ΖAΡΟΣ: Η κρητική εταιρεία που πούλησε... 100 εκατ. μπουκαλάκια νερό

Επιστροφή στα προ Covid επίπεδα για τη ΖΑΡΟΣ, που εμφάνισε πέρυσι ανάπτυξη 20-21%. Η εκτίναξη του λειτουργικού κόστους και οι... ανατιμήσεις.

ΖAΡΟΣ: Η κρητική εταιρεία που πούλησε... 100 εκατ. μπουκαλάκια νερό

Για την κρητική βιομηχανία εμφιάλωσης νερού ΖΑΡΟΣ ΑΕ, η περασμένη χρονιά ήταν θετική από άποψη κύκλου εργασιών.

Πούλησε περισσότερα από 100 εκατομμύρια μπουκαλάκια νερό και ο τζίρος της κατέγραψε ποσοστιαία ανάπτυξη 20-21% σε σχέση με το 2020. Ωστόσο η αύξηση κατά 35-40% του κόστους στο πλαστικό σε συνδυασμό με τον υπερδιπλασιασμό του ενεργειακού κόστους «ροκανίζει» την κερδοφορία της.

«Το δεύτερο εξάμηνο του 2021 πληρώσαμε για ρεύμα 700.000 ευρώ από 300.000 ευρώ που είχαμε πληρώσει το αντίστοιχο διάστημα του 2020», λέει στέλεχος της εταιρείας στο Εuro2day.gr. Σήμερα τα μεγαλύτερα κόστη για μια εταιρεία εμφιάλωσης νερού, όπως είναι η ΖΑΡΟΣ, είναι τα υλικά συσκευασίας, η μισθοδοσία, η ενέργεια και οι συντηρήσεις του εργοστασίου.

Η εκτίναξη του λειτουργικού κόστους αναγκάζει όλες τις εταιρείες του κλάδου να προχωρήσουν σε ανατιμήσεις, λένε στελέχη της αγοράς που μίλησαν στο Euro2day.gr. Σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν ήδη σταλεί στα σούπερ μάρκετ οι νέοι τιμοκατάλογοι, που περιλαμβάνουν ανατιμήσεις 10-20%, με τις αυξήσεις που θα περάσουν στο ράφι να κυμαίνονται στο 10%. Σημειώνεται ότι ένα μπουκαλάκι νερό των 500 ml φεύγει από το εργοστάσιο εμφιάλωσης νερού στα 7-9 λεπτά και φθάνει να πωλείται στα περίπτερα προς 50 λεπτά και στο ράφι των σούπερ μάρκετ από 12 έως 18 λεπτά.

Σε ό,τι αφορά τη ΖΑΡΟΣ, οι εγκαταστάσεις της οποίας βρίσκονται στο Νομό Ηρακλείου, στους πρόποδες της οροσειράς του Ψηλορείτη, η εταιρεία διαθέτει 5 γραμμές παραγωγής για την εμφιάλωση, διανομή και εμπορία φυσικού μεταλλικού και ανθρακικού νερού και ελέγχει μερίδιο 6% της εγχώριας αγοράς.

Το 2020 -τελευταίος δημοσιευμένος ισολογισμός-, οι πωλήσεις της διαμορφώθηκαν στα 12,282 εκατ. ευρώ από 14,016 εκατ. ευρώ το 2019, παρουσιάζοντας μείωση 12,37%. Τα μικτά αποτελέσματα (κέρδη) υποχώρησαν στο 1,625 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση 40,7%, ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους μειώθηκε κατά 32% περίπου. Η μείωση των μικτών αποτελεσμάτων οφείλεται, αφενός, στη μείωση του κύκλου εργασιών και αφετέρου, στη μείωση του μικτού περιθωρίου κέρδους. Τα ολικά αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν σε κέρδη 84.367 ευρώ έναντι κερδών 1,013 εκατ. ευρώ ενώ τα EBITDA μειώθηκαν στο 1,889 εκατ. ευρώ από 2,870 εκατ. ευρώ το 2019.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v