότητα της Northvolt μεγαλώνει γρήγορα, απαντώντας στην αυξανόμενη ζήτηση μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα, αποθήκευση ενέργειας και βιομηχανικές εφαρμογές. Παρήγαγε την πρώτη μπαταρία στο γιγα-εργοστάσιο Northvolt Ett στο Skelleftea της Σουηδίας το 2021, έχοντας 1.800 άτομα προσωπικό. Έκανε τις πρώτες παραδόσεις φέτος την άνοιξη και συνεχίζει να αυξάνει το προσωπικό της κατά περίπου 150 άτομα τον μήνα.

Τα άμεσα σχέδια της εταιρείας περιλαμβάνουν τη συνεχή ανάπτυξη και επέκταση του Northvolt Ett, την ίδρυση του γιγα-εργοστασίου μέσω του joint venture Northvolt Volvo Cars στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας και ενός τρίτου γιγα-εργοστασίου, του Northvolt Drei, στο Heide της Γερμανίας. Παράλληλα, ένα εργοστάσιο παραγωγής καθοδικών ενεργών υλικών, Northvolt Fem, ιδρύεται στο Borlänge της Σουηδίας.

Σημειώνεται ότι η Northvolt είναι η πρώτη κατασκευάστρια μπαταριών επί ευρωπαϊκού εδάφους που εγκαινίασε εμπορικές σχέσεις μεγάλης κλίμακας με την αυτοκινητοβιομηχανία, αλλάζοντας τα δεδομένα σε μια αγορά που μονοπωλούν Ασιάτες προμηθευτές μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα. Πλέον οι δεσμεύσεις της ΕΕ για μετάβαση στην καθαρή ενέργεια επιβάλλουν επιτάχυνση της παραγωγικής δυναμικότητας της τοπικής βιομηχανίας που είχε μείνει πίσω, με τον ελληνικό όμιλο Olympia να συμμετέχει στο (δύσκολο) εγχείρημα.

Μέσω της Sunlight ο όμιλος Olympia διατηρεί εδώ και 30 χρόνια αναγνωρίσιμη παρουσία παγκοσμίως στην παραγωγή βιομηχανικών μπαταριών μολύβδου-οξέος και ιόντων-λιθίου, καθώς και συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας. H Sunlight υλοποιεί σήμερα 5ετές business plan έχοντας προβεί σε σειρά εξαγορών το τελευταίο διάστημα. Με εστίαση στις εκτός δρόμου εφαρμογές αναμένεται να πρωταγωνιστήσει στις εξελίξεις του κλάδου της, ενώ μέσω της νέας επένδυσης o όμιλος Olympia δηλώνει ισχυρό παρών στις εξελίξεις που δρομολογεί η ενεργειακή μετάβαση συνολικά, χτίζοντας θέση σε όλη την αλυσίδα αξίας της αγοράς πράσινων μπαταριών.

Είναι εξάλλου ενδεικτικό ότι στον γύρο χρηματοδότησης της Northvolt οι επενδυτές που συμμετείχαν, ήταν (με αλφαβητική σειρά): AMF, AP funds, ATP, Ava Investors, Baillie Gifford, Compagnia di San Paolo μέσω της Fondaco Growth, Folksam Group, Goldman Sachs Asset Management, το Ίδρυμα IMAS, καθώς και ΟMERS Capital Markets, PCS Holding, Swedbank Robur, TM Capital και Volkswagen Group.

Η χρηματοδότηση 1,1 δισ. δολ. μέσω convertible note είναι ένα είδος μετατρέψιμου ομολόγου, μια μορφή βραχυπρόθεσμου δανείου όπου οι επενδυτές δανείζουν την εταιρεία και αντί για απόδοση με τη μορφή κεφαλαίου και τόκων, λαμβάνουν ίδια κεφάλαια στην εταιρεία.

Η Goldman Sachs Bank Europe SE, η J.P. Morgan AG και η Morgan Stanley & Co. International plc ενεργούσαν ως joint placement agents.

Η υπόσχεση της Northvolt

Ο Peter Carlsson, συνιδρυτής και διευθύνων Σύμβουλος της Northvolt, δήλωσε ευγνώμων για την εμπιστοσύνη που έδειξαν στην αύξηση κεφαλαίου επενδυτές παγκόσμιας κλάσης και δεσμεύτηκε για σκληρή δουλειά προκειμένου η εταιρεία του να τηρήσει την υπόσχεση που έχει δώσει για την κατασκευή της «πιο πράσινης μπαταρίας του κόσμου».

Σημειώνεται ότι η Northvolt έχει προσελκύσει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον από το 2017, που ουσιαστικά ενεργοποίησε τη δραστηριότητά της συγκεντρώνοντας σχεδόν 8 δισ. δολ. ίδια κεφάλαια και δάνεια ενώ σήμερα ανταποκρίνεται σε παραγγελίες της αυτοκινητοβιομηχανίας ύψους 55 δισ. δολ. από πελάτες όπως BMW, Fluence, Scania, Volvo Cars και Volkswagen Group. Βασική πτυχή της στρατηγικής της είναι η ανάπτυξη δυναμικότητας και παρουσίας σε όλη την αλυσίδα αξίας της μπαταρίας, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής και της ανακύκλωσης καθοδικών υλικών. Μέσω προγράμματος ανακύκλωσης μεγάλης κλίμακας έχει στόχο μέχρι το 2030 να καλύπτει το 50% των αναγκών της σε πρώτες ύλες από ανακυκλωμένες μπαταρίες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v