Νέες επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ μέσα στην τριετία 2023-2025 έχει προγραμματίσει η Eurobank στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις του Eurobank Hub στη νέα Ιωνία, όπου ήδη έχει αναπτυχθεί ένα από τα 10 μεγαλύτερα data centers της χώρας.
Οι επενδύσεις έχουν στόχο τις νέες digital υπηρεσίες που θα αναπτύξει η τράπεζα προκειμένου να ανταποκριθεί στην επόμενη ημέρα, εξυπηρετώντας τους πελάτες της. Μάλιστα ήδη ανέπτυξε μία υπηρεσία στο πλαίσιο της ανακοίνωσης του Προγράμματος Αντικατάστασης και Ενεργειακής Αναβάθμισης Ηλεκτρικών Συσκευών «Ανακυκλώνω - Αλλάζω Συσκευή», όπου οι πελάτες της Eurobank θα γνωρίζουν αμέσως μετά την αίτησή τους αν εγκρίνεται δανεισμός για την αγορά νέων συσκευών.
Όπως τόνισε χθες η διοίκηση της Τράπεζας στη διάρκεια ξενάγησης που πραγματοποίησε στο Eurobank Ηub, στόχος είναι η τράπεζα να βρίσκεται σε θέση να προσφέρει νέες υπηρεσίες, όταν η κυβέρνηση παίρνει τέτοιες πρωτοβουλίες στήριξης, ώστε ο πελάτης να μπορεί να εξυπηρετηθεί άμεσα και μέσα από την ευκολία του υπολογιστή ή του κινητού του.
Στόχος της τράπεζας είναι να καθιερώσει ένα phygital μοντέλο τραπεζικής στην Ελλάδα, μέσα από εργαλεία και υπηρεσίες που «πατούν» σε τεχνολογίες όπως τεχνητή νοημοσύνη και μηχανική μάθηση.
«Οι τράπεζες σήμερα δεν ανταγωνίζονται άλλες τράπεζες. Στην ψηφιακή εποχή, ανταγωνιστές μας έχουν γίνει και οι retailers και οι εταιρείες τεχνολογίας», είπε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Eurobank κ. Αθανασόπουλος, τονίζοντας ότι οι τράπεζες καλούνται να ανταποκριθούν στις υψηλές ψηφιακές απαιτήσεις των καταναλωτών και να σταθούν στον διογκούμενο ανταγωνισμό από εταιρείες εκτός χρηματοπιστωτικού κλάδου.
«Μαζί σχεδιάζουμε και υλοποιούμε πρωτοποριακούς τρόπους συνεργασίας και καινοτόμες λύσεις. Με ομαδική δουλειά και κοινό όραμα δημιουργούμε σήμερα την τραπεζική του αύριο. Αυτή τη φιλοσοφία και πράξη εκπροσωπεί δικαίως το Eurobank Hub, ο χώρος όπου το νέο είναι ο κανόνας και η καθημερινότητά μας», είπε από την πλευρά του ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, Group Chief Οperating Οfficer (COO) & Διεθνείς Δραστηριότητες της Τράπεζας Σταύρος Ιωάννου.
«Ψηφιακό εργοστάσιο»
Το Eurobank Ηub στη Νέα Ιωνία Αττικής, το οποίο απασχολεί 2.000 άτομα, δηλ. το 50% του προσωπικού της τράπεζας, έχει εξελιχθεί σε ένα πολυδιάστατο οικοσύστημα υποδομών και δεξιοτήτων, φιλοξενώντας το data center.
Το Hub, το οποίο συνεργάζεται με 42 ελληνικές και πολυεθνικές εταιρείες πληροφορικής, λειτουργεί ως «ψηφιακό εργοστάσιο», υποστηρίζοντας όλες τις εγχώριες και διεθνείς δραστηριότητες της Eurobank σε έξι χώρες. Μάλιστα μέσα σε αυτούς τους συνεργάτες που μεταξύ άλλων είναι o OTE και η Wind υπάρχουν και δύο νεοφυείς επιχειρήσεις που στηρίζουν τη λειτουργία του και που αναδείχθηκαν μέσα από το πρόγραμμα της τράπεζας για startups.
Εκτός από τα νέα προϊόντα και νέες υπηρεσίες, ο χρόνος υλοποίησης των οποίων συρρικνώθηκε σε 8 εβδομάδες από 30, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται το τελευταίο διάστημα στην κυβερνοασφάλεια, με στόχο τη θωράκιση της τράπεζας και κατά συνέπεια των πελατών της.
«Κρινόμαστε πλέον από την ταχύτητα ανάπτυξης ενός προϊόντος, από τη δυνατότητα ολιστικής εξυπηρέτησης των πελατών, από το ποσοστό εσωτερικής ψηφιακής εξυπηρέτησης πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την πώληση, από την ικανότητα προσωποποιημένων προτάσεων για κάθε πελάτη, από την ταχύτητα απόκρισής μας σε αιτήματα. Αυτοί οι παράγοντες στις ημέρες μας αποτελούν προϋπόθεση για την επίτευξη των οικονομικών δεικτών για τις τράπεζες και σε αυτούς εστιάζουμε για να δημιουργούμε μακροπρόθεσμη αξία σε μετόχους, εργαζομένους και πελάτες μας», υποστήριξε ο κ. Αθανασόπουλος.
