Καφεκοπτεία Λουμίδη: Μπαίνει στο take away και ποντάρει στον τουρισμό

Προσδοκίες από την αναβάθμιση της Ομόνοιας. Η είσοδος σε efood και Wolt και το μερίδιο του ελληνικού καφέ που φτάνει το 75% στο κατάστημα-ναυαρχίδα της Αιόλου.

Καφεκοπτεία Λουμίδη: Μπαίνει στο take away και ποντάρει στον τουρισμό

Στην αγορά του σερβιρισμένου καφέ μπαίνουν τα Καφεκοπτεία Λουμίδη, κάνοντας την αρχή με την ενσωμάτωση ειδικού χώρου για παρασκευή καφέ «στο χέρι», το Coffee Brew Bar, στο ιστορικό κατάστημα της Αιόλου στην Ομόνοια.

Η επέκταση στην υπηρεσία take away συνδυάζεται με σχέδια για ένταξη στις πλατφόρμες διανομής efood και Wolt, συνεργασίες που προβλέπεται να επεκταθούν και σε άλλα προϊόντα του χαρτοφυλακίου των καφεκοπτείων στο προσεχές μέλλον.

Σε επίσημη παρουσίαση του Coffee Brew Bar χθες, έγινε σαφές ότι η εταιρεία, μετά από 103 χρόνια δραστηριότητας καφεκοπτείου, κάνει ένα ακόμη βήμα εκσυγχρονισμού προκειμένου να προσεγγίσει και νεαρότερο κοινό, να απαντήσει στις τάσεις της εποχής και να αποσπάσει μερίδιο από την τουριστική αγορά. Είχε προηγηθεί η επένδυση σε e-shop και σε υπηρεσίες next day delivery. Μάλιστα η διοίκηση εμφανίζεται συγκρατημένα αισιόδοξη για τις επιδόσεις του ηλεκτρονικού καταστήματος το 2022, μετά την αύξηση πωλήσεων το 2021.

Ειδικά η υπηρεσία σερβιρισμένου καφέ κάνει ντεμπούτο στο κατάστημα-ναυαρχίδα της αλυσίδας στην Ομόνοια, το οποίο εισφέρει σχεδόν το 1/4 του τζίρου της εταιρείας, για να ακολουθήσει με λίγο μικρότερο μερίδιο το κατάστημα του Πειραιά. Τη μερίδα του λέοντος στον κύκλο εργασιών του ομίλου έχει το δίκτυο χονδρικής. Ειδικά ο ελληνικός καφές έχει ένα μερίδιο 50% στην εταιρεία, ακολουθώντας την τάση του συνόλου της αγοράς και στο κατάστημα της Ομόνοιας, παρά την άνοδο του espresso και την επένδυση σε νέα χαρμάνια και κάψουλες αλουμινίου, ο ελληνικός καφές έχει την πρωτοκαθεδρία με μερίδιο 70-75%.

Υπενθυμίζεται ότι το κατάστημα των Καφεκοπτείων Λουμίδη στην Αιόλου ανακαινίστηκε το 2016, όταν η τρίτη γενιά στην ηγεσία της εταιρείας αποφάσισε να επενδύσει στην επανατοποθέτηση του ιστορικού brand σε ένα κατάστημα που πρωτολειτούργησε το 1932. Ένα χρόνο μετά την ανακαίνισή του, το 2017, ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (ΕΦΚ) ανέδειξε προκλήσεις επιβαρύνοντας με 2 ευρώ το κιλό τον ωμό καφέ και 3 ευρώ τον καβουρδισμένο κατά την εισαγωγή του στη χώρα. Όταν θεσμοθετήθηκε, ένα κοντέινερ καφέ που στοίχιζε 60.000 ευρώ έφτανε στις 140.000 ευρώ για να έρθει στην Ελλάδα, όπως ανέφερε στο περιθώριο της εκδήλωσης ο Ιάσων Λουμίδης, Εμπορικός Διευθυντής Καφεκοπτείων Λουμίδη, περιγράφοντας τις αλλαγές στην αγορά που επέφεραν ΕΦΚ και ΦΠΑ.

Η δραστηριότητα πριν την πανδημία εμφάνιζε τζίρο περί τα 6,5 - 7 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της χονδρικής. Η διοίκηση δεν έδωσε επικαιροποιημένα οικονομικά στοιχεία ενόψει της δημοσίευσης ισολογισμού, ωστόσο ανέφερε ότι τα αποτελέσματα του 2021 είναι βελτιωμένα σε σχέση με το 2020.

Σήμερα η εταιρεία είναι αντιμέτωπη με υψηλά κόστη τόσο στην πρώτη ύλη, τον καφέ, καθώς πέρυσι διπλασιάστηκε το μέσο κόστος αγοράς, όπως είχε διπλασιαστεί και το 2017 με τον ΕΦΚ. Επιπλέον, τα μεταφορικά κόστη έχουν τετραπλασιαστεί. Ως αποτέλεσμα, γίνονται αναπροσαρμογές τιμών σε συνδυασμό με απορρόφηση μέρους των ανατιμήσεων προκειμένου να διατηρηθεί σε ένα βαθμό η κερδοφορία.

Προσδοκίες από τον τουρισμό

Όπως τόνισαν τα στελέχη της Καφεκοπτεία Λουμίδη κατά την παρουσίαση του Coffee Brew Bar, η νέα υπηρεσία εγκαινιάζεται σε μια περιοχή που αναβαθμίζεται καλλιεργώντας προσδοκίες για αύξηση της ζήτησης από ξένους επισκέπτες του ιστορικού κέντρου. Εξάλλου, όπως αναφέρθηκε, εν μέσω πανδημίας, το 2020 και το 2021, παρά τη μειωμένη κίνηση επισκέπτονταν τα καφεκοπτεία τουρίστες που αναζητούσαν «γεύση Ελλάδας». Γι' αυτό και δημιουργήθηκαν ειδικά πακέτα "Greek Coffee Kits" με οδηγίες στα Αγγλικά για την παρασκευή ελληνικού καφέ ενώ η νέα υπηρεσία take away έρχεται να συμπληρώσει από φέτος την εμπειρία των ξένων καταναλωτών αφού θα μπορούν να δοκιμάσουν και σερβιρισμένο καφέ.

Το ενδιαφέρον της επιχειρηματικής οικογένειας Λουμίδη είναι σταθερό για τη ho.re.ca. και την τουριστική αγορά και στο πλαίσιο αυτό διερευνά είσοδο στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών παράλληλα με την αξιοποίηση των ευκαιριών που αναδύονται στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v