Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Επιστροφή στην ανάπτυξη για τα H&M, κλειδί το omnichannel

Ανάπτυξη 20% για τον όμιλο στο πρώτο δίμηνο του 2022. Tο θετικό momentum σχολιάζει στο Euro2day η Minna Carlberg, Country Sales Manager. Στη χώρα λειτουργούν 35 καταστήματα. Το 2020 επέκτεινε τις online πωλήσεις.

Επιστροφή στην ανάπτυξη για τα H&M, κλειδί το omnichannel

Επιστρέφει στην ανάπτυξη και επενδύει σε στρατηγική omnichannel ο όμιλος H&M, ακολουθώντας την ίδια πολιτική και στην Ελλάδα, όπου το τοπικό δίκτυο φαίνεται να βρίσκει βηματισμό προς την έξοδο από την κρίση της πανδημίας, που στοίχισε 24% του τζίρου το 2020, με την πτώση να διευρύνεται σε 50% στο α’ τρίμηνο της οικονομικής χρήσης 2021.

Οι επιδόσεις στην έναρξη της νέας οικονομικής χρήσης, από 1η Δεκεμβρίου του 2021, είναι ενθαρρυντικές ενώ ικανοποίηση επικρατεί στο επιτελείο του ελληνικού βραχίονα της πολυεθνικής για το κλείσιμο της περασμένης χρονιάς (Δεκέμβριος 2020 - Νοέμβριος 2021).

Με βάση επίσημα στοιχεία, στο σύνολο του ομίλου, την περίοδο 1η Δεκεμβρίου 2021 έως 31η Ιανουαρίου 2022, οι πωλήσεις σε τοπικά νομίσματα εκτιμάται ότι είναι ενισχυμένες κατά 20% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, παρά τις συνέπειες από το τελευταίο κύμα της πανδημίας. Ισχυρή ανάκαμψη εκτιμάται ότι σημειώθηκε και στην Ελλάδα, δεδομένου ότι η σύγκριση γίνεται με μια περίοδο που τα καταστήματα ήταν κλειστά ή λειτουργούσαν με περιορισμούς. Υπενθυμίζεται ότι από τις αρχές Απριλίου του 2021 άρχισαν να αίρονται σταδιακά τα περιοριστικά μέτρα στο λιανεμπόριο, οπότε και άρχισαν να ανακάμπτουν και τα μεγέθη της αλυσίδας στη χώρα.

Η Η&Μ συνέχισε εξάλλου να κάνει χρήση των ευεργετικών διατάξεων που θεσμοθέτησε η ελληνική κυβέρνηση για τις εταιρείες των οποίων η λειτουργία ανεστάλη ή επηρεάστηκε αρνητικά από την πανδημία.

Η χρονιά, πάντως, έκλεισε θετικά σε επίπεδο χώρας ενώ οι παγκόσμιες πωλήσεις του δικτύου της H&M σε τοπικά νομίσματα αυξήθηκαν κατά 12% το 2021 (Δεκέμβριος 2020 - Νοέμβριος 2021) στα 198,967 δισ. κορώνες (19 δισ. ευρώ), προσεγγίζοντας τα επίπεδα του 2019 (όταν οι πωλήσεις ανήλθαν σε 232,755 εκατ. κορώνες). Τα καθαρά κέρδη ήταν επτά φορές πάνω από τα επίπεδα του 2020, στα 14,3 δισ. κορώνες (1,4 δισ. ευρώ) από 2 δισ. κορώνες (196,5 εκατ. ευρώ) αντίστοιχα.

