Η επόμενη μέρα στην Intrakat μετά το deal με τους εφοπλιστές

Αποχωρούν μέτοχοι και διοίκηση, δίνοντας τη σκυτάλη στη Winex. Πώς κατανέμονται τα ποσοστά στους εφοπλιστές Η. Γκότση και Κ. Αγγέλου. Παραμένει μέτοχος ο Δ. Κούτρας. Λήξη των επαφών με BC Partners για πώληση των ΑΠΕ.

Η επόμενη μέρα στην Intrakat μετά το deal με τους εφοπλιστές

Απόλυτη αλλαγή φρουράς σε μετοχικό και διοικητικό επίπεδο συντελείται στην εισηγμένη Ιntrakat, μετά την επιβεβαίωση εξαγοράς του 31,7% της εταιρείας από τη Winex Investment Limited -συμφερόντων των εφοπλιστών Δ. Μπάκου, Γ. Καϋμενάκη (φωτ.) και του Αλ. Εξάρχου-, με πωλητές την Intracom Holdings και την Intracom Technologies.

Η παραπάνω συμφωνία έδωσε ουσιωδώς σήμα αποχώρησης και των υπόλοιπων μετόχων της εταιρείας, πλην του κ. Δημήτρη Κούτρα, που διατηρεί το ποσοστό του 8,1% στην Intrakat, χωρίς να έχει ενημερώσει για τις προθέσεις του στο εγγύς ή απώτερο μέλλον.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, το ποσοστό 10,1% της Danech Estate (που ελέγχεται από τους κ.κ. Λ. Λαζαράκη και Δ. Στασινόπουλο) αλλά και το 6,2% που ήλεγχε ο έως πρότινος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Π. Σουρέτης, εξαγοράστηκαν από τον εφοπλιστή (Eurotankers) κ. Ηλία Γκότση, ενώ ποσοστό ύψους 13,5% απέκτησε έτερος εφοπλιστής, ο κ. Κώστας Αγγέλου (Benelux Overseas), εξαγοράζοντας το ποσοστό του μετόχου κ. Δημήτρη Θεοδωρίδη (12,13%) και μικρότερα ποσοστά μετοχών που κατείχαν στελέχη της εταιρείας.

Κατά τα παραπάνω, η μεν Winex αποκτά τον πλειοψηφικό έλεγχο και προφανώς διοικητικό ρόλο, εκπροσωπούμενη από τον κ. Α. Εξάρχου, πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της Άκτωρ (σύμφωνα με πληροφορίες θα γίνει CEO), ενώ οι κ.κ. Γκότσης και Αγγέλου επενδυτική θέση στην εταιρεία. Από την αρχιτεκτονική της συναλλαγής, δεν συνάγεται η υποχρέωση δημόσιας πρότασης, καθώς οι νέοι μέτοχοι δεν αποδεικνύεται ότι λειτουργούν από κοινού και συντονισμένα για τον έλεγχο της εταιρείας, ωστόσο οι δύο επενδυτές δεν φαίνεται να διαθέτουν αντίθετα συμφέροντα από τον βασικό νέο μέτοχο, τη Winex.

Υπενθυμίζεται πως το εφοπλιστικό δίδυμο Δ. Μπάκου - Γ. Καϋμενάκη μέσω των εταιρειών Greenhill και Kiloman υπήρξαν έως τον Μάιο του 2022 βασικοί μέτοχοι στον όμιλο Ελλάκτωρ, διανύοντας μια μακρά περίοδο μετοχικής σύγκρουσης με τον έτερο βασικό μέτοχο του εισηγμένου κατασκευαστικού ομίλου, τον ολλανδικό Reggeborgh Invest, έως ότου αποεπενδύσουν πουλώντας το ποσοστό τους της Motor Oil. Η συναλλαγή (1,75 ευρώ ανά μετοχή) απέφερε 182 εκατ. ευρώ και απέδωσε σημαντικό κεφαλαιακό κέρδος στους εφοπλιστές, που υπολογίζεται σε 50-60 εκατ. ευρώ.