Στο ίδιο πλαίσιο, η omnichannel πλατφόρμα της Eurobank μπορεί να εξυπηρετήσει ακόμη και μια αύξηση συναλλαγών από 200% έως και 500%, προκειμένου να ανταποκριθεί η τράπεζα στις ανάγκες της ψηφιακής εποχής.
«Ψηφιακό άλμα» για τους πελάτες
Σήμερα, μέσω των ψηφιακών καναλιών διενεργούνται περισσότερες από 600.000 εγχρήματες συναλλαγές την ημέρα ενώ, κατά μέσο όρο, εξυπηρετούνται 116.000 πελάτες την ώρα. Το 2021 καταγράφηκαν περίπου 304 εκατ. login σε e-Banking και m-Banking, ενώ το 94% όλων των πληρωμών και μεταφορών εκτελέσθηκε μέσω των ψηφιακών καναλιών.
Πλέον ένας στους δύο χρήστες e-Banking και m-Banking ή τρεις στους τέσσερις mobile App χρήστες χρησιμοποιούν αποκλειστικά το mobile App σε μηνιαία βάση για να συναλλάσσονται με την τράπεζα. Μόνο το 2021, οι συναλλαγές μέσω e-Banking και Eurobank Mobile Banking αυξήθηκαν κατά 11% και 55% αντιστοίχως.
Δεν είναι τυχαίο ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της τράπεζας, πρώτη φορά, τον Απρίλιο του 2022, οι retail εγχρήματες συναλλαγές του mobile App ξεπέρασαν τις retail εγχρήματες συναλλαγές του e-Banking
Η πανδημία
Ο ρόλος του Technology Hub ήταν κομβικός και κατά τη διάρκεια της πανδημίας καθώς διαδραμάτισε ουσιαστικό ρόλο στην ανάπτυξη των υποδομών και την υποστήριξη της τηλεργασίας που υιοθέτησε η Τράπεζα για όσους από τους εργαζομένους της ήταν εφικτό, κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης. Πρόσφατα, η Τράπεζα ανακοίνωσε και την καθιέρωση του υβριδικού τρόπου εργασίας, στο πλαίσιο της νέας πολιτικής τηλεργασίας που υιοθετεί από τις 24 Ιουνίου 2022.
Έτσι γίνεται η πρώτη τράπεζα στην Ελλάδα που εφαρμόζει, σε σταθερή βάση, τον συνδυασμό εργασίας από το γραφείο και από το σπίτι (work@home | work on premises) για το προσωπικό της, ανταποκρινόμενη σε μια σύγχρονη εργασιακή και κοινωνική πραγματικότητα. Στόχος είναι η διασφάλιση της ισορροπίας στη ζωή των εργαζομένων και η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του Οργανισμού, περιορίζοντας, μεταξύ άλλων, τις μετακινήσεις και την κατανάλωση ενέργειας.
Το νέο μοντέλο προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα τηλεργασίας για δύο ή κατ’ εξαίρεση τρεις εργάσιμες ημέρες την εβδομάδα, οικειοθελώς, κάλυψη από την Τράπεζα του κόστους που προκαλείται στον εργαζόμενο από την τηλεργασία (work@home), με σεβασμό στις διατάξεις για την προστασία προσωπικών δεδομένων και στην ισχύουσα συλλογική σύμβαση της ΟΤΟΕ.
Στο Technology Hub αναπτύσσεται, επίσης, το Hotdesking, που έχει υλοποιηθεί ήδη στο Retail Hub του Οργανισμού, στο κτίριο Piraeus Port Plaza, στον Πειραιά. Πρόκειται για ένα μοντέλο εργασίας που επιτρέπει σε κάθε εργαζόμενο, με χρήση του laptop του, να έχει πρόσβαση στις απαραίτητες υποδομές και να εργάζεται σε οποιοδήποτε γραφείο του Hub και γενικότερα της Eurobank. Παράλληλα, η Τράπεζα αξιοποιεί και άλλες βέλτιστες πρακτικές και νέους τρόπους εργασίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ενός αποδεδειγμένα αποτελεσματικού τρόπου δουλειάς με μετρήσιμη υψηλή προστιθέμενη αξία αποτελεί ο συνδυασμός του Design Thinking, του Lean για μια απλούστερη εμπειρία του πελάτη και του Agile στο product delivery.
Αξίζει να σημειωθεί πως η Τράπεζα διακρίθηκε και ως “Distinguished Crisis Leader for 2020” για την Ελλάδα από το διεθνούς κύρους περιοδικό Global Finance, ως αποτέλεσμα των πρωτοβουλιών της σχετικά με την προστασία της υγείας των εργαζομένων της και την υποστήριξή της στους πελάτες και στην κοινωνία κατά τη διαχείριση της κρίσης της Covid-19.