Η κρυφή επένδυση της ΦΑΓΕ στην Ευρώπη

Στη Δυτική Ευρώπη θα κατασκευαστεί το νέο εργοστάσιο της ΦΑΓΕ όμως παραμένει άγνωστο πού θα γίνει η επένδυση. Οι επιδόσεις του γ’ τρίμηνου, οι πιέσεις σε Ελλάδα και ΗΠΑ και η εκτόξευση των τιμών.

Η κρυφή επένδυση της ΦΑΓΕ στην Ευρώπη

Μετά το φιάσκο με την επένδυση της στο Λουξεμβούργο -το σχέδιο ναυάγησε μετά από έντονες αντιδράσεις στο Μεγάλο Δουκάτο-, η ΦΑΓΕ τηρεί σιγή ιχθύος για το που σκοπεύει να δημιουργήσει τη νέα παραγωγική μονάδα της στη Δυτική Ευρώπη.

Ωστόσο, στις οικονομικές της καταστάσεις για το τρίτο τρίμηνο του 2021, ο όμιλος αναφέρει πως έχει υπογράψει συμφωνίες με διάφορους προμηθευτές και εργολάβους που σχετίζονται με αυτή την κατασκευή, -χωρίς να αναφέρει λεπτομέρειες- και έχουν δεσμευθεί περί τα 2 εκατ. ευρώ για την επένδυση.

Εκτός από την επένδυση στο νέο εργοστάσιο, οι κεφαλαιουχικές δαπάνες για τις εγκαταστάσεις της στις Η.Π.Α. στο εννεάμηνο ανήλθαν στα 3,2 εκατ. δολ., ενώ τα 5,6 εκατ. δολ. ήταν οι κεφαλαιουχικές δαπάνες για τις εγκαταστάσεις της στην Ελλάδα.

Συνεχίζεται η πίεση σε Ελλάδα και ΗΠΑ

Αναφορικά με την πορεία των οικονομικών της μεγεθών, η γαλακτοβιομηχανία που έχει παραγωγική παρουσία σε ΗΠΑ και Ελλάδα και η έδρα της από το 2012 βρίσκεται στο Λουξεμβούργο, “είδε” τις πωλήσεις της το τρίτο τρίμηνο σε Ελλάδα και ΗΠΑ να πιέζονται σημαντικά και το κόστος των πρώτων υλών να εκτοξεύεται.

Στην Ελλάδα οι πωλήσεις της σε αξία μειώθηκαν κατά 5,7% και στις Ηνωμένες Πολιτείες κατά 2,9%, γεγονός που αντισταθμίστηκε εν μέρει από την αύξηση των πωλήσεων σε αξία στην Ιταλία κατά 7,7% και στο Ηνωμένο Βασίλειο κατά 1,2%.

Οι συνολικές πωλήσεις της το τρίτο τρίμηνο μειώθηκαν οριακά κατά 0,4% στα 132,9 εκατ. δολάρια. Αυτό οφείλεται στη μείωση της μέσης καθαρής τιμής πώλησης σε όλες τις αγορές κατά 3,6%, η οποία αντισταθμίστηκε από την αύξηση των πωλήσεών της σε όγκο κατά 2,9% και την καθαρή θετική επίδραση 0,3% στις πωλήσεις σε αξία λόγω της ενίσχυσης του δολαρίου έναντι του ευρώ και της αποδυνάμωσης του δολαρίου έναντι της βρετανικής λίρας.

Σε επίπεδο όγκου πωλήσεων καταγράφηκε αύξηση 2,9%, λόγω της αύξησης των πωλήσεων σε Ιταλία, Ελλάδα και Ηνωμένες Πολιτείες κατά 7,8%. 4,2% και 0,2%, αντίστοιχα, ενώ δεν γίνεται αναφορά για την πορεία του όγκου πωλήσεων της στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Το μικτό κέρδος μειώθηκε κατά 16,9% στα 45,8 εκατ. δολ. και ως ποσοστό επί των πωλήσεων περιορίσθηκε στο 34,5% από 41,3%. Ο κύριος λόγος αυτής της μείωσης ήταν η αύξηση κατά 17,3% των τιμών του γάλακτος που χρησιμοποιήθηκε στο εργοστάσιο της στις ΗΠΑ και κατά 16,8% στην Ελλάδα.

Επίσης τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν κατά 47,7% στα 10,9 εκατ. δολ., τα κέρδη προ φόρων περιορίσθηκαν στα 3,4 εκατ. δολ. από 17,7 εκατ. δολ. και τα καθαρά κέρδη συρρικνώθηκαν στα 2,3 εκατ. δολ. από 14,1 εκατ. δολ. το τρίτο τρίμηνο του 2020.

Νέα μείωση στο απασχολούμενο προσωπικό

Σε επίπεδο εννεαμήνου οι πωλήσεις της αυξήθηκαν 3,6% στα 408,6 εκατ. δολ., με τις πωλήσεις σε Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ελλάδα να έχουν σημειώσει ανάπτυξη 20%, 8,8% και 3,9%, αντίστοιχα, οι οποίες αντισταθμίστηκαν εν μέρει από τη μείωση 3,2% των πωλήσεων της στις ΗΠΑ.

Σε επίπεδο όγκου, οι πωλήσεις αυξήθηκαν στο εννεάμηνο κατά 4,8%. Αυτό προέκυψε κυρίως από τις αυξήσεις των πωλήσεων σε όγκο σε Ιταλία, Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ κατά 12,5%, 7,3%, 3,6% και 0,8% αντίστοιχα. Τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν στα 25,1 εκατ. δολ. από 34 εκατ. δολ. που είχε πετύχει το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020.

Σε ότι αφορά το μεταφορικό κόστος αυτό από 29,8 εκατ. δολ. στις 30 Σεπτεμβρίου του 2020 εκτοξεύθηκε στα 34,8 εκατ. δολ. στο τέλος του περασμένου Σεπτεμβρίου. Το διαφημιστικό κόστος μειώθηκε από 28,5 εκατ. δολ. στα 27,7 εκατ. δολάρια, τα συνολικά έξοδα για το ανθρώπινο δυναμικό σε 19,9 εκατ. δολάρια από 20,5 εκατ. δολ., ενώ ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού της μειώθηκε στα 832 άτομα από 859 που ήταν τον Σεπτέμβριο του 2020.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v