Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ο Παν. Τσινάβος (ΚΡΙ ΚΡΙ) στον δρόμο του Απ. Βακάκη

Στον δρόμο που χάραξε ο CEO της Jumbo, ο επικεφαλής της ΚΡΙ ΚΡΙ Παναγιώτης Τσινάβος καταγγέλλει κερδοσκοπία στις α’ ύλες. Γιατί αποφάσισε να θυσιάσει κερδοφορία της γαλακτοβιομηχανίας. Τι λέει για ανατιμήσεις, επενδύσεις και τη Δωδώνη.

Ο Παν. Τσινάβος (ΚΡΙ ΚΡΙ) στον δρόμο του Απ. Βακάκη

Στον δρόμο που χάραξε ο Απόστολος Βακάκης της Jumbο, ο οποίος έχει καταγγείλει κερδοσκοπικά παιχνίδια και ύπαρξη καρτέλ στον κλάδο των logistics, χθες ήρθε η σειρά του επικεφαλής της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας ΚΡΙ ΚΡΙ να μιλήσει για αδικαιολόγητες αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών και για τεχνητές ελλείψεις στην αγορά.

«Η ίδια η Κυβέρνηση είπε ότι κερδοσκοπούν στην ενέργεια, δηλαδή οι πάροχοι», είπε ο μεγαλομέτοχος της ΚΡΙ ΚΡΙ κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε χθες Δευτέρα στο εργοστάσιο της γαλακτοβιομηχανίας στις Σέρρες. Ο ίδιος υποστήριξε ότι τα κερδοσκοπικά παιχνίδια στην παγκόσμια αλυσίδα τροφοδοσίας είναι η αντίδραση όσων έχασαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. «Κρύβουν προϊόντα και τα δίνουν όποτε θέλουν. Υπάρχει συσσώρευση από πρωτεΐνες, σκόνη γάλακτος και δεν τα δίνουν για να ανέβει η τιμή», είπε.

Ο κ. Τσινάβος υποστήριξε επίσης ότι η προσπάθεια του Ινστιτούτου Ελληνικού Γάλακτος για να ελεγχθούν οι τιμές των ζωοτροφών δεν βρήκε ευήκοα ώτα στους ελεγκτικούς μηχανισμούς του κράτους. «Δεν έγινε καμία παρέμβαση από την πλευρά του κράτους, ούτε έλεγχοι στα αποθέματα και στις τιμές», ανέφερε.

Για την ΚΡΙ ΚΡΙ, η άνοδος των τιμών των πρώτων υλών μεταφράζεται σε αύξηση κατά 20% του κόστους παραγωγής και σε ανατιμήσεις στο τελικό προϊόν μέχρι σήμερα 10%. Με τον κ. Τσινάβο να μη δεσμεύεται ότι δεν θα προχωρήσει σε νέες ανατιμήσεις από τον Σεπτέμβριο και μετά. Όμως, όπως επανειλημμένα ανέφερε, η ΚΡΙ ΚΡΙ είναι αποφασισμένη να θυσιάσει μέρος της κερδοφορίας της -δηλαδή να μην περάσει όλο το ποσοστό των αυξήσεων στην κατανάλωση- για να κερδίσει μερίδια, όγκο και τζίρο.

Η αύξηση όμως στο κόστος ζωής έχει οδηγήσει σε συρρίκνωση της κατανάλωσης. Από τις αρχές του έτους μέχρι και σήμερα, η αγορά γιαούρτης καταγράφει απώλειες 12% σε όγκο και 8% σε αξία.

Η ΚΡΙ ΚΡΙ πάντως έχει καταφέρει, σε μια πτωτική αγορά, να εμφανίζει διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης, όπως υποστήριξε ο κ. Τσινάβος. Ανοδική πορεία που οφείλεται, αφενός, στο εξαγωγικό προφίλ της γαλακτοβιομηχανίας -πάνω από 4 στα 10 προϊόντα της εξάγονται- και αφετέρου, στην ανανέωση του προϊοντικού της μίγματος.

Στις διεθνείς αγορές πρόκειται να ρίξει το βάρος της η γαλακτοβιομηχανία, που φιλοδοξεί να διευρύνει την παρουσία της στις διεθνείς αγορές με τη δημιουργία γραφείων σε χώρες όπως η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου καταγράφεται και η μεγαλύτερη ανάπτυξη του ελληνικού και του ελληνικού τύπου γιαουρτιού. Σε μια τριετία από σήμερα η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία φιλοδοξεί το 60% του τζίρου της, από 46% που είναι σήμερα, να προέρχεται από το εξωτερικό.

Για να καλύψει αυτή την ανάπτυξη σχεδιάζει νέα επένδυση ύψους 10 εκατ. ευρώ -την περίοδο 2014-2021 έχει υλοποιήσει επενδύσεις 78 εκατ. ευρώ- ενώ πρόσφατα ολοκλήρωσε επένδυση 6 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία μονάδας βιοαερίου.

Εκτός από το εξωτερικό και τις επενδύσεις στις εγκαταστάσεις της, η ΚΡΙ ΚΡΙ είναι μεταξύ των «μνηστήρων» που πέρασαν στην επόμενη φάση διεκδίκησης της προβληματικής εταιρείας Παγωτά Δωδώνη. Ο επικεφαλής της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας απέφυγε να δώσει λεπτομέρειες για την προσφορά που έχει καταθέσει και τους διεκδικητές που βρίσκονται στη δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας, περιοριζόμενος να δηλώσει ότι τα Παγωτά Δωδώνη έχουν ένα brand που «κουμπώνει» με την εταιρεία του.

«Αν αποκτήσουμε το brand και το δίκτυο, θα έχει ενδιαφέρον για εμάς. Για τον λόγο αυτό καταθέσαμε την πρόταση, αλλά θα περιμένουμε μέχρι τα μέσα Ιουνίου, όποτε αναμένεται να ανακηρυχθεί ο προτιμητέος επενδυτής», είπε.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v