Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

attica: Πάνω από τις προβλέψεις το 2021

Στα 144 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις το 2021, με 14,5 εκατ. ευρώ EBITDA. Οι επιδόσεις των θυγατρικών, τα σχέδια στο ψηφιακό κανάλι και η κάλυψη του «κενού» των Κινέζων.

attica: Πάνω από τις προβλέψεις το 2021

Στα προ κρίσης επίπεδα επέστρεψαν το 2021 οι επιδόσεις της Αττικά Πολυκαταστήματα, ξεπερνώντας τις προβλέψεις της διοίκησης, η οποία προτεραιοποιεί το 2022 την επένδυση στο ψηφιακό κανάλι. Θα προσφέρει από τον Μάρτιο σε ενιαίο περιβάλλον την γκάμα προϊόντων των πολυκαταστημάτων attica και των καλλυντικών του attica beauty, ενώ προχωρά και σε συγχώνευση με τη θυγατρική Cosmobrands, η οποία θα προσθέτει 16 εκατ. ευρώ τζίρο.

Ειδικότερα, η Αττικά Πολυκαταστήματα είδε τις πωλήσεις της να ανακάμπτουν σταδιακά μετά τα lockdown και παρά την απουσία Κινέζων τουριστών, που παραδοσιακά πριμοδοτούν τον τζίρο της, κάλυψε τις απώλειες της πανδημίας.

Σύμφωνα με προσωρινά στοιχεία, ο κύκλος εργασιών το 2021 ανήλθε σε 144 εκατ. ευρώ. Είναι ενισχυμένος σχεδόν κατά 46% σε σχέση με το 2020, που διαμορφώθηκε σε 98,8 εκατ. ευρώ και μειωμένος κατά 22% σε σχέση με το 2019, που ανήλθε σε 183,7 εκατ. ευρώ. Σε συγκρίσιμη βάση, συνυπολογίζοντας δηλαδή τις ημέρες που τα καταστήματα ήταν κλειστά το 2021, χρονιά που άρχισε με lockdown στο λιανεμπόριο, οι πωλήσεις το 2021 βρέθηκαν στα επίπεδα του 2019. Πρακτικά, το 2021 οι ημέρες λειτουργίας των καταστημάτων ήταν 22% λιγότερες από αυτές του 2019 και οι πωλήσεις σημείωσαν ακριβώς το ίδιο ποσοστό πτώσης.

Η λειτουργική κερδοφορία αποδείχθηκε ανθεκτική, χάρη στην προσαρμογή των ενοικίων την περίοδο που ήταν κλειστά τα καταστήματα και διαμορφώθηκε σε 14,5 εκατ. ευρώ (EBITDA) εξαιρουμένης της επίδρασης από το IFRS 16 (ή 28 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένης της επίδρασης του προτύπου) από 18 εκατ. ευρώ το 2019 και 4,5 εκατ. ευρώ το 2020. Επίσης τα κέρδη προ φόρων πριν και μετά την επίδραση του IFRS 16 ανήλθαν σε 8 εκατ. ευρώ και 6 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Σε πλήρη λειτουργία, το 2019, τα κέρδη προ φόρων, χωρίς επίδραση του IFRS 16 ήταν 12 εκατ. ευρώ.

Με την επιστροφή στην κανονικότητα, ο καθαρός δανεισμός της εταιρείας -δάνεια μείον ταμείο- διαμορφώθηκε σε 7 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2021.

Οι επιδόσεις σε μια χρονιά προκλήσεων ξεπέρασαν τις προβλέψεις της διοίκησης σε ποσοστό περίπου 12,5%, καθώς είχε υπολογίσει τζίρο 128 εκατ. ευρώ πέρυσι και έκλεισε με 144 εκατ. ευρώ εκτιμώντας ότι το rebound θα ήταν πιο ήπιο. Στελέχη της διοίκησης σχολιάζουν επίσης τη θετική επίδραση από την ενίσχυση των χώρων πωλήσεων, κατά περίπου 7-8%, με τις επενδύσεις στην επέκταση του 3ου και 4ου ορόφου του attica στο City Link. Πρόκειται για χώρους του ακινήτου όπου στεγάζονται τα γραφεία της Tράπεζας Πειραιώς. Όπως έχει γνωστοποιήσει η διοίκηση της Αττικά Πολυκαταστήματα, η μετεγκατάσταση των κεντρικών γραφείων της τράπεζας στο Ελληνικό με ορίζοντα το 2025 θα απελευθερώσει χώρο για περαιτέρω επεκτάσεις.

