Motor Oil: Επιστροφή στην εποχή των υγιών μερισμάτων

Στα τέλη του έτους αναμένεται η επενδυτική απόφαση της εισηγμένης για το FSRU στους Αγίους Θεοδώρους. Τι είπε στην τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές ο αναπληρωτής CEO Π. Τζαννετάκης.

Motor Oil: Επιστροφή στην εποχή των υγιών μερισμάτων

Θετική είναι η εικόνα από το α’ τρίμηνο του 2022 για τη Motor Oil, με τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο και οικονομικό διευθυντή Πέτρο Τζαννετάκη να εκτιμά ότι «επιστρέψαμε στην καλή εποχή των υγιών μερισμάτων».

Ο όμιλος συνεχίζει και φέτος να ενισχύει την παρουσία του στον τομέα των ΑΠΕ, ενώ στο δ’ τρίμηνο του 2022 προγραμματίζεται η λήψη της επενδυτικής απόφασης για το FSRU, στους Αγίους Θεοδώρους.

Κατά τη χθεσινή συζήτηση με τους αναλυτές, μετά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το 2021, ο κ. Τζαννετάκης ανέφερε ότι ο όμιλος σταμάτησε πριν από την έναρξη του ουκρανικού πολέμου να αγοράζει αργό πετρέλαιο από τη Ρωσία, αντικαθιστώντας το με αγορές από διεθνείς εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών.

Σε ό,τι αφορά το φυσικό αέριο, η Motοr Oil ξεκίνησε σταδιακά από τα τέλη Οκτωβρίου, πέρυσι, να το αντικαθιστά στο διυλιστήριο με εναλλακτικά καύσιμα (μαζούτ, νάφθα, υγραέριο), περιορίζοντας έτσι τα κόστη του. «Συνεχίζουμε να αναζητούμε εναλλακτικά κόστη μεταξύ φυσικού αερίου και άλλων καυσίμων», είπε.

Αναφερόμενος, εξάλλου, στη νέα μονάδα κατεργασίας νάφθας, που βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης, έκανε γνωστό ότι θα αρχίσει να φέρνει έσοδα από το τέλος του γ’ τριμήνου, αρχές του δ’ τριμήνου.

Για τη ζήτηση καυσίμων, παρότι δεν υπάρχουν προς το παρόν σημάδια μεταβολής, ο κ. Τζαννετάκης επισήμανε ότι υφίσταται ένα ρίσκο στους επόμενους μήνες να επηρεαστεί από πληθωριστικές πιέσεις. Πάντως, ο όμιλος θα επιδιώξει να ενισχύσει το μερίδιο αγοράς στη λιανική καυσίμων, σχεδιάζοντας την επέκταση της Coral σε νέες αγορές στα Βαλκάνια και στην Κύπρο.

Σε αυτή τη φάση είναι σε πλήρη εξέλιξη η τεχνική ανάπτυξη του FSRU του ομίλου, σε συνεργασία με την ιαπωνική εταιρεία Mitsui. Τον Ιούνιο θα πραγματοποιηθεί το market test και αφού αξιολογηθούν τα αποτελέσματά του θα ληφθεί η επενδυτική απόφαση για το project εντός του δ’ τριμήνου του 2022.

Στον ηλεκτρικό τομέα, όπως είπε ο κ. Τζαννετάκης, η Κόρινθος Power θα συνεχίσει να είναι κερδοφόρα όσο οι τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας παραμένουν υψηλές και φαίνεται ότι θα παραμείνουν, πρόσθεσε.

Για την NRG, εταιρεία που δραστηριοποιείται στη λιανική του ηλεκτρισμού, ο ίδιος ανέφερε ότι προβλέπεται να βελτιωθεί η δραστηριότητά της. Η NRG είχε υπογράψει συμφωνία πέρυσι με την αλυσίδα ΜΕΤΡΟ, για τη δημιουργία δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στα καταστήματά της. «Μιλάμε και με άλλες αλυσίδες για παρόμοιες συμφωνίες», έκανε γνωστό ο κ. Τζαννετάκης. Η ηλεκτροκίνηση θα συνεχίσει να έχει κεντρική θέση στη στρατηγική της εταιρείας τα επόμενα χρόνια. Στόχος είναι να δημιουργηθούν 1.000 σημεία φόρτισης μέχρι τέλη του 2022 και 2.000 σημεία σε μία 5ετία.

Στον τομέα των ΑΠΕ, τέλος, η θυγατρική MORE, μέσω της TEFORTO Holdings Ltd, διαθέτει αυτή τη στιγμή 280 MW σε λειτουργία, ενώ υπό κατασκευή είναι επιπλέον 84 MW. Η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με ελληνικές τράπεζες για το project finance αυτών των έργων, που προβλέπεται να ολοκληρωθούν το 2023. Παράλληλα, εξετάζονται και νέες ευκαιρίες ανάπτυξης ΑΠΕ από το υφιστάμενο pipeline των 650 MW.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v