Την πρόθεσή της να συμμετάσχει στη διεκδίκηση της νέας παραχώρησης της Αττικής Οδού εξέφρασε χθες, στο περιθώριο της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων της, η διοίκηση της Ιντρακάτ.
Ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να εισέλθει σύντομα στη β’ φάση του, με την ανακοίνωση των σχημάτων που θα προκριθούν σε αυτή των δεσμευτικών προσφορών, με τη διοίκηση της Ιντρακάτ να διαπραγματεύεται την ένταξή της σε κάποια από αυτά.
Υπενθυμίζεται ότι κατά την πρώτη φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την 25ετή παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου, η Ιντρακάτ δεν συμμετείχε, παρότι οι όροι προκήρυξης του διαγωνισμού είχαν βελτιωθεί, γεγονός που της επέτρεπε τη συμμετοχή της. Για την ιστορία, στην αρχική προκήρυξη απαιτούνταν η ανάλογη προηγούμενη συμμετοχή των διεκδικητών σε έργα παραχώρησης και λειτουργίας αυτοκινητοδρόμων κατά 20%, ενώ μετά από σχετικές διαβουλεύσεις, το εν λόγω ποσοστό προσαρμόστηκε στο 10%. Σημειώνεται ότι η Ιντρακάτ πληροί το συγκεκριμένο κριτήριο, συμμετέχοντας με 13% στον αυτοκινητόδρομο Μορέα.
Υπενθυμίζεται πως στην α' φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος το παρών έδωσαν οκτώ όμιλοι και κοινοπραξίες. Αναλυτικότερα οι:
- ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
- GRUPPO FININC - INC SpA
- Ένωση προσώπων αποτελούμενη από τις εταιρείες «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.» και «First Sentier ARK HOLDCO S.a.r.l.»
- Ένωση προσώπων «VINCI HIGHWAYS S.A.S. - VINCI CONCESSIONS S.A.S. - ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. - MOBILITY PARTNER S.A.S.»
- Ένωση προσώπων «ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. - ΑΒΑΞ Α.Ε. - ADRIAN INFRASTRUCTURE»
- Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «BRISA - AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A.» και «RUBICONE BIDCO S.A.»
- Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.AR.L.» και «FINCOP INFRASTRUCTURE LTD» (όμιλος Κοπελούζος)
- Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «VAUBAN» - «DIF» - «EGIS»
Πέραν της πρόθεσης ένταξης σε ένα από τα παραπάνω σχήματα στη β’ φάση των δεσμευτικών προσφορών, η διοίκηση της εταιρείας δεν έδωσε παραπάνω διευκρινίσεις, ωστόσο, διατυπώθηκε η εκτίμηση από τον μέτοχο και αντιπρόεδρο της Ιντρακάτ κ. Δ. Κούτρα πως ο διαγωνισμός δύσκολα θα καταλήξει σε σχήμα που δεν συμμετέχει ελληνική εταιρεία. Υπενθυμίζεται πάντως ότι η νέα παραχώρηση προβλέπει μικρό κατασκευαστικό αντικείμενο (έργα ελαφράς συντήρησης) και απευθύνεται σε μεγάλα infrastructure funds και private equity.
Πέραν της Αττικής Οδού, η διοίκηση της εταιρείας αναφέρθηκε στην ανάληψη του μελετητικού έργου από κοινού με τον γαλλικό όμιλο Bouygues (Early Contractor Involvement) για τον Πύργο Κατοικιών (MRT) στο Ελληνικό, χαρακτηρίζοντάς το ως «πρόκληση» εξαιτίας της σημασίας και της μοναδικότητάς του. Ως γνωστόν, το παραπάνω συμβόλαιο δεν προδικάζει την ανάληψη της β’ φάσης του έργου, που αφορά στην κύρια κατασκευή, με τη Lamda Development να αποφασίζει σε δεύτερο χρόνο, αν θα προχωρήσει σε ανάθεση ή νέο διαγωνισμό. Κατά τον CEO της Intrakat κ. Π. Σουρέτη, προφανώς το έργο του Ελληνικού -πέραν του MRT- αποτελεί αγορά-στόχο για την εισηγμένη.
Σε ό,τι αφορά τρέχοντες διαγωνισμούς έργων, η διοίκηση της εταιρείας επιβεβαίωσε ότι θα προσφύγει νομικά (μαζί με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) για τον διαγωνισμό για τη μονάδα διαχείρισης αποβλήτων στο Γραμματικό, όπου ο ΕΔΣΝΑ απέρριψε την προσφορά τους.
Σημειώνεται, τέλος, πως η μετοχή της εταιρείας ολοκλήρωσε τη χρηματιστηριακή συνεδρίαση με άνοδο 13,40%, έχοντας από νωρίς δείξει σημάδια ανόδου, εν μέσω δημοσιευμάτων και φημολογίας περί εταιρικών εξελίξεων.