ΑΒ Βασιλόπουλος: Το στοίχημα του online grocery και ο ανταγωνισμός

Στο online grocery μεταφέρεται η «μάχη» της κατανάλωσης. Οι κινήσεις των παραδοσιακών παικτών και η «σφήνα» των πλατφορμών.

ΑΒ Βασιλόπουλος: Το στοίχημα του online grocery και ο ανταγωνισμός

Σε τρεις επιπλέον πόλεις και συγκεκριμένα στη Σύρο, την Κοζάνη και τη Μυτιλήνη, είναι διαθέσιμη από την αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος η αυθημερόν παράδοση των παραγγελιών των πελατών της. Μαζί με αυτές τις τρεις περιοχές, ο Νο 2 παίκτης του εγχώριου οργανωμένου λιανεμπόριου τροφίμων «σερβίρει» συνολικά 38 πόλεις της Ελλάδας μέσω του online καναλιού του.

Και αυτό είναι μόνο η αρχή, αφού όπως προκύπτει και από τις χθεσινές ανακοινώσεις της μητρικής της ΑΒ Βασιλόπουλος, της Ahold Delhaize, το βάρος θα πέσει στην ανάπτυξη του διαδικτυακού καναλιού εξυπηρέτησης των πελατών.

Το τρίτο τρίμηνο, οι διαδικτυακές πωλήσεις του ομίλου Ahold Delhaize αυξήθηκαν κατά 29,1% στα 2,29 δισ. ευρώ και 51,6% σε επίπεδο εννεαμήνου, όπου άγγιξαν τα 7,42 δισ. ευρώ.

Στο πλαίσιο αυτό ο ελληνικός βραχίονας του βελγο-ολλανδικού λιανεμπορικού ομίλου, η δραστηριότητα του οποίου το τρίτο τρίμηνο είχε να αντιμετωπίσει πρόσθετες διαταραχές από τις πυρκαγιές που έπληξαν πολλές περιοχές της χώρας, σχεδιάζει να αναπτύξει τουλάχιστον 2-3 hubs για την εξυπηρέτηση των e-παραγγελιών.

Το υπάρχον AB Home Shop Center, μια επένδυση άνω των 10 εκατ. ευρώ, εξυπηρετεί αποκλειστικά τις ηλεκτρονικές παραγγελίες για την Αττική. Το AB Home Shop Center διαθέτει ποικιλία 11.000 προϊόντων και συγκεντρώνει κάθε μέρα 2.000 παραγγελίες.

Την ίδια ώρα πάντως που οι παραδοσιακοί λιανέμποροι προσπαθούν να «χτίσουν» θέση στο online grocery, πλατφόρμες όπως οι e-food, instashop και wolt ισχυροποιούν τη θέση τους. Πριν από λίγες εβδομάδες έγινε γνωστό πως η Delivery Hero συμφώνησε να εξαγοράσει 4 εταιρείες του ομίλου Μούχαλη ενώ μόλις χθες η αμερικανική DoorDash ανακοίνωσε την εξαγορά της φινλανδικής Wolt Enterprises, σε ένα deal συνολικής αξίας 7 δισ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v