Το επόμενο βήμα στη διαδικασία του Στρατηγικού Μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ, που ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2020, προχωρεί μετά την επιλογή του συμβούλου επιχειρησιακής αναδιάρθρωσης του Ομίλου.
Η επιλογή πραγματοποιήθηκε μετά από μία πολύμηνη, διεθνή διαγωνιστική διαδικασία που δρομολογήθηκε υπό την έγκριση του βασικού μετόχου των ΕΛΤΑ, της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (Υπερταμείο).
Ανάδοχος του έργου συμβούλου για τον επιχειρησιακό μετασχηματισμό και την αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ αναλαμβάνει με διετή σύμβαση η Price Waterhouse Coopers (PwC).
To πλάνο του επιχειρησιακού μετασχηματισμού εκτείνεται σε όλο το εύρος των λειτουργιών του ομίλου ΕΛΤΑ (Εμπορικό, Δίκτυο Εξυπηρέτησης, Διανομή, Κέντρα Διαλογής, και Διαβιβάσεις). Προβλέπει ριζικές αλλαγές στο βασικό μοντέλο λειτουργίας του ομίλου καθώς και στην οργανωτική δομή των βασικών υποστηρικτικών λειτουργιών μέσα από κοινό ομιλικό πρίσμα.
Το έργο περιλαμβάνει τη φάση του σχεδιασμού και τη φάση της υλοποίησης με τη συνδρομή του αναδόχου στη διάρκεια των δύο ετών της σύμβασης. Ο ανάδοχος θα υποστηρίξει, αφενός, το έργο του επιχειρησιακού μετασχηματισμού και αφετέρου, όλα τα υπόλοιπα έργα που εντάσσονται στο πλάνο του μετασχηματισμού του ομίλου, όπως και αυτά που αφορούν τον ψηφιακό μετασχηματισμό.
Ειδικότερα, το έργο περιλαμβάνει τα ακόλουθα βασικά σημεία:
- Ανασχεδιασμός δικτύου και λειτουργικού μοντέλου διαβιβάσεων και μονάδων παραγωγής και διανομής με αντίστοιχη πρόταση στελέχωσης, οργάνωσης και πλάνου μετάβασης. Στόχος είναι η ταχύτερη και αρτιότερη εξυπηρέτηση των πελατών και των πολιτών σε ολόκληρο το φάσμα των υπηρεσιών των ΕΛΤΑ, από την παράδοση των δεμάτων, μέχρι τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες και τη διανομή των συντάξεων, σε ολόκληρη την επικράτεια.
- Βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη μέσα από ψηφιακές εφαρμογές, υπηρεσίες και καινοτόμα προϊόντα, που θα διαμορφώσουν ένα διεθνές σημείο αναφοράς.
- Βελτιστοποίηση των εσωτερικών διαδικασιών, ώστε να μειωθεί η γραφειοκρατία και να αυξηθεί η αποδοτικότητα της εταιρείας σε όλους τους τομείς.
- Νέα εμπορική και τιμολογιακή πολιτική με κοινή οριοθέτηση πελατολογίου, σχεδιασμός κοινών υπηρεσιών και ορισμός νέων καναλιών διανομής μεταξύ Μητρικής και Θυγατρικής.
- Σχεδιασμός νέου οργανωτικού μοντέλου του ομίλου, και κεντρικοποίηση των υποστηρικτικών λειτουργιών του.
- Υποστήριξη του συνολικού πλάνου μετασχηματισμού του ομίλου.
Ο μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ είναι ένα από τα μεγαλύτερα μεταρρυθμιστικά προγράμματα που έχουν σχεδιαστεί στον ευρύτερο ελληνικό δημόσιο τομέα. Με τα πρώτα βήματα να έχουν ήδη υλοποιηθεί, στόχος παραμένει η διαμόρφωση μιας ανεξάρτητης εταιρείας, επιχειρησιακά ανταγωνιστικής σε διεθνές επίπεδο, με πλήρως ψηφιοποιημένες υπηρεσίες & προϊόντα που θα προσφέρουν στους πελάτες της μία εξαιρετική εμπειρία, αλλά θα δώσουν και στην ίδια τη δυνατότητα να επεκταθεί και σε νέους τομείς δραστηριοτήτων.
Η διοίκηση των ΕΛΤΑ δεσμεύεται για έναν πλήρως ψηφιακό οργανισμό, που θα συνδυάζει την καθολική κάλυψη της επικράτειας, διατηρώντας όλα τα σημεία εξυπηρέτησης, αλλά και ψηφιακές λειτουργίας & εφαρμογές που θα συνοδεύουν κάθε βήμα της λειτουργίας του, προσφέροντας μια ολιστική επαναπροσέγγιση της εξυπηρέτησης των Ελλήνων πολιτών.