Με αφορμή διάφορα σχετικά δημοσιεύματα, που περιέχουν και αποσπάσματα από έγγραφα που η Vodafone Ελλάδας έχει υποβάλει στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), η εταιρεία σε δήλωσή της υποστηρίζει ότι, έχοντας η ίδια πρωτοστατήσει για την ψηφιακή μετάβαση με τις επενδύσεις της (όντας μάλιστα και ο πρώτος πάροχος που επένδυσε σε οπτική ίνα), υποστηρίζει κάθε προσπάθεια που κατατείνει σε αυτό το σκοπό.
Έτσι, είχε χαιρετίσει από την πρώτη στιγμή την ανακοίνωση του ΟΤΕ για αναβάθμιση των συνδέσεων των Ελλήνων καταναλωτών, δηλώνοντας μάλιστα τη δέσμευσή της να υλοποιήσει την αναβάθμιση και για τους δικούς της πελάτες, με την προϋπόθεση πάντοτε αυτό να είναι δυνατό με ισότιμους και δίκαιους όρους.
Προς αυτή την κατεύθυνση της διασφάλισης ενός δίκαιου ανταγωνιστικού περιβάλλοντος, έχει υποβάλει στην ΕΕΤΤ σχετικό αίτημα εδώ και τρεις μήνες, το οποίο δυστυχώς έως σήμερα δεν είχε εξετάσει η Επιτροπή, και του οποίου η ακρόαση έχει ορισθεί για τις 8 Απριλίου 2022. Επομένως, δεν τίθεται κανένα ζήτημα έκτακτου «μπλοκαρίσματος» εκ μέρους της εταιρείας, όπως εσφαλμένα αναφέρουν δημοσιεύματα του Τύπου, αλλά καθυστερήσεων στην επεξεργασία ενός εύλογου αιτήματος για τις οποίες δεν ευθύνεται η εταιρεία.
Η Vodafone ζητά από την ΕΕΤΤ:
- Να τεθεί άμεσα σε ισχύ το νέο μοντέλο ελέγχου συμπίεσης περιθωρίου για τα πακέτα λιανικής του ΟΤΕ, το οποίο και έχει «παγώσει» από τον Μάρτιο του 2021 οπότε και ολοκληρώθηκε η σχετική διαβούλευση. Να σημειωθεί ότι σήμερα ο έλεγχος γίνεται με το απαρχαιωμένο πλέον μοντέλο του 2011.
- Να ληφθούν άμεσα προσωρινά μέτρα για την προστασία της ανταγωνιστικής δομής της αγοράς έως ότου εξασφαλιστεί η οικονομική αναπαραγωγιμότητα και από την λοιπή αγορά η οποία κατά την εκτίμησή μας μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω της εξασφάλισης κατάλληλου εκπτωτικού σχήματος όχι μόνο στο εφάπαξ τέλος μετάβασης αλλά και στο μηνιαίο τέλος χονδρικής.
- Να εκκινήσει άμεσα η διαδικασία επικαιροποίησης του μοντέλου BULRIC+ των τελών χονδρικής προκειμένου να ληφθούν υπόψη οι τρέχουσες εξελίξεις και αλλαγές που επέρχονται στην αγορά, βάσει της αλλαγής της ζήτησης.