Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μουστάκας: Κινείται η αγορά παιχνιδιού, συγκρατημένες οι ανατιμήσεις

Εγκαινιάστηκε 1η Απριλίου το νέο κατάστημα της αλυσίδας «Μουστάκας» στη Λεωφόρο Πειραιώς. Ικανοποίηση από την εμπορική κίνηση στην αγορά.

Μουστάκας: Κινείται η αγορά παιχνιδιού, συγκρατημένες οι ανατιμήσεις

Αισιόδοξος για την έκβαση της πασχαλινής σεζόν εμφανίζεται ο Νίκος Μουστάκας, CEO της εταιρείας παιχνιδιών Μουστάκας, που ενεργοποίησε προ ημερών μια νέα επένδυση στο Piraeus Retail Park.

«Πρόκειται για το πρώτο Πάσχα μετά την εμφάνιση της πανδημίας, που το λιανεμπόριο λειτουργεί χωρίς τα ραντεβού και τις δυσκολίες των περιοριστικών μέτρων, click in shop και click away», αναφέρει στο Euro2day.gr ο κ. Μουστάκας. Τα μηνύματα που λαμβάνει από τα καταστήματα του δικτύου είναι σε γενικές γραμμές θετικά και δηλώνει ικανοποιημένος από την καταναλωτική συμπεριφορά. Όπως εξηγεί, η διάθεση των καταναλωτών είναι διαφορετική, καθώς η χαλάρωση των μέτρων διευκολύνει τις επιχειρήσεις, αλλά τονώνει και την ψυχολογία της αγοράς.

Δεν παραβλέπει τις δυσμενείς εξελίξεις στο οικονομικό περιβάλλον αλλά είναι της άποψης ότι έχουμε περάσει σε μία φάση που οτιδήποτε συμβαίνει σε παγκόσμιο επίπεδο μας αφορά και άρα πρέπει να μάθουμε να λειτουργούμε σε συνθήκες κρίσης. Στο πλαίσιο αυτού του σκεπτικού, δεν έχει διαφοροποιήσει τη στρατηγική του, διατηρώντας αμετάβλητο το επενδυτικό πλάνο για την περαιτέρω ανάπτυξη της αλυσίδας.

Ειδικότερα στην αγορά παιχνιδιού η κρίση δεν φαίνεται να επηρεάζει τη ζήτηση στον βαθμό που επιδρά σε άλλους κλάδους, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς. Ο κ. Μουστάκας επιβεβαιώνει αυτό που έχει καταγραφεί και σε άλλες κρίσεις στο παρελθόν, ότι οι ανάγκες του παιδιού αποτελούν ανελαστική επένδυση για την οικογένεια. «Ο γονιός, ο παππούς, ο νονός... θέλουν να δώσουν χαρά στο παιδί ή το βαφτιστήρι. Εξάλλου τα χρήματα που απαιτούνται για τη λαμπάδα και το παιχνίδι δεν είναι τόσο πολλά», προσθέτει, εξηγώντας ότι το καλάθι στην αγορά παιχνιδιού είναι μικρότερο από αυτό στο supermarket.

Σημειώνει επίσης ότι υπάρχει επάρκεια προϊόντων στον κλάδο ενώ οι αυξήσεις από τους προμηθευτές είναι πολύ περιορισμένες. «Κάναμε Χριστούγεννα χωρίς κανένα πρόβλημα. Δεν υπάρχουν ελλείψεις και τώρα, το Πάσχα, τα ράφια είναι γεμάτα», τονίζει αναφερόμενος στα προβλήματα που προέκυψαν με τις εισαγωγές από την Κίνα, που αναδύουν μεν προκλήσεις αλλά διαχειρίσιμες.

Όσο για τις αυξήσεις, σημειώνει ότι οι μεταβολές στις τιμές, λόγω του αυξημένου κόστους που έρχεται από τη διαταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα, δεν είναι οριζόντιες, αν και παραδέχεται ότι το φαινόμενο είναι γενικό στην αγορά.

Τόσο στην εταιρεία Μουστάκας όσο και στον κλάδο συνολικά, κομβικής σημασίας είναι τα αποθέματα. Καθώς τα κόστη αυξάνονται δυσανάλογα στα διάφορα προϊόντα, η κάθε επιχείρηση κάνει τη μελέτη της και προσαρμόζει το προϊοντικό της μίγμα αναλόγως, κάτι που επιβεβαιώνεται και από τον μεγάλο παίκτη της αγοράς, τον όμιλο Jumbo.

«Έχουμε σταματήσει να φέρνουμε μεγάλα φθηνά λούτρινα», σημειώνει ενδεικτικά ο κ. Μουστάκας, εξηγώντας ότι σε ορισμένα προϊόντα το μεταφορικό κόστος είναι υπερβολικό σε σχέση με την αξία του τιμολογίου, ενώ οι τιμές στα containers διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα, χωρίς πιθανότητες να αποκλιμακωθούν μέσα στο τρέχον έτος. Προσθέτει ωστόσο και μια επιπλέον παράμετρο, αυτήν της ποιότητας.

«Εμείς, αυτό το μεγάλο και φτηνό παιχνίδι δεν το θέλουμε, γιατί βάζουμε ψηλά τον πήχη στο θέμα της ποιότητας», τονίζει, σημειώνοντας ότι με αυτή την πολιτική η εταιρεία δεν οδηγείται σε υψηλές ανατιμήσεις. Εξάλλου και οι αυξήσεις στις επώνυμες μάρκες, όπως σημειώνει, είναι λελογισμένες. Με βάση τα στοιχεία της αλυσίδας, οι πολυεθνικές της βιομηχανίας παιχνιδιών έχουν προχωρήσει σε ανατιμήσεις που δεν ξεπερνούν το 5% συγκριτικά με το περασμένο έτος, ενώ υπάρχουν και προμηθευτές (π.χ. Lego) που δεν έχουν κάνει ανατιμήσεις, αναγνωρίζοντας τις αντοχές των καταναλωτών.

Οι επιδόσεις και οι επενδύσεις στο δίκτυο

Εν κατακλείδι, ο κ. Μουστάκας εμφανίζεται αισιόδοξος για την πορεία της εταιρείας του το 2022, μετά από μια χρονιά (2021) που παρά τις προκλήσεις κατάφερε να ξεπεράσει τις επιδόσεις του 2019 κλείνοντας με κερδοφορία. Υπενθυμίζεται ότι με βάση τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της εταιρείας, το 2020 έκλεισε με κύκλο εργασιών περίπου 41 εκατ. ευρώ από 57 εκατ. ευρώ το 2019, με καθαρά κέρδη 579,4 χιλ. ευρώ από 4,2 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Τον τζίρο της εταιρείας αναμένεται να πριμοδοτήσει το νέο κατάστημα στο Piraeus Retail Park, όπου προβλέπεται να έχουν ανοίξει και τα 14 καταστήματα του mall μέχρι τον Ιούνιο. Πρόκειται για το 19ο κατάστημα της αλυσίδας παιχνιδιών Μουστάκας. Εγκαινιάστηκε 1η Απριλίου στο νέο εμπορικό κέντρο της Λ. Πειραιώς, στο Ν. Φάληρο και προβλέπεται να συνεισφέρει στις πωλήσεις της Μουστάκας κατά την εορταστική περίοδο. Το επιτελείο της εταιρείας διερευνά την αγορά ακινήτων, προκειμένου να δρομολογήσει νέες επενδύσεις στο δίκτυο.

«Επενδύουμε ακόμη και σε τέτοιες εποχές», σημειώνει με νόημα ο Νίκος Μουστάκας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v