Πώς ο Σκλαβενίτης «εκμηδένισε» τον χρόνο παραδόσεων

Ενάμιση χρόνο μετά την έναρξη λειτουργίας του, το eshop της Σκλαβενίτης μείωσε δραματικά τους χρόνους παράδοσης. Σε λειτουργία το τέταρτο hub στην Κηφισιά. Η μάχη του q-commerce στην εγχώρια αγορά.

Πώς ο Σκλαβενίτης «εκμηδένισε» τον χρόνο παραδόσεων

Κοντά ενάμιση χρόνο μετά την επίσημη λειτουργία του -σ.σ. το ηλεκτρονικό κατάστημα eMarket «ανέβηκε» στον διαδικτυακό αέρα στις 22 Νοεμβρίου του 2020-, το eshop της Σκλαβενίτης κατάφερε να μειώσει τον χρόνο παραδόσεων στην Αττική.

Από την Τρίτη 26 Απριλίου, οπότε και ξεκίνησε τη λειτουργία του το νέο κέντρο διανομής παραγγελιών στην Κηφισιά, κατάφερε να μειώσει τον χρόνο παράδοσης των παραγγελιών στις λίγες ώρες, έναντι των 3-4 ημερών που ήταν ο χρόνος παράδοσης το προηγούμενο διάστημα.

Όμως σε σχέση με το Quick commerce, που υπόσχεται παράδοση των παραγγελιών μέσα σε 15-30 λεπτά, η μείωση του χρόνου παραδόσεων της Σκλαβενίτης απέχει ακόμα... έτη φωτός. Εκεί άλλωστε, στην ταχύτητα με την οποία οι λιανέμποροι θα παραδίδουν τις παραγγελίες, μεταφέρεται η «μάχη» της απόδειξης.

Η εξαιρετικά γρήγορη παράδοση παραγγελιών έχει αναδειχθεί ως το επόμενο μεγάλο πεδίο μάχης για παραδοσιακές εταιρείες, αλλά κυρίως για startups όπως οι Getir, Gopuff, Gorillas, Pop Market κ.ά., που παραδίδουν τις παραγγελίες εντός 10 έως 15 λεπτών.

Χρειάζονται όμως οι πελάτες μια τόσο γρήγορη παράδοση και τι απαιτείται για να γίνει βιώσιμο ένα τέτοιο μοντέλο; Σύμφωνα με μια μελέτη του 2021, οι ευρωπαϊκές νεοφυείς επιχειρήσεις που επικεντρώνονται στη σχεδόν άμεση παράδοση θα πρέπει να τετραπλασιάσουν τον όγκο και, ταυτόχρονα, να διπλασιάσουν την αξία των ημερήσιων παραγγελιών, αν θέλουν να δημιουργήσουν κέρδος. Όσο για το αν χρειάζονται οι καταναλωτές τόσο άμεση παράδοση των προϊόντων παντοπωλείου, οι απόψεις διίστανται.

Για παραδοσιακές εταιρείες delivery, όπως είναι η efood, η wolt, η delivery.gr, η εξυπηρέτηση και των πελατών του σούπερ μάρκετ αποτελεί ένα πεδίο που μπορούν να καλύψουν λόγω της εμπειρίας που έχουν από τον κλάδο της εστίασης -αν και τα δύο μοντέλα έχουν και σημαντικές διαφορές-, ενώ ταυτόχρονα μπορούν να περιορίσουν τον κίνδυνο αν κάτι «στραβώσει». Στην πράξη, οι εταιρείες delivery έχουν καταφέρει να αποκτήσουν και στην Ελλάδα σημαντική πρόσβαση σε μια παραδοσιακή αγορά όπως είναι αυτή του σούπερ μάρκετ, του μπακάλικου, του περιπτέρου κ.ά. και έχουν καταστεί, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, υπολογίσιμη δύναμη στο delivery προϊόντων σούπερ μάρκετ.

Σε ό,τι αφορά τον Σκλαβενίτη, το κέντρο διανομής της Κηφισιάς που ξεκίνησε να λειτουργία από την περασμένη Τρίτη 26 Απριλίου είναι το τέταρτο και μεγαλύτερο της αλυσίδας και καλύπτει τις περιοχές κυρίως των Βορείων και Ανατολικών προαστίων της Αττικής.

Εκτός από τα τέσσερα κέντρα παραγγελιών emarket, ο όμιλος διαθέτει 6 κέντρα διανομής στην Ελλάδα, δίκτυο 431 καταστημάτων τα οποία με την προσθήκη των 9 στα Ιωάννινα, που συμφώνησε να εξαγοράσει από τοπική ηπειρώτικη αλυσίδα, θα φθάσουν τα 440 και εξυπηρετεί καθημερινά περισσότερους από 500.000 καταναλωτές.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v