Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Letto: Επέκταση στις κρεβατοκάμαρες για κατοικίες, μετά τις... σουίτες

Εδραιώθηκε με πελάτες Ikos, Marriott, Electra Palace και πλέον, με σύμβουλο την EBRD, χτίζει brand. Οι άμυνες στις ανατιμήσεις του ξύλου.

Letto: Επέκταση στις κρεβατοκάμαρες για κατοικίες, μετά τις... σουίτες

Με αξιόλογο αποτύπωμα στην ξενοδοχειακή αγορά, η Letto, οικογενειακή επιχείρηση με εξειδίκευση στον σχεδιασμό και στην κατασκευή επίπλων κρεβατοκάμαρας, επιχειρεί επέκταση στην αγορά κατοικίας, επενδύοντας στην εξωστρέφεια και στο brand της με την υποστήριξη της EBRD.

Εξάλλου, πρόσφατα με ανακοίνωσή της η EBRD γνωστοποίησε τη συνεργασία, στο πλαίσιο της υποστήριξης που παρέχει σε περισσότερες από 140 μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα.

Η Letto έχει έδρα στη Βόρεια Ελλάδα και διαθέτει εγκαταστάσεις, με καθετοποιημένη μονάδα που υιοθετεί πρακτικές κυκλικής οικονομίας, έξω από τη Θεσσαλονίκη, στην ΕΟ Θεσσαλονίκης Έδεσσας. Ανήκει στην επιχειρηματική οικογένεια Κόιου, με πολύχρονη εμπειρία στην κατασκευή επίπλων κρεβατοκάμαρας για κατοικίες και ξενοδοχεία σε Ελλάδα και Κύπρο.

Έχει παρουσία στην αγορά από το 1948, όταν ο ιδρυτής της Αλέξανδρος Δ. Κόιος άνοιξε το πρώτο εργαστήρι στη Θεσσαλονίκη. Το 1968 εγκαινίασε νέο κτιριακό και μηχανολογικό εξοπλισμό και από το 1976, με μια νέα επένδυση, απέκτησε καθετοποιημένη παραγωγή χειροποίητων επίπλων κρεβατοκάμαρας. Η εταιρεία διοικείται πλέον από τη δεύτερη γενιά ενώ τα τελευταία 3-4 χρόνια έχει εισέλθει στην εταιρεία και η τρίτη γενιά της επιχειρηματικής οικογένειας.

Το ενδιαφέρον της Letto στράφηκε ειδικότερα στην ξενοδοχειακή αγορά περί το 2010-2011, όταν η τότε οικονομική κρίση έπληξε το οικιακό έπιπλο. Συνεργάζεται έκτοτε με μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, άνω των 100 δωματίων, έχοντας στο ενεργητικό της σημαντικά έργα για γνωστά ξενοδοχεία σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς. Ενδεικτικά σημειώνεται η μακρόχρονη συνεργασία της με την αλυσίδα Ikos και τα πιο πρόσφατα έργα για το Electra Palace Θεσσαλονίκης και ξενοδοχεία της Marriott.

Την περίοδο 2016-2017, όταν η αγορά επίπλου άρχισε να ισορροπεί, η Letto επικαιροποίησε τα σχέδιά της για ενίσχυση της δραστηριότητάς της στα έπιπλα κρεβατοκάμαρας για κατοικίες, τοποθετώντας το σήμα της σε περίπου 95 σημεία πώλησης.

Αυτός ο τομέας της δραστηριότητάς της την προφύλαξε από τις επιπτώσεις της νέας κρίσης της πανδημίας που έπληξε την ξενοδοχειακή αγορά. Αν και δεν είναι υποχρεωμένη να δημοσιεύει οικονομικά στοιχεία, καθώς έχει νομική μορφή ομόρρυθμης εταιρείας, οι πληροφορίες θέλουν τον κύκλο εργασιών της το 2021 να σημειώνει απώλειες της τάξης του 27% συγκριτικά με το 2019.

Το κλείσιμο της ξενοδοχειακής αγοράς θα μπορούσε να στοιχίσει τη βιωσιμότητα της Letto εάν δεν είχε αρχίσει να αναπτύσσεται στα έπιπλα κατοικίας. Είναι ενδεικτικό ότι στον τομέα των ξενοδοχειακών επίπλων οι απώλειες το 2021 συγκριτικά με το 2019 ανήλθαν σε 78,5% ενώ ο τομέας οικιακού επίπλου αναπτύχθηκε με ρυθμό 50% χάρης στην καθοδήγηση της EBRD.

Η συνεργασία με την EBRD

Η συνεργασία κυοφορείται πριν την πανδημία αλλά άρχισε ουσιαστικά το 2021, με εστίαση στην διαχείριση της κρίσης μέσω της ανάπτυξης πωλήσεων στην κατηγορία οικιακού επίπλου και συνεχίζεται με επίκεντρο την ενίσχυση του brand.

Εξάλλου εν μέσω πανδημίας, με κλειστές αγορές, το πρόγραμμα για την ανάπτυξη στρατηγικής δεν μπορούσε να λειτουργήσει, όπως σημειώνει στο Euro2day η Δήμητρα Παπουτσή, Διευθύντρια Μάρκετινγκ της Letto. Εξηγεί ότι μέχρι σήμερα η εταιρεία διατηρούσε χαμηλό προφίλ αλλά πλέον ήρθε η ώρα να προωθήσει το brand Letto.

Oι πρώτες ύλες

Παρά τις προκλήσεις διατηρεί προσδοκίες για αύξηση πωλήσεων στην κατηγορία οικιακού επίπλου. Ας σημειωθεί ότι ο προϋπολογισμός αναθεωρείται ανάλογα με τις συνθήκες στην αγορά, δεδομένου ότι όλοι οι δείκτες, από τον τζίρο μέχρι τους στόχους, επηρεάζονται από την αύξηση των πρώτων υλών.

Είναι ενδεικτικό ότι το τελευταίο εννεάμηνο η εταιρεία έχει αλλάξει δύο φορές τιμοκατάλογο σε μοντέλα που άλλοτε δεν άλλαζαν τιμή μέχρι το τέλος του κύκλου ζωής τους. Αυτό είναι αποτέλεσμα της αύξησης της τιμής του ξύλου που τον τελευταίο χρόνο έχει σχεδόν διπλασιαστεί, με αύξηση περίπου 95%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v