Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Παράταση στην παράταση για το νέο εργοστάσιο της ΦΑΓΕ

Ακόμη πιο πίσω πάει η λειτουργία του νέου εργοστασίου της ΦΑΓΕ στην Ολλανδία. Οριακή αύξηση πωλήσεων το 2021 και συρρίκνωση κερδών.

Παράταση στην παράταση για το νέο εργοστάσιο της ΦΑΓΕ

Ακόμη πιο πίσω πάει η λειτουργία του νέου εργοστασίου της ΦΑΓΕ στην Ολλανδία. Τέσσερις μήνες μετά την επίσημη ανακοίνωση της γαλακτοβιομηχανίας ότι το δεύτερο, εκτός Ελλάδας εργοστάσιο της, θα λειτουργήσει στην Ολλανδία το δεύτερο εξάμηνο του 2024, η ΦΑΓΕ έκανε γνωστό μέσω της δημοσίευσης των οικονομικών αποτελεσμάτων της για το 2021 ότι αυτό εν τέλει θα τεθεί σε λειτουργία το πρώτο εξάμηνο του 2025.

Η νέα μονάδα, αρχικά θα συνεισφέρει επιπλέον 40.000 τόνους παραγωγικής ικανότητας γιαουρτιού ετησίως και θα κατασκευαστεί στο επιχειρηματικό πάρκο Riegmeer Hoogeveen στην Ολλανδία. Ήδη η εταιρεία έχει υπογράψει σύμβαση προαίρεσης με τον δήμο του Hoogeveen για την απόκτηση οικοπέδου 15 εκταρίων ενώ η επένδυση αναμένεται να ανέλθει στα 150 εκατ. ευρώ.

Αναφορικά με την πορεία των αποτελεσμάτων της πέρυσι οι πωλήσεις της γαλακτοβιομηχανίας σημείωσαν οριακή αύξηση 2,7% στα 535,6 εκατ. δολάρια, ο όγκος πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 3,4% ενώ η μέση καθαρή τιμή πώληση των προϊόντων της μειώθηκε 2,4%. Η τιμή του γάλακτος που χρησιμοποιεί η εταιρεία στις εγκαταστάσεις της στην Ελλάδα και στις ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 19,3% και 11,5% αντίστοιχα.

Τα λειτουργικά της κέρδη αυτά μειώθηκαν κατά 37% στα 44,5 εκατ. δολάρια και τα καθαρά της κέρδη συρρικνώθηκαν στα 15,8 εκατ. δολάρια από 43,3 εκατ. δολάρια που ήταν το 2020.

Σε ότι αφορά τις επιμέρους αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται στις ΗΠΑ οι πωλήσεις της μειώθηκαν 1,4% σε αξία, στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν 5,1% και στην Ιταλία ενισχύθηκαν κατά 12,4%.

Στην Ελλάδα, η εταιρεία η οποία διατηρεί την πρώτη θέση με μερίδιο 24,3% σε όγκο και 23,8% σε αξία, οι πωλήσεις της αυξήθηκαν οριακά κατά 0,8%. Οι πωλήσεις της σε αξία εκτός Ελλάδας αντιπροσώπευαν το 85,1% των συνολικών πωλήσεών της σε αξία το 2021, έναντι 84,8% το 2020. Συγκεκριμένα οι πωλήσεις των προϊόντων της στην ελληνική αγορά αντιπροσώπευαν περίπου το 16,6%, 15,7% και 15,5% του όγκου των πωλήσεών της και το 15,3%, 15,2% και 14,9% των εσόδων από τις πωλήσεις της για τις χρήσεις που έληξαν στις 31 Δεκεμβρίου 2019, 2020 και 2021, αντίστοιχα.

Σε ότι αφορά τον όγκο πωλήσεων της αυτές αυξήθηκαν πέρυσι κατά 3,4% κυρίως λόγω της αύξησης των πωλήσεων της σε όγκο στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ιταλία, την Ελλάδα και το Ηνωμένο Βασίλειο κατά 0,8 %, 10%, 2,2% και 2,2%, αντίστοιχα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v