Βγαίνουν από την κρίση τα attica και ετοιμάζουν είσοδο στο Ελληνικό

Διψήφια αύξηση πωλήσεων καταγράφει Σεπτέμβριο και Οκτώβριο η εταιρεία. Σχέδια για επέκταση στο City Link αλλά και είσοδο στα malls του Ελληνικού.

Βγαίνουν από την κρίση τα attica και ετοιμάζουν είσοδο στο Ελληνικό

Την ενίσχυση του χαρτοφυλακίου εμπορικών σημάτων της, την αύξηση των πωλήσεων ανά τ.μ. και την επέκταση σε νέους χώρους, σε συνέχεια της επένδυσης ύψους 4 εκατ. ευρώ σε επιπλέον 4.000 τ.μ. στον 3ο και 4ο όροφο του City Link, προτεραιοποιεί η Αττικά Πολυκαταστήματα, που προετοιμάζει επίσης την είσοδό της στο Ελληνικό, επένδυση που στην ωρίμανσή της αναμένεται να προσφέρει πάνω από 100 εκατ. ευρώ τζίρο.

Η εταιρεία, που απολαμβάνει θετικές οικονομικές επιδόσεις μετά τα lockdown της πανδημίας, σχεδιάζει νέο κύκλο ανάπτυξης. Βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με τη Lamda Development για την απόκτηση χώρου τουλάχιστον 10.000 τ.μ. στο νέο mall που θα αναπτυχθεί στο Ελληνικό, στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης αλλά και χώρων για monobrand καταστήματα στον εμπορικό πόλο Marina Galleria. Στο πλαίσιο αυτό, η Αττικά Πολυκαταστήματα φέρεται να προετοιμάζει νέες συνεργασίες με οίκους που θα ενισχύσουν το χαρτοφυλάκιο συνεργασιών της ενώ εντός του τρέχοντος έτους ή στις αρχές του επόμενου αναμένεται να υπογράψει σχετική συμφωνία (MoU) για τη δέσμευση χώρων με τη Lamda Develοpment.

Εν τω μεταξύ, η μετακόμιση της Τράπεζας Πειραιώς από το City Link στο Ελληνικό θα αποδεσμεύσει χώρους στο ακίνητο του ΜΤΣ με ορίζοντα το 2025, προσφέροντας δυνατότητες περαιτέρω επέκτασης της ναυαρχίδας του δικτύου πολυκαταστημάτων attica.

Οι επιδόσεις

Σχετικά με τις επιδόσεις, κινούνται θετικά φέτος, καθώς οι πωλήσεις επιστρέφουν στα επίπεδα της κανονικότητας, παρά την απουσία Κινέζων τουριστών και τις «αδυναμίες» του κεντρικού πολυκαταστήματος του δικτύου στο City Link, λόγω των συχνών διακοπών από τις διαδηλώσεις στο κέντρο.

Μετά το rebound των πωλήσεων κατά την επανεκκίνηση του λιανεμπορίου, που συνδέθηκε με την αλλαγή ψυχολογίας των καταναλωτών αλλά και τις καλύτερες τιμές, επικράτησαν σταθεροποιητικές τάσεις Ιούλιο και Αύγουστο. Κατόπιν, η αύξηση της εγχώριας κατανάλωσης αντιστάθμισε τις χαμηλές επιδόσεις του tax free shopping, δίνοντας ώθηση στις πωλήσεις κατά τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο, που κινήθηκαν 12% και 15% αντίστοιχα πάνω από τα επίπεδα του 2019.

Ας σημειωθεί ότι οι Κινέζοι αγοραστές στερούν στην εταιρεία σχεδόν 1 εκατ. ευρώ μόνο για τον Οκτώβριο, που παρ' όλα αυτά εμφανίζει ιστορικά τις καλύτερες επιδόσεις.

Από την αρχή του 2021 μέχρι τέλος Οκτωβρίου, τα πολυκαταστήματα attica λειτούργησαν 188 ημέρες και πραγματοποίησαν πωλήσεις 106 εκατ. ευρώ, ξεπερνώντας ήδη την επίδοση στο σύνολο της περσινής χρονιάς και προσεγγίζοντας την επίδοση σε αντίστοιχο διάστημα ημερών του 2019.

Σημειώνεται ότι πέρυσι η Αττικά Πολυκαταστήματα εμφάνισε πτώση τζίρου περίπου 46% στα 99 εκατ. ευρώ από 183,7 εκατ. ευρώ το 2019, ως αποτέλεσμα των απωλειών που υπέστη η αλυσίδα πολυκαταστημάτων attica από τους συνεχείς περιορισμούς στη λειτουργία του λιανεμπορίου. Η λειτουργική κερδοφορία ωστόσο, χάρη και στην προσαρμογή των ενοικίων, αποδείχθηκε ανθεκτική, στα 5 εκατ. ευρώ, εξαιρουμένης της επίπτωσης από το λογιστικό πρότυπο IFRS που υπολογίζεται σε 6,84 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα τα αποτελέσματα μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε ζημιές 4,5 εκατ. ευρώ και εξαιρουμένης της επίδρασης του IFRS, ανήλθαν σε κέρδη 2,3 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία αξιοποίησε τις δυνατότητες δανεισμού με ευνοϊκούς όρους εν μέσω πανδημίας και το 2020 έκλεισε με ταμείο 25 εκατ. ευρώ και καθαρό δανεισμό 45 εκατ. ευρώ, ο οποίος έχει υποχωρήσει σήμερα στα επίπεδα των 20 εκατ. ευρώ.

Οι θυγατρικές

Οι πωλήσεις του e-shop κινούνται στα περσινά επίπεδα (το 2020, οι πωλήσεις διαμορφώνονται σε 17,5 εκατ. ευρώ), καθώς ορθολογικοποιήθηκαν οι έντονα ανοδικές τάσεις μετά την επανεκκίνηση των φυσικών καταστημάτων. Σημειώνεται ότι επίκειται συγχώνευση της Αττικά Πολυκατασταστήματα με τη θυγατρική Cosmobrands που αναπτύσσει το e-shop της Αττικά Πολυκαταστήματα attica beauty, παράλληλα με συνεργασίες με οίκους της Ελλάδας και του εξωτερικού, διαθέτοντας εμπορεύματα είτε λιανικώς είτε χονδρικώς μέσω δικτύου διανομής σε φαρμακεία, καταστήματα καλλυντικών και ξενοδοχεία σε όλη την Ελλάδα.

Επίσης, η Αττικά Πολυκαταστήματα συμμετέχει με 49% στην RVU Distribution, εταιρεία που δημιούργησαν από κοινού οι μέτοχοι της Αττικά Πολυκαταστήματα με τον επιχειρηματία Αλέξανδρο Στράτο, η οποία πρόσφατα ενίσχυσε το χαρτοφυλάκιό της με την Barbour, εμπορικό σήμα που αντιπροσώπευε μέχρι πρόσφατα η Notos Com.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v