Σημειώνεται ότι στις οικονομικές καταστάσεις δεν περιλαμβάνονται πλέον αναφορές για τις επιδόσεις ανά χώρα, ενώ αναφέρονται μόνο τα αποτελέσματα για τις δέκα μεγαλύτερες αγορές και τις επιδόσεις ανά γεωγραφική περιφέρεια. Πρακτικά, επίσημα στοιχεία για το 2021 θα είναι διαθέσιμα για την Ελλάδα όταν δημοσιευθεί ο ισολογισμός της H&M Ηennes και Mauritz ΑΕΕ. Σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό του 2020, η εταιρεία εμφάνισε κύκλο εργασιών 108,13 εκατ. ευρώ με πτώση 32,42% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, με καθαρά κέρδη 2,29 εκατ. ευρώ και μείωση 34,17%.

Σχολιάζοντας τις επιδόσεις για την οικονομική χρήση 2021 στην τοπική αγορά η Minna Carlberg, Country Sales Manager, Sales Market Greece, αναφέρει στο Euro2day.gr ότι τα αποτελέσματα του ομίλου H&M δείχνουν ξεκάθαρα πως τον περασμένο χρόνο ο όμιλος κατάφερε να βρει ευκαιρίες και να γίνει πιο δυνατός, χτίζοντας παράλληλα ανθεκτικότητα στην πλοήγηση στο μέλλον και συνεχίζοντας να αναπτύσσεται.

«Ο όμιλος H&M επιστρέφει στην ανάπτυξη και εμείς -ως Sales Market Greece- θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε αυτό το ταξίδι με σαφή εστίαση στην “omni” ανάπτυξή μας. Για να γίνουμε πραγματικά πελατοκεντρικοί, πρέπει να καλλιεργήσουμε περαιτέρω την εστίαση στον πελάτη στην κουλτούρα μας και να κάνουμε τους πελάτες επίκεντρο σε κάθε απόφαση που παίρνουμε», τονίζει η κα Carlberg.

Ας σημειωθεί ότι στην Ελλάδα λειτουργούν 35 καταστήματα και εν μέσω πανδημίας, το 2020, η H&M εγκαινίασε online καταστήματα και για τα υπόλοιπα σήματα του χαρτοφυλακίου της, πέραν της ναυαρχίδας H&M (COS, Monki, Weekday, & Other Stories και ARKET). Επίσης εγκαινίασε την πρώτη boutique COS, στο Golden Hall, στις αρχές του 2021.

Τα σχέδια για το μέλλον

Ο όμιλος έχει φιλόδοξα σχέδια για το μέλλον, καθώς σχεδιάζει να διπλασιάσει τις πωλήσεις του μέχρι το 2030 ενώ ταυτόχρονα στοχεύει να μειώσει στο ήμισυ το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα. Για να πετύχει τους φιλόδοξους στόχους του αυξάνει τις επενδύσεις σε περίπου 10 δισ. κορώνες (περίπου 1 δισ. ευρώ) το 2022 ανοίγοντας έξι νέες αγορές.

Σχεδιάζει να εγκαινιάσει τα πρώτα καταστήματα H&M σε Ισημερινό, Κοσσυφοπέδιο και Βόρεια Μακεδονία και μέσω franchise σε Κόστα Ρίκα, Γουατεμάλα και Καμπότζη. Αναφορικά με την επέκταση του online καναλιού, το 2022 συνεχίζεται με τη Λευκορωσία, την Κολομβία, το Καζακστάν, το Περού και την Ουκρανία. Επίσης, η εταιρεία ενεργοποιεί εκ νέου τη μερισματική πολιτική της, με το διοικητικό συμβούλιο να προτείνει στη γενική συνέλευση μέρισμα 6,50 κορώνες ανά μετοχή.

Εν κατακλείδι, όπως σημειώνει στο μήνυμά της η Helena Helmersson, CEO της μητρικής εταιρείας, ο όμιλος H&M έκλεισε τη χρονιά δυνατά, με τις πωλήσεις να επιστρέφουν στα επίπεδα προ πανδημίας, με ισχυρή κερδοφορία και οικονομική θέση που μπορεί να υποστηρίξει νέο κύκλο ανάπτυξης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v