Η δε νέα επένδυση στην Ιntrakat επιβεβαιώνει τη στρατηγική τοποθέτησης των εφοπλιστών στον κλάδο κατασκευών και ενέργειας από ΑΠΕ, καθώς κατέβαλαν και σημαντικό premium για την εξαγορά. Υπενθυμίζεται πως το τίμημα ανήλθε σε 2,95 ευρώ ανά μετοχή (συνολικά 70.195.565,65 ευρώ), όταν η μέγιστη τιμή της εισηγμένης κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο ήταν στα 2,57 ευρώ. Η δε νέα τους θέση στον κατασκευαστικό κλάδο τούς φέρνει σε συνεταιρισμό με τη διοίκηση της Άκτωρ, καθώς οι δύο όμιλοι συμμετέχουν σε κοινοπραξίες για συγκεκριμένα έργα, όπως στον οδικό άξονα Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος -Μεθώνη, ύψους 252 εκατ. ευρώ (όπου μαζί με την Άκτωρ Παραχωρήσεις είναι προσωρινοί ανάδοχοι) ή στο οδικό έργο του ΒΟΑΚ, στο τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη, προϋπολογισμού 192,5 εκατ. ευρώ (πάλι με την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ).

To παρ’ ολίγον deal με την BC Partners και το αποτύπωμα

Πριν την παραπάνω μετοχική εξέλιξη, η διοίκηση της Ιntrakat διατηρούσε επαφές με τρίτους ενδιαφερόμενους επενδυτές για το κομμάτι που αφορούσε τις εγκαταστημένες και τις άδειες για νέες μονάδες ΑΠΕ. Ειδικότερα και σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, βρισκόταν σε περίοδο αποκλειστικών διαπραγματεύσεων με το private equity fund της BC Partners, η οποία ωστόσο έληξε χωρίς αποτέλεσμα, πριν την ολοκλήρωση της παραπάνω συμφωνίας.

Η νέα διοίκηση της εταιρείας προφανώς θα ξεδιπλώσει το πλάνο της προσεχώς σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη της Ιntrakat και των επιμέρους τομέων δραστηριότητας. Υπενθυμίζεται πως το 2021 η εισηγμένη παρουσίασε αύξηση κύκλου εργασιών κατά 23,1% στα 214,8 εκατ. ευρώ από 174,5 εκατ. ευρώ το 2020. Τα μικτά κέρδη της ωστόσο μειώθηκαν κατά 11,8%, ενώ σε επίπεδο EBITDA εμφάνισε ζημίες ύψους 5,5 εκατ. ευρώ και σε επίπεδο προ φόρων ζημίες ύψους 23,2 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση από την προηγούμενη διοίκηση, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων συμβάσεων της Ιntrakat ανέρχεται στο 1,1 δισ. ευρώ, ενώ η κατασκευαστική συμμετέχει στους διαγωνισμούς ΣΔΙΤ, έχοντας προεπιλεγεί σε συνολικά 12 έργα, προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ περίπου.

Στον τομέα της ενέργειας η Ιntrakat διαθέτει 100 MW αιολικών αδειοδοτημένα, 100 MW με οριστικούς όρους σύνδεσης και 500 MW για τα οποία βρίσκεται σε εξέλιξη η περιβαλλοντική αδειοδότηση και σε αναμονή για τους όρους σύνδεσης βρίσκονται 350 ΜW φωτοβολταϊκά. Παράλληλα, η εταιρεία έχει λάβει άδειες για μονάδες αποθήκευσης συνολικής ισχύος 500 MW, οι οποίες προορίζονται κυρίως για τη Βοιωτία, αλλά και για Δυτική Μακεδονία, Εύβοια και Θράκη.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v