Εν τω μεταξύ, με το όφελος που είχε η εταιρεία από τα επιπλέον τετραγωνικά στο κεντρικό της κατάστημα κατάφερε να αντισταθμίσει τις απώλειες από την απουσία Κινέζων τουριστών, που υπολογίζεται ότι της στοίχισαν τζίρο από αγορές tax free περίπου 7-8%. Αυτός είναι άλλωστε και ο σημαντικότερος λόγος για την υστέρηση του attica του Συντάγματος συγκριτικά με τις επιδόσεις άλλων πολυκαταστημάτων του δικτύου. Η εμπορική κίνηση ωστόσο επηρεάστηκε και από την τηλεργασία, τη μείωση της επισκεψιμότητας του κέντρου από τους πολίτες που απέφευγαν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς την περίοδο των αυστηρών περιοριστικών μέτρων κ.ά.

Στρατηγική και επενδύσεις

Υπενθυμίζεται ότι το 2021 η Αττικά Πολυκαταστήματα επένδυσε περίπου 4 εκατ. ευρώ για την επέκταση των χώρων της ναυαρχίδας του δικτύου της ενώ για το 2022 δίνει έμφαση στο ψηφιακό κανάλι. Προχωρά στην ενσωμάτωση της Cosmobrands, με ημερομηνία μετασχηματισμού 31.12.2021. Η Cosmobrands, που αναπτύσσει ηλεκτρονικές πωλήσεις (atticabeauty.gr), καθώς και χονδρική πώληση καλλυντικών και παραφαρμακευτικών προϊόντων, το 2021 πραγματοποίησε πωλήσεις 16 εκατ. ευρώ από 17 εκατ. ευρώ το 2020. Η μικρή διαφορά αποδίδεται στη σταδιακή επιστροφή των καταναλωτών στα φυσικά καταστήματα. Η Cosmobrands εμφάνισε κέρδη προ φόρων 1 εκατ. ευρώ το 2021 από 500 χιλ. ευρώ το 2020.

Με τη συγχώνευση η Αττικά Πολυκαταστήματα θα ενισχύσει τη θέση της. Ενδεικτικά, εάν είχε γίνει η συγχώνευση, ο τζίρος το 2021 θα ήταν 160 εκατ. ευρώ από 195 εκατ. ευρώ αθροιστικά, για τις δύο εταιρείες, το 2019. Στο πλαίσιο του σχεδιασμού είναι η ενοποίηση των δύο εταιρειών να συνδυαστεί με αναβάθμιση της πλατφόρμας ηλεκτρονικών πωλήσεων όπου θα περιλαμβάνεται το χαρτοφυλάκιο προϊόντων των φυσικών καταστημάτων και του e-shop καλλυντικών, με στόχο το λανσάρισμα να γίνει τον Μάρτιο. Στο ενιαίο περιβάλλον, σταδιακά, μέχρι το τέλος του 2022, θα έχουν εισαχθεί προϊόντα ένδυσης πέραν των ειδών ταξιδιού, αξεσουάρ και εποχιακών που διατίθενται σήμερα.

Εν τω μεταξύ σταθερά αναπτύσσεται και η έτερη θυγατρική του ομίλου, η RVU Distribution, με δραστηριότητα στη χονδρική. Έκλεισε το 2021 με πωλήσεις 11,3 εκατ. ευρώ, σχεδόν τριπλάσιες του 2019, ήτοι 4,5 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία διαθέτει στην ελληνική αγορά μάρκες όπως Samsonite, American Tourister, Scotch & Soda, Happy Socks, Barbour και Marco Polo και στην Κύπρο διαθέτει επιπλέον την Gant. Επίσης μέσω franchise αναπτύσσει μάρκες όπως Clarks, Havaianas και On.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v