Notino: Ενισχύεται στα online καλλυντικά και μπαίνει στο φαρμακείο

Χωρίς φυσική παρουσία ανταγωνίζεται ηλεκτρονικά καταστήματα ελληνικών αλυσίδων. Από Τσεχία και Σλοβενία αρχίζει το άνοιγμα στα είδη φαρμακείου.

Notino: Ενισχύεται στα online καλλυντικά και μπαίνει στο φαρμακείο

Ενισχύει τη θέση της στην ελληνική αγορά καλλυντικών η τσεχική Notino, η οποία μόνο τον Ιανουάριο δέχθηκε στην πλατφόρμα της μισό εκατομμύριο επισκέψεις από Έλληνες καταναλωτές, ενώ προτίθεται να επεκταθεί και στα είδη φαρμακείου.

Πρόκειται για την πλατφόρμα πώλησης καλλυντικών με έδρα την Τσεχική Δημοκρατία, που αναπτύσσεται ραγδαία στην τοπική αγορά την τελευταία πενταετία.

Ήρθε στην Ελλάδα χωρίς να ιδρύσει κάποιας μορφής εταιρεία και χωρίς φυσικά καταστήματα. Κατάφερε όμως να διεισδύσει στην αγορά και ανταγωνίζεται εδραιωμένα e-shop της αγοράς καλλυντικών που αναπτύσσουν πωλήσεις και σε φυσικά καταστήματα όπως αυτά των Hondos Center, attica beauty της Αττικά Πολυκαταστήματα, Sephora, scarlet beauty συμφερόντων της οικογένειας Σαράντη και Galerie de Beaute.

Η διείσδυση της Notino στην τοπική αγορά ακολουθεί τις νέες τάσεις σε επίπεδο καταναλωτικών συνηθειών αλλά και επιχειρηματικών μοντέλων. Αυτό επισημαίνει στο Euro2day.gr ο Παναγιώτης Γκεζερλής, διευθύνων σύμβουλος της Convert Group, που βλέπει σημαντικές ευκαιρίες στο ψηφιακό κανάλι και για ελληνικές επιχειρήσεις καλλυντικών, προκειμένου να αυξήσουν τις εξαγωγές τους και να γίνουν ορατές σε μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό. Με βάση τα στοιχεία της Convert Group, μόνο στα online supermarket οι πωλήσεις καλλυντικών σημείωσαν αύξηση 75% το 2021 ενώ στα online φαρμακεία η αύξηση ήταν 21%.

Ενδεικτικό είναι επίσης ότι brands με ελληνικές ρίζες όπως Korres, Apivita, Frezyderm αλλά και τα εμπορικά σήματα πολυεθνικών όπως η L’Oreal πραγματοποιούν μέσω των e-shop πάνω από το 25-40% του τζίρου τους.

Τις ευκαιρίες της online αγοράς καλλυντικών αξιοποιεί και η Notino, που ιδρύθηκε το 2004 από τον Michal Zámec και σήμερα έχει παρουσία σε 28 χώρες. Επεκτάθηκε σταδιακά σε όλο σχεδόν τον ευρωπαϊκό χάρτη ξεκινώντας την πρώτη πενταετία από Σλοβακία, Πολωνία, Γερμανία, Ουγγαρία, Ρουμανία και Ουκρανία. Στην Ελλάδα ήρθε το 2017, χρονιά κατά την οποία ανέβασε ταχύτητα στο επενδυτικό της πλάνο, καθώς ενεργοποίησε την πλατφόρμα της σε 9 αγορές συνολικά.

Η επέκταση στα είδη φαρμακείου

Το μοντέλο ανάπτυξης της Notino δεν περιλαμβάνει κατ’ ανάγκη φυσική παρουσία, ούτε εταιρική οντότητα στις χώρες εισόδου, όπως συμβαίνει με την Ελλάδα. Αναπτύσσει ωστόσο και δίκτυο φυσικών καταστημάτων σε επιλεγμένες μεγάλες πόλεις και πλέον σχεδιάζει να επεκταθεί στα είδη φαρμακείου αλλά και να αναπτύξει τις υποδομές της σε κέντρα διανομής, ώστε να συντομεύσει τους χρόνους παράδοσης των παραγγελιών. Πρόσφατα επένδυσε σε ένα κέντρο διανομής στη Ρουμανία που εξυπηρετεί τις παραγγελίες από Βουλγαρία και Ελλάδα, καλύπτοντας ευρύτερα την περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης ενώ ένα νέο κέντρο διανομής στην Ιταλία θα εξυπηρετήσει χώρες της Δυτικής Ευρώπης.

Η επέκταση στα είδη φαρμακείου είναι θέμα χρόνου να λάβει διαστάσεις στο δίκτυο της πλατφόρμας που κυριαρχεί στις online πωλήσεις καλλυντικών στην Ευρώπη. Ήδη έχουν πρόσβαση σε ένα κωδικολόγιο μερικών χιλιάδων προϊόντων οι πελάτες της Notino στην Τσεχική Δημοκρατία και τη Σλοβακία. Η εταιρεία, που έχει κατακτήσει ισχυρό μερίδιο στα καλλυντικά και ειδικά στα αρωματικά προϊόντα, ανταποκρίνεται γρήγορα στις καταναλωτικές τάσεις της Δύσης για ένα πλήρες χαρτοφυλάκιο προϊόντων ομορφιάς και υγείας, θέτοντας τις προϋποθέσεις για ακόμη καλύτερες οικονομικές επιδόσεις.

Σημειώνεται ότι με βάση δημοσιευμένα στοιχεία το 2020 εν μέσω πανδημίας, ο κύκλος εργασιών της Notino ανήλθε σε 563 εκατ. ευρώ με αύξηση 53% και το 2021 έφτασε στα 740 εκατ. ευρώ, με αύξηση περίπου 32%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v