Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πόσο κόστισε στην Κορρές η πανδημία

Συνολικά η πτώση πωλήσεων ανήλθε σε 15% και σε ενοποιημένη βάση (Nissos Holdings) σημειώθηκε αύξηση 0,3% - Η ανάπτυξη στις ξένες αγορές προτεραιότητας εν μέσω αναδιοργάνωσης.

Πόσο κόστισε στην Κορρές η πανδημία

Με άμυνα τα φαρμακεία και το ηλεκτρονικό εμπόριο η Koρρές προσπαθεί να διαχειριστεί τις πιέσεις της πανδημίας σε έσοδα, κερδοφορία και ρευστότητα εκτιμώντας ότι δεν θα απαιτηθούν πρόσθετα κεφάλαια ή επιπλέον πιστωτικές γραμμές σε σχέση με τις υφιστάμενες προκειμένου να ανταπεξέλθει στις χρηματοδοτικές της ανάγκες.

Μετά από πτώση πωλήσεων κατά 15% το 2020, φέτος αναμένεται μικρότερο αποτύπωμα από την κάμψη των εσόδων στον τουρισμό, ενώ προσδοκίες καλλιεργούν τα νέα προϊόντα. Οι πωλήσεις πέρυσι διαμορφώθηκαν σε 50,98 εκατ. ευρώ από 60 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, κυρίως λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας στην Ελλάδα. Στην τοπική αγορά οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 17% με σημαντική αρνητική επίδραση από τα lockdown και την πτώση του τουρισμού, που αποτυπώθηκαν ειδικότερα στα καταστήματα Korres στο αεροδρόμιο.

Βέβαια και στο εξωτερικό οι περισσότερες αγορές επηρεάστηκαν από την πανδημία, αλλά στις χώρες προτεραιότητας όπου είχαν γίνει επενδύσεις στις εταιρείες του ομίλου όπως είναι οι ΗΠΑ, η Γερμανία, η Αγγλία και η Γαλλία, όπως επίσης και στην Νορβηγία οι πωλήσεις ενισχύθηκαν.

Σε επίπεδο κερδοφορίας τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε ζημιές 3 εκατ. ευρώ το 2020 από κέρδη 2,3 εκατ. ευρώ το 2019 και τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους ανήλθαν σε ζημιές 2,4 εκατ. ευρώ από κέρδη 1,6 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Πάντως οι λειτουργικές ταμειακές ροές, γύρισαν θετικές, σε 2,285 εκατ. ευρώ το 2020 από αρνητικές ροές 2,422 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Το μεικτό κέρδος διαμορφώθηκε σε 23,974 εκατ. ευρώ από 31,4 εκατ. ευρώ το 2019, σημειώνοντας μείωση της τάξεως του 24% ενώ το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε σε 47% από 52,35% αντίστοιχα, μείωση που οφείλεται κυρίως στην πτώση πωλήσεων στην Ελλάδα, αλλά και στην αλλαγή του μείγματος πωλήσεων προϊόντων προς τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής. Υπενθυμίζεται ότι το 2020 η εταιρεία προχώρησε σε τροποποίηση υποδομών προκειμένου να υποστηρίξει την παραγωγή αντισηπτικών.

Τα αναπροσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων, αποσβέσεων και εξόδων αναδιοργάνωσης (Adjusted EBITDA), εάν αφαιρεθεί η επίπτωση των εκτάκτων εξόδων αναδιοργάνωσης ανήλθαν σε 6,694 εκατ. ευρώ από 12,44 εκατ. ευρώ το 2019. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 4,8 εκατ. ευρώ από 9,7 εκατ. ευρώ το 2019, μειωμένα κατά 50% αποτυπώνοντας τις επιδράσεις από τις συνθήκες που διαμορφώθηκαν λόγω της πανδημίας. Σε σχέση με το απασχολούμενο προσωπικό της εταιρείας, στις 31.12.2020 ήταν 308 άτομα από 296 ένα χρόνο πριν.

Σημειώνεται πάντως ότι ενώ η δραστηριότητα της Κορρές εμφάνισε πτώση πωλήσεων σε επίπεδο ομίλου (Nissos Holdings, που απέκτησε το σύνολο των μετοχών της Κορρές, σε συνέχεια της συμφωνίας που ανακοινώθηκε στα τέλη του 2017) οι ενοποιημένες πωλήσεις παρουσιάζουν αύξηση 0,3%, στα 67,07 εκατ. ευρώ το 2020 από 66,9 εκατ. ευρώ το 2019.

Οι ξένες αγορές

Στο εξωτερικό, η Κορρές επικεντρώνεται στην περαιτέρω ανάπτυξη των υφιστάμενων στρατηγικών αγορών όπως η Αμερική και η Ευρώπη και ειδικότερα Γερμανία, Νορβηγία, Αγγλία και Γαλλία, ενώ παράλληλα μέσω της Profex, που είναι μέτοχός της, επεκτείνεται στην Κίνα και στο Χονγκ Κονγκ με σχέδια και για άλλες περιοχές της Ασίας. Σημειώνεται ότι η κινεζική εταιρεία δερμοκαλλυντικών Profex, που συμμετείχε στη συμφωνία απόκτησης πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της ελληνικής εταιρείας από επενδυτικό κεφάλαιο της Morgan Stalnley το 2017, έχει σύμβαση αποκλειστικής διανομής και χρήσης των σημάτων ΚΟΡΡΕΣ, με δικαίωμα να διανείμει τα προϊόντα της εταιρείας.

Στη Βόρεια Αμερική, μέσω της θυγατρικής Korres USΑ Ltd η εταιρεία ενισχύει τη μάρκα της με νέα στρατηγικά προϊόντα και με προωθητικές ενέργειες στο Korresusa.com, στο τηλεοπτικό κανάλι HSN και σε νέους retailers. Σημειώνεται ότι από το 2019 απώλεσε τον έλεγχο της Korres USA Ltd και το ποσοστό της από 100% μειώθηκε σε 20%, στο πλαίσιο αναδιοργάνωσης που περιελάμβανε επίσης την μεταβίβαση της συμμετοχής της Κορρές στην εταιρεία Κορρές Ομοιοπαθητικά και την αποεπένδυση από την Προϊόντα Κρόκου Κοζάνης.

Η Κορρές κατέχει επίσης συμμετοχικά δικαιώματα 50% επί της συγγενούς εταιρείας Korres Retail UK Ltd ενώ μέσω θυγατρικής (D-A-CH Gmbh) αναπτύσσεται σε Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία, με πάνω από 700 σημεία πώλησης. Στις συγκεκριμένες αγορές και ειδικότερα στη Γερμανία ενισχύει την παρουσία της (ειδικά στα επώνυμα καταστήματα τύπου Muller, Budni, Coop κ.α.) σε συνδυασμό με νέο Korres webshop.

Στη Νορβηγία ο όμιλος στοχεύει στην ενίσχυση της παρουσίας του στην επώνυμη αλυσίδα καλλυντικών VITA ενώ στη Γαλλία, όπου η Κορρές έχει διευρυμένη παρουσία σε πολλά κανάλια διανομής, όπως η αλυσίδα Carrefour, με στόχο σε περαιτέρω αύξηση αναγνωρισιμότητας της μάρκας και μεγαλύτερη διείσδυση στην αλυσίδα Marionnaud.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v