ΓΕΚ Τέρνα: Στα €300 εκατ. οι φετινές επενδύσεις σε παραχωρήσεις-ενέργεια

Εξασφαλισμένοι πόροι για το χαρτοφυλάκιο έργων. Πώς επιδρά το κατασκευαστικό κόστος. Καλοκαίρι πιθανή έναρξη εργασιών στο Καστέλι. Δεν υπολογίστηκαν τα... υπερέξοδα στη φορολόγηση κερδών, σύμφωνα με τον Γ. Περιστέρη.

ΓΕΚ Τέρνα: Στα €300 εκατ. οι φετινές επενδύσεις σε παραχωρήσεις-ενέργεια

Επενδύσεις της τάξης των 300 εκατ. ευρώ στους τομείς των παραχωρήσεων, αλλά και της συμβατικής παραγωγής ενέργειας στη μονάδα της Κομοτηνής (που αφορά σε συνεπένδυση με τη Motοr Oil) προγραμματίζει έως το τέλος της τρέχουσας χρονιάς ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, σύμφωνα με τις αναφορές της διοίκησης στο περιθώριο της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων της.

Ο παραπάνω προϋπολογισμός εκτιμάται ωστόσο ότι μπορεί να αυξηθεί κατά 700 εκατ. ευρώ στην περίπτωση που συμβασιοποιηθεί εντός των επόμενων μηνών η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, για την οποία ο όμιλος έχει αναδειχθεί πλειοδότης από τον περασμένο Αύγουστο.

Κατά τον επικεφαλής του ομίλου Γ. Περιστέρη (φωτό), πέρα από τις υφιστάμενες συμβάσεις έργων για 6,5 δισ. ευρώ επενδύσεων και το ανεκτέλεστο ύψους 5 δισ. ευρώ, ο όμιλος θα συνεχίσει να διεκδικεί έργα ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεων (πέραν της εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού), συνολικού ύψους 8 δισ. ευρώ το επόμενο διάστημα.

Αναφερόμενος στην πρόσφατη σύμβαση παραχώρησης της άδειας καζίνο στο Ελληνικό, ο κ. Περιστέρης επισήμανε πως αν και δεν έχει ολοκληρωθεί η σχετική μελέτη, ώστε να οριστικοποιηθεί το κόστος δημιουργίας του καζίνο, οι εκτιμήσεις του ομίλου κάνουν λόγο για κατασκευαστικό κόστος της τάξης των 600 εκατ. ευρώ (έναντι αρχικής εκτίμησης για 850 εκατ. ευρώ). Υπενθυμίζεται ότι στην υπό διαμόρφωση κοινοπραξία με τη Hard Rock, ο όμιλος θα διατηρήσει το 49%.

Επιπλέον, εκτίμησε ότι μέσα στο καλοκαίρι δύνανται να ξεκινήσουν οι κυρίως κατασκευαστικές εργασίες στο αεροδρόμιο του Καστελίου, όπου ήδη έχουν ξεκινήσει βασικά έργα υποδομής. Ο όμιλος διατηρεί στο χρονοδιάγραμμά του την εμπορική λειτουργία του νέου αεροδρομίου στην Κρήτη έως το τέλος του 2025.

Η διοίκηση του ομίλου αναφέρθηκε στη σημασία του τομέα Παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ, ο οποίος εμπεριέχεται μέσω ξεχωριστής, ωστόσο όχι αυτόνομης εταιρείας (όπως για παράδειγμα συμβαίνει με τις δραστηριότητες του ομίλου στις ΑΠΕ, μέσω της Τέρνα Ενεργειακής), στην οποία λογίζονται όλες οι συμβάσεις παραχώρησης που ελέγχει (Νέα Οδός, Κεντρική Οδός, Αεροδρόμιο Καστελίου, και εν ευθέτω χρόνω μετά το οικονομικό κλείσιμο των συναλλαγών το Καζίνο στο Ελληνικό, η Εγνατία Οδός και οι παραχωρήσεις σε λιμάνια όπως αυτό της Καβάλας).

Κόστος και χρηματοδότηση 

Ο κ. Περιστέρης ανέφερε πως για το φάσμα των υφιστάμενων επενδύσεων υπάρχει επαρκής χρηματοδότηση, αποκλείοντας σε αυτή τη φάση νέες κινήσεις άντλησης ρευστότητας, όπως η έκδοση ενός ομολόγου ή μια νέα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.

Αναφερόμενος δε στο ισχυρά ανατιμημένο κόστος κατασκευής, που βαρύνει τον βραχίονα της ΤΕΡΝΑ, εκτίμησε πως παρά την «επιπέδωση» των τιμών υλικών, εντούτοις διατηρείται το υψηλό κόστος. Παρ' όλα αυτά, εκτίμησε πως η κερδοφορία του ομίλου δεν πρόκειται να «αλλάξει πρόσημο», δεδομένου του μίγματος των κατασκευαστικών έργων, των διαφόρων επιμέρους συμβάσεων, του χρονισμού των έργων και εν γένει της διάρθρωσης στο κέντρο κόστους του ομίλου.

Κατά τη διάρκεια της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης, ο κ. Περιστέρης αναφέρθηκε και στο ζήτημα φορολόγησης της ηλεκτροπαραγωγής, σημειώνοντας πως «τα υπερκέρδη είναι λέξη της μόδας».

Ανέφερε πως εκτός από τα υπερκέρδη, υπάρχουν και υπερέξοδα, ενώ υπογράμμισε πως υπήρξε πρόχειρος υπολογισμός που παραμορφώνει την πραγματική εικόνα, καθώς απομονώθηκαν συγκεκριμένες χρονικές περίοδοι, ώστε να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα για τα υπερκέρδη των ηλεκτροπαραγωγών. Πρόσθεσε, τέλος, πως ο όμιλος συνεπώς την τελευταία 15ετία αναφέρεται στο τρίπτυχο «εγχώριες πηγές ενέργειας, διασυνδέσεις και αποθήκευση», ώστε να αντιμετωπιστούν τα ενεργειακά ζητήματα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v