Αν και ακόμα δεν έχουν γίνει επίσημες ανακοινώσεις από τη Meta Platforms Inc, για την εξαγορά της ελληνικής startup εταιρείας Accusonus, η ίδια η ελληνική εταιρεία επιβεβαίωσε ότι πλέον ανήκει στη μητρική εταιρεία του Facebook.
Σύμφωνα με πληροφορίες, με ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε όλους τους εγγεγραμμένους χρήστες της ελληνικής startup Accusonus και τίτλο «Αλλαγές στον λογαριασμό σας στο Accusonus», ανέφεραν ότι «η Accusonus εντάχθηκε στη Meta». Προφανώς, ο σκοπός είναι «να εκδημοκρατιστεί η δημιουργία περιεχομένου με την ανάπτυξη τεχνολογίας για εκατομμύρια χρήστες».
Πιο συγκεκριμένα, αυτή η εταιρική κίνηση σημαίνει ότι το SFX & Music Cellar (μια βιβλιοθήκη μουσικής και εφέ χωρίς δικαιώματα), η εφαρμογή Mauvio και τα Beat Making & Drum Mixing διακόπτονται. Σχετικά με το δημοφιλές πακέτο αποκατάστασης ήχου ERA Bundle (το οποίο είχε φτάσει στην έκτη έκδοσή του πριν από λίγους μήνες) και το φωνητικό εφέ Voice Changer λέγεται ότι «θα λάβει υποστήριξη μέχρι τις αρχές του 2023».
Μάλιστα στο site της ελληνικής startup αναφέρεται: «Η Accusonus ξεκινά μια νέα περιπέτεια! Είμαστε ευγνώμονες για την υποστήριξή σας σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού μας! Εάν έχετε αγοράσει ένα προϊόν accusonus πριν από τις 4 Μαρτίου, ρίξτε μια ματιά στις Συχνές Ερωτήσεις μας». Εκεί δίνονται σαφείς οδηγίες για όλες τις αγορές που έχουν γίνει πριν τις 4 Μαρτίου, ημερομηνία που όπως φαίνεται, ολοκληρώθηκε η εξαγορά της εταιρείας από τη Meta.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Meta Platforms εξαγόρασε το 100% της Accusonus από τους ιδρυτές και μετόχους της, Αλέξανδρο Τσιλφίδη, Ηλία Κοκκίνη και Μιχάλη Τζάννε, όπως και έτερο μέτοχό της, το κεφάλαιο επιχειρηματικών συμμετοχών Big Pi Ventures, συμφερόντων Μάρκου Βερέμη, σε αποτίμηση (enterprise value) περίπου 100 εκατομμυρίων ευρώ.
Το προφίλ της Accusonus
H ελληνική startup εξειδικεύεται στις καινοτόμες τεχνολογίες γύρω από τον ψηφιακό ήχο και χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη σε προϊόντα λογισμικού για να εκδημοκρατίσει την παραγωγή ηχητικού περιεχομένου και βίντεο. Tο software της Accusonus έχει χρησιμοποιηθεί από παραγωγούς που συνεργάζονται με κορυφαία ονόματα όπως οι Bob Dylan, Aerosmith, Dream Theatre και Sepultura, αλλά και από κορυφαία αμερικανικά στούντιο παραγωγής ταινιών.
Τα προϊόντα τους (Drumatom, Regroover, ERA Bundle, Mauvio, SFX Cellar) χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή από εκατομμύρια creators, παραγωγούς και στούντιο ηχογράφησης σε όλο τον κόσμο.
Η εταιρεία ιδρύθηκε επίσημα στα μέσα του 2013 από τον Ηλία Κοκκίνη και τον Αλέξανδρο Τσιλφίδη. Και οι δύο έχουν σπουδάσει Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί, ενώ έχουν διδακτορικό στην Τεχνολογία Ήχου στο Πολυτεχνείο της Πάτρας.
Λίγο αργότερα, μπήκε στην εταιρεία, ως συνιδρυτής και angel investor, ο Ελληνοαμερικανός Michael Tzannes. O Michael είναι ο πρώην CEO της Aware Inc, της εταιρείας που πρωτοστάτησε στην ανάπτυξη της τεχνολογίας DSL.
Αν και η ανάπτυξη των προϊόντων τους γίνεται κυρίως στην Ελλάδα, η Αccusonus, από την πρώτη στιγμή, κοιτάζει την παγκόσμια αγορά και τα προϊόντα τους έχουν πωληθεί σε πάνω από 100 χώρες. Οι βασικές τους αγορές είναι χώρες όπου ανθεί η βιομηχανία του θεάματος (ΗΠΑ, Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία, Καναδάς, Αυστραλία, Ιαπωνία κ.λπ.).
Το 2016 η εταιρεία σηκώνει γύρο χρηματοδότησης (seed) από το IQbility και το PJ Tech Catalyst fund. Τρία χρόνια μετά θα ακολουθήσει δεύτερος γύρος χρηματοδότησης ύψους 3,3 εκατ. δολ. από τους Venture Friends, Big Pi, IQbility, PJTech και μια ομάδα Αμερικανών επενδυτών.
Έκτοτε η εταιρεία επεκτείνει την παρουσία της στην αγορά των εργαλείων βελτίωσης ήχου για δημιουργούς περιεχομένου video και audio όλων των μεγεθών (από ερασιτέχνες youtubers μέχρι επαγγελματίες και studio).
Η εταιρεία έχει ως έδρα τη Βοστώνη, διατηρεί όμως τον κύριο κορμό δραστηριότητας στην Πάτρα, υπό την ομπρέλα θυγατρικής που λειτουργεί ως κέντρο έρευνας και ανάπτυξης. Οι εργαζόμενοί της προσεγγίζουν τους 50.
Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, ο κύκλος εργασιών της ελληνικής θυγατρικής το 2020 ανήλθε σε 1.287.281,20 ευρώ, αυξημένος σε ποσοστό 55,75% σε σχέση με το 2019. Τα έξοδα προ φόρων ανήλθαν σε 1.076.332,00 ευρώ, αυξημένα σε ποσοστό 44,23% σε σχέση με το 2019 και τα κέρδη της χρήσης προ φόρων ανήλθαν στις 211.968,39€, αυξημένα σε ποσοστό 168,43% σε σχέση με τα αντίστοιχα του 2019. Τα μετά φόρων κέρδη ήταν 209.268.01 ευρώ.