Πράσινο υδρογόνο: Το... πετρέλαιο του μέλλοντος συνασπίζει ΔΕΗ και Motor Oil

Το πράσινο υδρογόνο θα παραχθεί με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από τη νέα γενιά ΑΠΕ που αναπτύσσει η ΔΕH Ανανεώσιμες. Η διανομή του νέου προϊόντος αποφασίστηκε να είναι ευθύνη της Motor Oil.

Πράσινο υδρογόνο: Το... πετρέλαιο του μέλλοντος συνασπίζει ΔΕΗ και Motor Oil

Μία νέα αγορά για το… πετρέλαιο του μέλλοντος, το πράσινο υδρογόνο, φιλοδοξούν να δημιουργήσουν από κοινού η ΔΕΗ με τη Motor Oil.

Η σύμπραξη που ανακοίνωσαν επίσημα χθες, με την υπογραφή Μνημονίου Συναντίληψης, συνιστά σημειολογικά, όπως ανέφεραν αρμόδιες πηγές στο Euro2day.gr, στρατηγική συμμαχία με μακροπρόθεσμη βάση.

Το πράσινο υδρογόνο θα παραχθεί με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από τη νέα γενιά ΑΠΕ που αναπτύσσει η ΔΕH Ανανεώσιμες. Η διανομή του νέου προϊόντος, για χρήση από τη βιομηχανία έως τις μεταφορές και τη θέρμανση, αποφασίστηκε να είναι ευθύνη της Motor Oil.

Το υδρογόνο υπάρχει σε μοριακές μορφές, όπως το νερό ή διάφορες οργανικές ενώσεις. Παράγεται με διάφορες μεθόδους, μία από τις οποίες είναι η ηλεκτρόλυση, που διασπά την πρώτη ύλη, το νερό, σε οξυγόνο και υδρογόνο.

Η ηλεκτρόλυση θεωρείται η πλέον ενεργοβόρα και κοστοβόρα, γιατί απαιτεί τεράστιες ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας. Όταν αυτή η ενέργεια προέρχεται από ανανεώσιμη πηγή (φωτοβολταϊκά, αιολικά, βιομάζα, κ.λπ.), τότε το παραγόμενο προϊόν αποκαλείται πράσινο ή ανανεώσιμο υδρογόνο, χωρίς εκπομπές ρύπων κατά την παραγωγή του. Μη φιλικό προς το περιβάλλον, αντίθετα, είναι το υδρογόνο που παράγεται με βιομηχανικές μεθόδους και χρήση φυσικού αερίου ή λιγνίτη.

Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες του Euro2day.gr, η ηλεκτρική ενέργεια που θα χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή του πράσινου υδρογόνου της σύμπραξης ΔΕΗ και Motor Oil θα προέρχεται κυρίως από φωτοβολταϊκά πάρκα, ως φθηνότερη ενεργειακή λύση.

Μέχρι τα τέλη του έτους σχεδιάζεται να έχουν αποσαφηνιστεί με αναλύσεις και μελέτες, αφενός, η κρίσιμη μάζα του χαρτοφυλακίου σε ΑΠΕ που θα απαιτηθεί να χρησιμοποιηθεί για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας και αφετέρου, η ετήσια ποσότητα της παραγωγής υδρογόνου.

«Το πρώτο βήμα που χρειάζεται να γίνει είναι η ταυτοποίηση της αναγκαίας ισχύος των ΑΠΕ και του αναλογούντος όγκου του παραγόμενου υδρογόνου», ανέφερε αρμόδια πηγή. Συνεπώς, δεν αποκλείεται να χρειαστεί η κατασκευή και νέων ΑΠΕ, πέραν αυτών που ήδη προωθεί η ΔΕHΑΝ, ενώ δεν έχει αποφασιστεί, σε αυτή τη φάση τουλάχιστον, αν θα συμμετέχει με ΑΠΕ και η Motor Oil.

Το επόμενο βήμα θα είναι η δημιουργία ειδικών υποδομών που θα τροφοδοτούν με ανανεώσιμη ενέργεια εγκαταστάσεις μονάδων ηλεκτρόλυσης, για την παραγωγή του πράσινου υδρογόνου και στη συνέχεια την αποθήκευσή του.

Με τα δεδομένα αυτά, δεν είναι δυνατό να προσδιοριστεί ακόμα η χρονική έναρξη της παραγωγής του νέου προϊόντος. Το φιλόδοξο project θα αναλάβει να υλοποιήσει η κοινή εταιρεία (Joint Venture) που θα ιδρύσουν η Motor Oil (51%) και η ΔΕH (49%).

Οι δύο εταίροι δεν είναι η πρώτη φορά που συμπράττουν. Συμμετέχουν, κατ' αρχάς, μαζί με άλλους φορείς, στο cluster «White Dragon», επίσης για παραγωγή πράσινου υδρογόνου στη Δυτική Μακεδονία, μέσω ηλεκτρόλυσης από ηλιακή ενέργεια και διανομή του με το δίκτυο του ΔΕΣΦΑ και του TAP. Κατά δεύτερον, διεκδικούν από κοινού την εξαγορά της ΔΕΠΑ Εμπορίας στον εκκρεμή διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ.

Επίσης, η Motor Oil προωθεί το έργο Blue Med, για την παραγωγή μπλε και πράσινου υδρογόνου, στο οποίο αναμένεται η συμμετοχή του ΔΕΣΦΑ και της ΔEΗ.

Το «White Dragon» και το «Blue Med» είναι τα δύο από τα πέντε συνολικά ελληνικά έργα που ενέκρινε η κυβέρνηση για ένταξή τους στο πρώτο κύμα Σημαντικών Έργων Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος (IPCEI) «Υδρογόνο» και τα οποία έχουν προκοινοποιηθεί στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα για στήριξη από τα χρηματοδοτικά εργαλεία της Ε.Ε.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v