Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Public: 90 εκατ. ευρώ οι επενδύσεις της Olympia με τον 2ο γύρο

Αγόρασε επιπλέον 23% από τη Media Saturn Holding και επενδύει σε logistics, last mile, deals και συνέργειες με το marketplace.

Public: 90 εκατ. ευρώ οι επενδύσεις της Olympia με τον 2ο γύρο

Με 90 εκατ. ευρώ συνολική επένδυση ο όμιλος Olympia αναπτύσσει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα για το δίκτυο Public σε επίπεδο logistics, last mile, αλλά και προϊοντικού μίγματος, επεκτείνοντας το ράφι του στο marketplace με συνέργειες μέσω των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων.

Ειδικότερα, προσθέτει επιπλέον 11.000 τ.μ. στις αποθήκες του Ασπρόπυργου, δημιουργώντας χώρους 33.000 τ.μ., ενισχύει το call center και προσθέτει δυναμικότητα στον στόλο μεταφορικών οχημάτων, πέραν των 20-25 ιδιόκτητων βαν και των στρατηγικών συνεργασιών όπως με την Easy Mail και τη Βεϊνόγλου.

Ο όμιλος Olympia απέκτησε επιπλέον 23% στο joint venture με τη Media Saturn Holding, αυξάνοντας τον έλεγχό του στο 98% από 75%, με τη Media Saturn Holding να μειώνει σε 2% από 25%. Έτσι εξασφαλίζει τη συνέχεια της ροής τεχνογνωσίας από τον γερμανικό όμιλο και ταυτόχρονα αποκτά τον έλεγχο που απαιτεί η νέα στρατηγική για την ανάδειξη του Public Group σε κορυφαίο omnichannel retailer, στοχεύοντας σε συνολικό τζίρο πάνω από μισό δισ. ευρώ.

Αναφορικά με τις ανακατατάξεις στην εταιρεία, ήδη πιστοποιήθηκε καταβολή αύξησης μετοχικού κεφαλαίου 5 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με απόφαση της γενικής συνέλευσης των μετόχων της Retail World (Public Media Markt) στις 24.12.2021.

Σημειώνεται ότι η επένδυση ύψους 50 εκατ. ευρώ που ανακοίνωσε χθες ο όμιλος Olympia αποτελεί τον δεύτερο κύκλο επενδύσεων που ουσιαστικά άρχισαν εν μέσω πανδημίας, με την αναβάθμιση των υποδομών της αποθήκης στον Ασπρόπυργο. Την περίοδο 2019 - 2021 επενδύθηκαν 40 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 15 εκατ. ευρώ αφορούσαν την αποθήκη, 15 εκατ. ευρώ το νέο concept καταστημάτων και τα υπόλοιπα την ανάπτυξη call center και υποδομών τεχνολογίας.

Πλέον η εταιρεία επανατοποθετείται με το Public Group που αποκτά κεντρικοποιημένη διαχείριση, με μια μεγάλη κεντρική αποθήκη που μπορεί να υποστηρίξει τον στόχο για καλύτερη επίδοση στο last mile, όπου σχεδιάζονται υπηρεσίες παράδοσης Σαββατοκύριακο, νυχτερινές ώρες ή/και την ίδια ημέρα.

Σήμερα η εταιρεία διαχειρίζεται τη μεγαλύτερη προϊοντική γκάμα της αγοράς, με πάνω από 1 εκατ. προϊόντα ενώ προσφέρει στους πελάτες της 100.000 προϊόντα, με δυνατότητα για αυθημερόν παραλαβή από κατάστημα και συνολικά παράδοση σε 1-3 μέρες σε όλη την Ελλάδα. Aυτές οι επιδόσεις αναμένεται να βελτιωθούν περαιτέρω με τη νέα στρατηγική.

Το νέο format καταστημάτων και οι υπηρεσίες

Εν τω μεταξύ, η διοίκηση του Public Group διαπιστώνει ότι έχει ανταπόκριση στο καταναλωτικό κοινό το νέο format καταστημάτων, με διευρυμένο προϊοντικό μίγμα, που συνδυάζει και τα δύο concept, Public και Media Markt. Σε συνέχεια της πιλοτικής εφαρμογής του σε Golden Hall, Κύπρο, καθώς και στο Μαρούσι, όπου προσαρμόστηκε πέρυσι το φθινόπωρο, θα υιοθετηθεί και από τα υπόλοιπα καταστήματα του δικτύου.

Έμφαση δίνεται επίσης στην ανάπτυξη εσωτερικής ομάδας ειδικών της τεχνολογίας. Σήμερα διαθέτει γύρω στους 40 developers και στόχος είναι να φτάσουν τους 100 μέσα στη χρονιά, ώστε να δημιουργηθεί μια νέα γκάμα υπηρεσιών που μέχρι πρότινος ο καταναλωτής αναζητούσε στην αγορά, μετά την απόκτηση προϊόντων τεχνολογίας από το κατάστημα. Ανάλογο είναι το σχέδιο για τις ηλεκτρικές συσκευές, με την ανάπτυξη υπηρεσιών μετά την πώληση και υποστήριξης στο σπίτι. Ενδεικτική στο πλαίσιο αυτό είναι η επένδυση στο Douleutaras ενώ κυοφορείται συνεργασία και με το δίκτυο i-Repair, που προς το παρόν είναι σε πιλοτικό στάδιο, σε πέντε καταστήματα του δικτύου.

Η συμπληρωματικότητα με το marketplace

Αναφορικά με την πλατφόρμα Public Marketplace, η στρατηγική του Public Grοup προβλέπει εστίαση σε συμπληρωματικές κατηγορίες, που σχετίζονται με τη δραστηριότητα του δικτύου των 70 φυσικών καταστημάτων. Στόχος είναι ένα ανεξάντλητο ράφι (endless shelf), στο οποίο, όπως σημειώνουν στελέχη του ομίλου, ο πελάτης θα έχει τη δυνατότητα να βρίσκει αυτό που ψάχνει είτε στο κατάστημα είτε στο marketplace. Στο επίκεντρο είναι είδη τεχνολογίας, υπηρεσίες γύρω από τον πολιτισμό, τις οικιακές συσκευές και δυνατότητες για αγορές online ή από κατάστημα σε συνδυασμό με επιπλέον εξυπηρέτηση σε όλο το ταξίδι του καταναλωτή.

Oι επιδόσεις

Η διοίκηση του ομίλου προσβλέπει στη νέα στρατηγική προκειμένου το Public Group να ενισχύσει το μερίδιό του στην αγορά, σε συνέχεια της συγχώνευσης με τη Media Saturn Ελλάς. Υπενθυμίζεται ότι το 2020 ο κύκλος εργασιών της ενιαίας εταιρείας Retail World ενισχύθηκε κατά 10,48% στα 296,5 εκατ. ευρώ, με αρνητικό αποτέλεσμα μετά από φόρους, στα 26,5 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 3,76 εκατ. ευρώ το 2019. Για τις επιδόσεις του 2021 επικρατεί ικανοποίηση στο επιτελείο της εταιρείας, που εκτιμά ότι επιβεβαιώθηκαν οι προσδοκίες του σε σημαντικές σεζόν όπως τα Χριστούγεννα και η εβδομάδα της Black Friday, αλλά και ευρύτερα στο σύνολο της χρονιάς.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v